Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 1 augusti 2010

Phuuu - den fick godkänt!

Nu har jag målat och stått i......

Allt har inte hunnit komma ut i web-shopen, men lite smakprov kan ni väl ändå få!

En söt ask med lock. Perfekt liten gömma till smycken, knappar mm.

En hörnbild från ett mindre väggskåp som blivit klart i dagarna.

Detaljbild från en oval ram.

Denna lilla förvaringslåda var alldeles perfekt att förvara spetsar och små godbitar i.
Hade sett framför mig hur jag skulle fota den och visa olika användningsområden, men den blev såld i dag, så den hann visst aldrig ut i web-shopen.
Men, jag är helt säker på att den kommer att få det bra dit den kom *ler*

Sen är det faktiskt en dag av stor lättnad idag!

Fick ju en förfrågan för ett tag sedan om jag kunde tänka mig att måla en tavla.
Motivet var en utmaning kände jag direkt, men så hör jag plötsligt munnen säga:
- Ja, men det tycker jag väl att jag kan prova.

Va?????
Fattar ni????
När ska jag förstå att man inte bara sådär slänger ihop en olja, med detaljrikt naturmotiv.

Men, som sagt - utmaningar triggar mig och någonstans så tycker jag ju ändå att man ska ge det en chans. Jag kan ju inte säga att jag inte klarar av det förrän jag provat och sett motsatsen.

Så under veckan hamnade jag i ett sanslöst gott flow kan man säga.
Det var som sagt målarrocken på och sedan försvann jag bort totalt.
In i skaparbubblan - och där befann jag mig i timmar utan att ha det minsta begrepp om tiden.

Idag har jag överlämnat tavlan och det var en stor lättnad kan jag lova när jag fick godkänt!

Nu ska jag ta mig några dagar ledigt.
Motorcykeln är putsad, packväskorna välfyllda.
Det blir en veckas ledighet.

Och, jag ska till Marie på lördag - yihhhaaaaa!

Kikar väl in lite sporadiskt under veckan kan jag tro, när andan faller på.

Ha det fint alla!

Mia

19 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

Härligt att de e full rullians!Kör på,men glöm inte att bara andas och känna vinden i håret! ;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket fint du målat, förstår att sakerna säljs innan du hinner fota. Och jag har ju sett tavlan live, fast då var den inte klar. Blev väldigt bra, du är jätteduktig. Ha nu en toppenresa på hojen.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Vilken härlig tavla du målat.

Underbart med utmaningar tycker jag, sådant triggar mig med, i vanliga fall. Just nu vet jag faktiskt inte vad som farit i mig. Jag är lat och vill bara inte göra någonting, vilket är völdigt ovanligt för att vara mig.

Härlig header du har med de gamla trådrullarna och spetsarna på.

Unnar dig en härlig semester på hojjen :)

Kram Lena

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR sådan telepati!!!!!

Stor kram

Home and Lifestyle sa...

Did you painted it by yourself, Mia? What a talent!!

Wish you a very nice holiday, enjoy it!

Many hugs, Ingrid

Norregård sa...

Hej!!
Vad du är flitig, så mycket fint!! Härligt att anta utmaningar som du gör!! Jag är en fegis....Men du inspirerar;o) Ha en skön ledighet!

Kram Malin

LantlivsAnette sa...

Nämen du !!! Sååå fint alltså, himmel, du kan måla möbler..och sen svänger du ihop en oljemålning..jaa , gud vad du är duktig..jag är imponerad..vilken fin tavla alltså..
Kraaam Anette
P.s ha nu en fin semestervecka..och vad roligt att du ska till Marie..

Ett ögonblick sa...

Såå fina saker du gör och så målar du tavlor också...jag är mycket imponerad!
Hoppas du får en härlig tur på cykeln nu:)

//lisamaja

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Men Du är väl för duktig....En riktig Allkonstnär! Det är så Härligt att få ta del av din kreativitet. Hoppas att du får en skööön veckas ledighet! Många SommarKramar till dig! Therese

Fånga dagen sa...

Tack för igår.
Mysigt att se dig så snart igen.
Självklart att du skulle få godkänt av tavlan den var ju perfekt rakt igenom.
Jag önskar dig en skön tripp nu och låt bli datorn vet jag den finns kvar när du kommer hem.
Stor kram
Lena

Galtholmen sa...

Ser att du verkligen befinner dig i ett positivt flow just nu... eller kanske är det så att det flyt som du faktiskt befunnit dig i ett tag bara växer o växer? Tycker mig ana detta. Om fler hade din inställning till lycka o glädje i livet så skulle mänskligheten befinna sig på en helt annan nivå idag.
KRAM underbara Mia - o fantastiskt bra målat!!!
Ulrika

Les Cotrions sa...

Hello Mia!
I just adore your painted projects!!!! A very nice job you made!!! I contacted you on your webshop...I cannot open your email address...I don't know why! Hope you'll recive it!!!!
Enjoy wonderful and relaxing days!!!!
Thnks again for the lovely giveaway!
Big hugs
Vale

Viveka i Bläckhornet sa...

Men Mia det är ju inte klokt så duktig du är på att måla. Hur fint som helst!

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Anki sa...

Åh det tackar jag för!
Semester, härligt...ha det nu alldeles underbart, ja du åker väl i det fria (utan tak) så jag hoppas solen kommer fram!

Sköt om dig!
Kraaam!

Inspiration i vitt sa...

men Mia hur mycket kan du igentligen. Du är en mästare att få det vackert, dina möbler och saker är såå fina och det är inte vem som helst som kan måla sånna tavlor inte. Ha det så himla gött på din semester och du kram på dig och krama Marie oxå. /Ingela.

Unknown sa...

Men du!! Va fin tavlan blev!! Va duktikg du är på att måla!! Klart godkänd!! MVG ++. Å jätte fina saker har du också målat. Va kreativ du är. Ha det så gott på din ledighet! Kram Lenita

hemtrevnad marie sa...

Ja, men det är väl klart den fick godkänt!!
Själv sitter jag och knåpar på en barnrullis i Elsa Beskowstuk,
hälsa till Marie och krama henne från mig!
kram på dig!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Klart att den tavlan blev godkänd! Tur att din mun vet vilka kvalifikationer du har, jag menar om du hade tänkt och tänkt kanske du inte provat. Kan tänka mig att det blir fler tavlor nu, det fina resultatet måste ge mersmak.

Så mycket annat fint du har skapat, you are amazing, dear!

Önskar dig en underbar fredag och en underbar helg!
Kram,
Regina

rustik charm sa...

Hejsan Mia.
Så mycket fint du visar:)

Kikar in och lämnar ett avtyck, det var mig du träffa hos Marie idag:)det var kul att ses och hoppas ni hade det trevligt.

Ha en härlig dag.
Kram Kristina