Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

lördag 13 mars 2010

Lite skaparlusta!

Nu har energin och skaparlustan åter intagit min kropp!

Jag har skapat lite ägg inför påsk. Varje litet ägg är unikt i sig och inget blir det andra likt.
Det är det som är tjusningen med skapandet. Att se hur det tar form och blir till.
Då njuter jag..... När jag får släppa loss och frossa i kreativitet.


Vad tycks om pottskåpet? Det hittade jag hos Matilda - förstås! Där kan jag lova att jag hittat många godbitar. Tänker ta fram penseln och göra ett litet skönhetslyft framöver.
Ja, inte på mig utan på skåpet *ler*

Det är ju fint i sig, men jag ser framför mig hur underbart det också kan bli, och då kliar det i "göra-om-nerven" kan ni tro.

Idag har jag tagit hand om lite andra saker som jag också ska ta och sätta händerna i.
Mmmmmmm säger jag bara. DET kan bli riktigt bra alltså, men det ska jag ta och avslöja lite mer om framöver........

Nu blir det inte mer för idag, och jag avslutar med en liten bildkavalkad på äggen.







Ha det riktigt fint och tusen tack för era underbara kommentarer.
De värmer så gott och jag kan lova att de varit rena dunderkuren för mig nu när jag varit förkyld. De lyfter mig i min vardag och sätter verkligen extra guldkant på tillvaron!

Mia

32 kommentarer:

Matilda sa...

Hej Mia!

Vilka fina ägg du har gjort, du har verkligen känsla för allt som har med form och skapande att göra. Dessutom har du handlag för det också!

Vad kul att få se det gamla pottskåpet en gång till innan det byter skepnad. Det ska bli väldigt intressant att se hur det förändras, färg gör ju så oerhört mycket med möbler och rum.

Förresten så har jag tagit till mig det du skrev i mailet och jag håller just nu på att kolla upp en sak angående knappar etc. Hör av mig så fort mamma hittat det vi söker för att kunna luska vidare i meddelandet.

Nu var jag lite kryptisk, men du vet vad jag snackar om.=)

Ta hand om dig och fortsätt skapa alla dessa underbara ting!

Många kramar, Matilda.♥

Home and Lifestyle sa...

I am happy you feel good now...and your eggs are lovely! It was so nice to make them....it gives happy eastern feelings in our houses!

Have a nice Sunday, Mia!!!

Warm regards, Ingrid

Birgitta sa...

Pottskåpet är riktigt fint, men kan nog behöva ett litet lyft med penslen. Många fina saker du visar idag. Hoppas att du blivit frisk från förkylningen nu. Klokt av dej att stanna hemma och vila ut på soffan.
Önskar dej en fortsatt skön helg.
Kramis Birgitta

VACKRA hem & interiör sa...

Så fint du gjort och så avundsjuk jag blir på din kreativa tid... Vi tänkte åka bort några dagar och du vet det där man måste göra iordning innan... Tolv timmar sammanlagt utan utomhusvistelse blev det först i affären och sedan två timmar hemma... Undrar verkligen om jag jobbar på rätt sätt (ha, ha...). Sov så gott!

Kram Pia

Anonym sa...

Halloj Mia!

Inte behöver DU en makeover, så söt som du är. Din profilbild är så snygg på dig tycker jag. Det har jag ju tänkt att skriva förut men hur knäpp är man, glömmer att berömma. Vi är så dåliga på att berömma. Man tänker vad snyggt men säger inget....

Nåväl, läckra ägg du har gjort. Här hinner jag ingenting av sådant. Stickar gör jag och fast jag har bestälningar som man kan tro är stressande så är det faktiskt inte stressigt. Jag får i stället bara fler ideér på vad jag ska gör och DET däremot är lite stressigt :)

Tur att jag kan njuta av lite ägg hos er andra. Här blir det bara lite vaktelägg och lite grönt till påsk. Jag jobbar hela påsken och barnen är bortresta med släktingar så det blir lugnt.

Synd att du blev sjuk inför mässan men så är det ju ibland.

Sköt om dig

Stora kramen
Lena

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Visst är pottskåpet fint, men det kommer bli ljuvligt när du får ta fram penseln....Och dina ägg som du skapat är så vackra! Önskar dig en skön söndag med solsken! Vårkramar till dig! Therese

♥ Pia... sa...

