Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

onsdag 4 september 2013

Vardag

Inser att jag är flitigare på Instagram än här på bloggen. 
Förhoppningsvis så är det tillfälligt, för jag saknar verkligen skrivandet...

Men, om du fram till dess vill se lite fler bilder från min vardag, kika in här.

Annars så rullar livet på och som ni säkert redan vet vid det här laget så lever jag ju mycket efter devisen att livet i väldigt stor grad blir vad jag själv gör det till. Sååå, när jag drabbades av en akut tristess i livet förut idag så tänkte jag in den där goa känslan som man brukar känna när det är fredag. Ni vet, när man står där och lagar lite god mat och känner sig så där fri i själen..

Och helt plötsligt så blev det mycket roligare att laga köttgryta liksom.
Och vad är egentligen skillnaden?
Bara tanken.

Så nu styr jag över tanken på trivsel och mys, också dukar jag lite fint och tänder några ljus.
Sen spelar det inte så himla stor roll om dagen heter "onsdag" eller "fredag".

Ha det fint!



8 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Vackra bilder och väldigt tänkvärda ord!❤
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Jenny

Lilla Blanka sa...

Tänk om man i tanken kunde ha fredagskänsla varje dag..! Härligt :))

Kram du fina!
Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag ska jag tänka fredag, bra idé för då blir det två på rad. Och du har ju helt rätt, det är bara en känsla man skapar själv att fredag är bra. Jättefina bilder på Instagram, roligt och läsa om sonen.
Må gott och stor kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Så godt du skriver og man kjenner seg litt igjen !
Nå er det snart Fredag og jeg ønsker deg en herlig helg:)
Kjempe nydelige bilder:)
Klem Merete

kråke sa...

Vad härligt det låter....ja, lite fredagstankar varje dag är inte fel och det är ju så lätt att själv styra om till det positiva:))) Kram du goa och vilket underbart skåp du har!!:)))

Fortsatt mysig fredag....;)

Kram kråke

idémakeriet sa...

Ja så sant som du skriver.
Vi kan ändra och styra mycket i våra tankar.
Men det är bara inte så lätt att hitta den ändra knappen. Jag har i alla fall den tendensen att låta mig följa med i den gråa molmen och sedan efter några timmar inse att solen stålar igen. Den där gråa molmen hade jag kunna driva bort mycket tidigare men som sagt hittar jag inte alltid knappen:)
Ha en härlig och solig dag vackra du.
Kram Gerda

Maliva`s verden sa...

Så masse vakre bilder og stilleben du viser på din blogg og insta. Hyggelig at du også følger bloggen min. Ha en fin søndag. Klem fra meg

Maria at inredningsvis sa...

WOW vad snyggt:) alltid lika uppiggande att kika in hos dig.

Om du vill gillar söta barnsaker kan du kolla in mitt butikstips idag:)

Ha en härlig dag

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning