Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 23 januari 2009

Det nya magasinet.....

Det nya magasinet har landat och det är ju helt makalöst underbart, vackert och inspirerande!

Så många positiva ord på en gång, men det är tidningen verkligen värd.

Ja, Lonnie och Vivian på Jeanne d´Arc Living är ju något i särklass på att få till det.

Är du intresserad av den så har vi några nummer kvar i affären än.


Den här tidningen innehåller mycket bilder, en del recept, tips och idéer och lite annonser.


Det är så kul med inredning och ibland så kan man få så mycket inspiration av en bild, använda sig av det man har hemma, flytta runt lite grand och sedan kanske köpa till någon detalj som liksom höjer upp allt och gör så att det känns så där extra.


Bilderna har jag lånat från Jeanne d´Arc Living.

Ibland kan det vara just den där speciella lampan som gör att allt faller på plats, att det blir komplett.


Kanske en bokstavsschablon som man hänger fram.

Liknande bokstavsschabloner har jag beställt från Chiq Antique och de ligger i ett litet fodral/fack så man har ordning på dem. De är såååå fina!



Vackra bilder kan man lätt flytta runt så känns det som om man fått nytt med väldigt enkla medel. Tänk att ge bort ett sånt här kort - och tänk att få ett då!!!!!


För några dagar sedan tänkte jag att ha en liten utlottning när jag kommit upp i 1000 besökare, men SVISCH sa det bara också är det uppe i över 1200 nu.......

Det är ju helt fantastiskt kul att så många kikar in här!

I vilket fall som helst så får ni hålla ögonen öppna för snart så kommer den där utlottningen.


Idag skulle jag gärna vilja skicka en liten utmaning till alla er där ute:

- Varje kväll när du gått och lagt dig så tänker du på en sak som varit positiv och bra med dagen som precis gått. T ex att solen sken, att du träffat en god vän, att du vunnit på lotto, att maten du åt till lunch var god, att fåglarna kvittrade extra mycket idag osv.

Behåll sedan den där goa känslan som den för med sig och somna med den i tanken och kroppen.

Att kunna känna tacksamhet är en stor gåva, ibland får vi påminna oss lite extra om allt bra som vi bara tar för givet runt omkring oss.


Önskar er alla en riktigt fin helg!


Kram Mia

16 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Åh så viktigt det är med positiva tankar. För min del tror jag att man ändrar förutsättningarna genom att endast ha ett vänligt & positivt sätt att möta människor, situationer, motgångar. & som sagt att vara tacksam & tänka på allt som man har & inte vad man önskar man hade. Du är klok!
Tack snälla för awarden, den värmer gott! Dock tog jag för länge sen beslutet att inte lägga upp utmärkelser på bloggen, men jag uppskattar dem lika mycket för det, det hoppas jag du vet. Ha en inspirerande fredag i snöovädret som råder. Härligt! (Det där med att avsätta tid för eget skapande är så mycket värt!!!)

Heidi-anitha sa...

Tusen tusen tak for den aller vakreste kommentaren.. så utrolig god du er... det varmer så mye å høre slikt,for man føler ikke bestandig at man kan nå inn til andre bloggere, men jeg er så glad jeg traff deg!

Håper du har en vakker og god helg med dine kjære- jeg skal ut i snøen med mine små tenker jeg, og håper det blir en god hjemmelaget biffmiddag i kveld:)

Stooor klem White vintage. Jeg linker deg:)

Jenny Oak Fae sa...

TACK!!!

: )

Lycka till i utlottningen..!

Trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Hanne sa...

Hei Mia!

Takk for koselig kommentar i bloggen min! Kortet som du har så lyst på er ditt! Det er en ATC. Her kommer utfordringen fra meg: Du må lage en til meg også: Størrelsen på en ATC er 6,4 x8,9 cm. Den kan bare byttes eller gis bort og ikke selges:) Derfor må vi to bytte en ATC Mia! Nå har du litt å pysle med til vi sees neste gang! Håper at liker denne utfordringen:) Fram med alle stempelsakene du kjøpte da du besøkte meg:)

Ha en god helg min gode venn! Hils dine!
Klem Hanne

Britt sa...

Den utmaningen gillar jag, den antar jag direkt! :-)

Vilka underbara bilder, ser fam emot att få läsa tidningen.

Kram britt

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, du är så rar med dina goa kommentarer, jag blir så glad.
Jag skulle väldigt gärna vilja köpa ett nummer av den nya tidningen om du har nåt ex kvar? hur ska jag gå till väga i så fall?
Sånna zinkchabloner skulle jag väldigt gärna villja ha de är ju så fina så.
Kram på dig/Ingela.

Vita små hjärtan sa...

Vilka inspirerande bilder, man vill ju ha allt.... Kram

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Det var väldigt fint skrivet om positiva tankar! Jag tror att ens egen vishet ökar bara man har insikt om att det är en hel del saker som vi tar för givet som vi egentligen borde stanna upp och känna tacksamhet för.
Tidningen du visar undrar jag var man kan köpa?
ha en fin helg! kram Ingela

Storarvid sa...

Snyggt!!
Tycker den design som funkar i gammalt, helst ljust är kanonfint.

Lallis - liv och leverne sa...

Vackra njutbara bilder:) Och dina fina ord såklart! Så sant.
Kram Lallis

marianaskeramik sa...

hmm verkar vara en bra tidning, tack för tipset.
bra med en positiv tanke, jag ska prova ikväll
ha en bra dag
marianaskeramik

Anneli sa...

Hejsan

Tack snälla Mia för den fina utmärkelsen!!!
Det värmde mitt hjärta.
Jag fortsätter att följa din blogg och har även lagt den på mina favoritbloggar.

Ha en fortsatt go helg.

Kram Anneli.

KLARA LAVENDEL sa...

Hej igen Mia!
Tack för att du tog dig tid och tittade in på min blogg. Jaa, jag är nog väldigt intresserad av den där tidningen, men är det inte besvärligt för dig att ordna? Säg hur jag i så fall kan gå tillväga. Kram Ingela

Unknown sa...

Tack för det varma tipset om tacksamhetstankar inför kvällen!
Visste inte att du hade denna tidining, jag beställde en helårs prenumeration i november/dec och betalade och allt men inte har jag fått något magasin än, snnyyyfft.! Men jag antar att det borde nog dyka upp snart, jag är så nyfiken för de är verkligen som du skriver sååå duktiga! Kram Petra

Skatan sa...

Hej!

Vilket underbart magasin det verkar vara!

Kloka livsråd.

Kram,

Anna

Lallis - liv och leverne sa...

KOmmer in med en onsdagskram.
/Lallis