Morning på dej du lilla kreativa vän:)..Här är en som inte kan sova ..och så är det söndagsmorgon!!..Ja de var de å gå upp de..kaffet står och puttrar ja inte på spisen då ..hgihi..utan bryggarn förstås.:) Har väl för mycket att grunna på och då går de inte att sova lika bra att gå upp och göra något vettigt..det är bara det att det får vara något tyst..gubbe & hund sover:)...kaffelukten smyger säkert in genom nyckelhålet snart..solen ser ut att komma fram idag med..härligt man får ta vara på dessa solstrålar..så vi går väl ut en sväng idag med..kram på sej Mia och vilka underbara saker du skapapt...wow du är fantastiskt händig och ser allt det där ...
Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett fint skåp, kommer säkert bli ännu finare när du målat. Du skapar jättefina ägg, det är dom små detaljerna som sätter extra piff.
Ha en mysig söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Galtholmen sa...

Åh, jag längtar så efter dina inlägg... fast det vet du ju redan:-) Blir så lycklig när jag ser att du varit inne o författat lite. Visst känner man hur den kreativa lusten rinner till nu när vårsolen lyser och det äntligen börjar töa undan... Själv ska jag försöka sätta mig några timmar nu (mannen är på sågkurs ett par timmar) och skriva vidare på boken.
Ha det underbart Mia, o ta hand om dig.
Kram/
Ulrika

Norregård sa...

Så fina ägg!!!
Pottskåpet var fint, kommer bli kanon med lite färg!!

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Fånga dagen sa...

Hej kära underbara Mia!
Vad glad jag blir varje gång jag ser att du gjort ett inlägg. Och framförallt så är det härligt att höra att din kreativitet är tillbaka igen efter förkylningen.
Vilket fint skåp du fått tag i. Skulle tro att det blir fint om du gör om det men det är ju även fint som det är.
Och dina ägg, jag säger bara det wow vilka sköna idéer du har.
HA en underbar söndag så hörs vi snart igen
Kram Lena

Tigris Predikantan sa...

Ja, ett välbefinnande känsla får man allt hos dig! Skall titta till din andra blogg/hemsida lite till!
:)

Bitte sa...

Hej Mia!

Tack för dina fina kommentarer hos mig! :-)

Vilka underbara ägg du har gjort, jag blev så förtjust i dem! Det fanns så många olika små detaljer som blicken fastnade på. Vad härligt att höra att din skaparlusta är tillbaka, det är så tråkigt och energikrävande att vara sjuk!

Vad tråkigt att du missade mässan, men det var nog ett klokt beslut att stanna hemma. Jag vet hur det är, för jag fick själv lov att ställa in loppisen mamma och jag skulle ha haft förra lördagen. Nåja, vi kan ju alltid ha loppis i slutet av den här månaden i stället :-).

Vilket vackert gammalt pottskåp du har köpt, det kommer med all säkerhet bli ännu vackrare när du har lagt dina skaparhänder på det!

Jag har skickat ditt paket, så det är på väg till dig! :-)

Ha en fin söndagskväll!

Många kramar
Beatrice

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefina ägg och pottskåpet kommer att bli kanonfint när du viftat med ditt trollspö över det. Skönt att du känner dig piggare igen. Att skaparglädjen kommer tillbaka är ett gott tecken.
Kram,
Regina

Les Cotrions sa...

Ohhh Mia! You made fantastic Easter eggs! I love them all...you decorated them in such a nice way!
Happy start of the week!
Big hugs!
Vale

Vit som snö sa...

Godmorgon Mia! Grattis, vad kul att du nu får hela lokalen till ditt förfogande. Massa jobb men KUL jobb förstår jag!
Vilket vackert pottskåp! Jag kan tro att det efter sitt skönhetslyft blir alldeles underbart! Och äggen sen... så fina! Jag har en hel skörd härhemma också, njuter som sjutton av att sitta o pilla med det, såå kul!
Ha en fin dag! Kram Cilla

C. Tvillingmamma sa...

Blir så glad av ditt flow! Smitta av dig mer! ;)

Sally och jag sa...

Så söta ägg!

Har du använt vanliga ägg som stomme? Är väldigt nyfiken på hur du har fått till det så fint...

Hälsningar från
Sally och jag

Huset vid ån sa...

