Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 12 oktober 2009

Dörren till mitt hjärta!

Sedan jag tog mitt första trevande steg här i bloggvärlden så kan jag säga att nya dörrar har öppnats i mitt liv!

Har träffat så många underbara människor, styrkts av härliga kommentarer, inspirerats så till den milda grad att jag ibland nästan trott att jag kommer att spricka och ibland har jag rörts av händelser som berättats.

För ett tag sedan åkte jag iväg för att träffa två av dessa härliga bloggmänniskor.

Hade haft några dagar som varit seeeeeega och insåg att det var dags att bryta det mönstret nu.

Och, vart gör man det om inte i Säffle.....................

Tänk er en fredag med Harriet och Britt!


Tror jag fick mig en dos av precis allt som jag behövde.


Lite "djup-snack", lite omtanke, en massa vackra saker i Harriet butik "Nostalgia och kuriosa" och sist men inte minst absolut världens goaste skratt på torget i Säffle ihop med Britt.


När vi väl sansat oss styrde vi kosan hem till henne och där åt vi en god lunch.

Det är så mycket man vill prata om och titta på och inspirationen den bara bubblar i hela kroppen till slut.

Kolla den här underbara bänkskivan med infällda ljushållare!

Design á la Britt!



Tiden rann fullkomligt iväg och jag låg ju back ganska omgående, men en snabbsväng in i "Gårdshuset" var jag bara tvungen att ta!


Hittade mig en resväska som jag ska ta och lägga en hand vid någon dag.......




Ja, det här är Gårdsfrun själv "fniss" och jag kan lova att hon är lika vacker till det inre som yttre.............


Tusen tack båda två för en underbar dag!


Har ni tid över så sätt er en stund, blunda och bara njut av Eva Cassidy!



Ha det gott!

Kram Mia

16 kommentarer:

Marie sa...

Låter som en riktigt härlig dag Mia, sådana dagar brukar man leva länge på! Till helgen ska jag träffa några goa bloggvänner, är helt säker på att även det kommer att bli några minnesvärda dagar att bevara i hjärtat.

Kram Kram
Marie

silvermoon sa...

Hi
I like your blog an I love Sweden! :-)
Greetings from Switzerland
Claudine

Birgitta sa...

Vilken härlig dag du haft och fått en massa nya intryck. Alltid roligt att träffa härliga människor och det finns det gott om på bloggen. Du själv verkar vara en av dem.
Ha en skön vecka.
Kramar till dej.
Birgitta

bikim sa...

Your blog is lovely dear Mia.
Happy week,
Rosa (Portugal)

Britt sa...

Jag får tårar i ögonen....Tack, gulliga du för så fina ord.

Du är en sann vän.

Kramar och kärlek
"Gårdsfrun"

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Undrar varför man så sällan åker till Säffle? Nu har du hittat två bra saker och titta på där. Har hört om den butiken, och Britts gårdshus ser så mysigt och fint ut. Precis som frun själv.
Nu har ljudet pajat i min dator, men jag börjar jobba 13:00. Då ska jag spela Cassedy medan jag öppnar rummet.
Ha en fin dag vännen
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Låter som du hade en riktig härlig dag...behövs emellanåt..Marie och jag brukar göra våra avstickare någon gång i månaden...) just nu är jag faktiskt hemma...en rygg som protesterar..har problem med skolios och känner av det nu mera än vanligt...kanske inte så underligt med allt som man håller på med...hoppas att du har det bra och hur går det med skrivarstugan...KRAMAR

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Mia!

Åhhhhvilken härlig dag ni haft. Ja visst är det fantastiskt med alla dessa mysiga kontakter som vi skapat. Det är ett magiskt forum.

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Hanna sa...

Tack för titten.
Kram
Hanna

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga, vilken härlig dag du haft med goa vänner och vad roligt att hälsa på hemma hos Britt, ojoj vad jag förstår att hon har det mysigt och vackert hos sig. Skulle gärna vilja besöka Harriets butik någongång oxå men när ska man hinna allt i livet.
Skivan kommer att så småningom ska bara leta fram den bland alla.
Kram på dig/Ingela.

Britt sa...

Ha det så bra under helgen, vill höra allt sen...;-)

Kram britt

Unknown sa...

Åh Mia det låter allt verkligen som en helt otroigt lyckat och härlig dag! Britt och Harriet verkar båda så otroligt mysiga så lite avvis är jag allt, ler. Härligt att höra att det äntligen ät klart med alla papper och allt som ska dolas och trixs med inför en överlåtelse med affären. Hoppas att du känner dig mer fri som en fågel! ler. Jag var många år inne på att ha en inredningsbutik själv men precis som du säger det är ju jobb precis jämt mån-mån.... och har man familj och kanske lite lätt för att göra för mycket så ska man nog backa, det är mitt beslut. Men vem vet det finns ju många vägar att få jobba med inredning, för det vill jag göra.Ta nu hand om dig min rara vän och hoppas att du får nåt riktigt skoj att sätta dina skapande händer i! Kram Petra

Tina sa...

Hej vännen!
Å, vad underbart!! Blir så glad av ditt inlägg!!! Jag håller med dig.. sen jag började blogga har jag träffat på så många underbara människor. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att träffa nån personligen.. ni bor ganska långt bort.. men det känns som att jag känner varenda en av er ändå =)
Må gott & va rädd om dig!
Kram Tina

Vit som snö sa...

Vilken härlig inspirerande dag Mia!
Jag håller med om att bloggen ger mer än man nånsin kunde tro innan. Ångrar bara att jag inte började tidigare, såå många mysiga människor som kommit in i ens liv. Många kommer man aldrig att möta men man har en fin relation ändå.
Sköt om dej! Kram Cilla

Lotta-livets väv sa...

Så underbart skönt du hade det i glada, vackra, snälla och goa människors sällskap. Visst är gårdsfrun vacker, både på utsidan och på insidan. Hennes Gårdshus är helt otroligt. Man njuter av att få sätta sin fot i det.
Tack för omtanken hos mig!
Det är stressigt nu, jag vet inte riktigt hur det kan bli så....men det är det iaf.....och jag hinner inte andas......det måste jag, annars mår jag inte bra.
Kram till dig.
Väntar på att täckelsen ska falla och att du visar oss vad som döljer sig där bakom.
Kram till dig du goa Mia!
/Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter verkligen underbart, vännen:)
Kram Lallis