Hej Mia! Hoppas att du haft en trevlig o skön helg. Nu fick jag njuta av dina vackra ting en gång till! Tack för fin inspiration! Vårkramar till dig! Therese

Lotta-livets väv sa...

Äggen blev jättefina! Ska du ta med dig dina ägg till Viola, också????? Har du funderat lite på hur/när transporten österut går?
Ni kommer att få en jättetrevlig bloggträff....så många skojiga och trevliga och kreativa blogginnor som kommer till Bosstorp. Vilket kackel och vad kul ni ska ha!
Träffade du Pauline i Kil?
Kram, kram
/Lotta

Anonym sa...

vad fint! Äggen är ju helt bedårande! Önskar att jag hade tid och pyssla ihop så fina ägg... Det får bli nästa år kanske:)

KRam pernilla

Anki sa...

Hejsan vännen!
Oj vilket fint skåp, vilka skatter du finner på *ler*
Dina ägg är helt underbara, och du arrangerar så vackert! Jag hade oxå tänkt pyssla till lite ägg, men det hinns väl!

Ha det gott!
Kram kram!

Vita små hjärtan sa...

Ja det kommer säkert bli ett lyft! Fast den var fin nu också. Så mycke härliga pysselbilder du bjuder på!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Pysselpalatset sa...

Godmorgon Mia,
Vilken härligt våraltare du byggt upp... Som den ljuvaste hyllning till våren med vackra ägg fjädrar osv.. Ursnyggt.. Ska försöka mig på något liknande... stora kramen Jeanette

Unknown sa...

Så fina ägg!!! Å pottskåpet likaså! Så härligt med den skapar energin du har!! Må så gott. Kram Lenita

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Jättefina ägg! Och pottskåpet som du hittade hos Matilda...helt underbart! Vad spännande att göra om det i din stil! Det kommer bli ljuvligt det är jag helt säker på ♥

Vad spännande med projektet i lokalen, det låter slitsamt, men det blir ju nåt fint när du är klar!

Jag vet inte om jag skrev det förut (är lätt sinnesförvirrad nu när jag är inne i mitt köksprojekt, hihi) men jag tycker ditt förslag om att vi (Marie och jag) kunde komma upp nångång låter alldeles utmärkt!!!

Idag är jag hemma och vabbar, lillstumpan är febrig och hängig.

Passar på att besöka lite bloggar nu när hon sover =)

Kram och ha det så bra ♥
Mia

Fånga dagen sa...

Hej Mia kära!
Jag sitter här och ler åt dig. En idé oj vad snopen jag blir. Det får mig osökt att tänka på sickan i jönssonligan hi hi.
Du är allt en mysig tjej du och jag ser fram emot att se dina idéer. Vad kul att du får lokalen redan till helgen men för guds sklull glöm inte att vila lite ibland.
Förresten jag tror jag glömde berätta att jag kikade in i butiken änglarum när jag var i kil sist och då tänkte jag på dig extra mycket.
Och du jag är så himla glad över det här med tavlorna som blir borta en efter en, det måste ju betyda att någon gillar dem trots att de är annorlunda.
Ha en dunderskön dag min vän.
Kram Lena

Les Cotrions sa...

Hi Mia! It sounds very exciting! I'd like to help you painting your new workshop!
Goog work my friend and enjoy this nice moment!
Hugs
Vale

Noll54/Eva-Karin sa...

LYCKA TILL HOS MEJ!

E-K/noll54

Viola sa...

Bara att gratulera till lokale så roligt, men kommer att sakna dig så..kram

Huset vid ån sa...

Hej Mia! Hoppas allt är bra med dig. Önskar dig en Trevlig Torsdag! Nu ska vi gå ut ett gäng med vovvarna, folk tror väl det är hunddagis som är ute o går! Vårkramar till dig! Therese

oumberligating sa...

Tittar in då och då på din fina och livsbejakande blogg, kanske lite för dålig att kommentera det jag ser, jag är ju också en inredningsbloggare, fast med kanske lite annan inriktning! (ler)
Idag blev du aktuell igen eftersom jag ännu en gång visar en variant av rubikskub på min blogg, sist vi möttes var när jag var ute och raggade i cyberrymden och hittade dig och du hade vänligheten att kommentera hos mig!

Som sagt! Säger Hej och Trevlig Helg!
Kram ifrån Oumberlige Peter eller kanske det var Omöjlige?