Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 10 juni 2011

Tiden går så fort, så fort...

Det var egentligen meningen att jag skulle prioritera om lite grand, och därför hade jag inte riktigt så mycket tid över till bloggen kände jag.

Men, så satt jag då och skapade idag - och då är det väldigt lätt att jag hamnar i ett slags icke varande - inbäddat i ett trivsamt hölje av välbefinnande...

Och, väldigt ofta brukar jag då svepa iväg in i tankens värld.
Där, ute i den världen, stod tiden alldeles stilla och jag var så totalt i nuet.
Det är så oerhört läkande, så underbart vilsamt och fantastiskt energigivande.

När jag sedan "drogs tillbaka" till verkligheten igen blev det så tydligt för mig hur fort tiden faktiskt går. Ibland alldeles för fort.

Så ville jag dela de här bilderna med er helt enkelt.
Så nyss - men ändå helt plötsligt bilder som minner om en svunnen tid......

Syrenerna har blommat över ute i trädgården, men på mina bilder finns de förevigade.

Trälådan köpte jag av underbara Gúa när vi var där.
Är det måntro någon av er därute som känner igen den?
Det är den helt fantastiska lådan som hon hade sina vackra spetsar i........

Ska förvalta den ömt och kärleksfullt Gúa - men det vet du ju redan *ler*


Ja, i morgon har jag faktiskt den stora äran att få se några av mina skapelser "live".

En fantastiskt vacker brud ska bära halsband, armband och örhängen som hon specialbeställt till detta stora ögonblick i livet.

Det är en ynnest att få dessa uppdrag. Ja, jag blir faktiskt lite rörd.

Trevlig helg och kom ihåg att stanna upp och njuta av tillvaron.
För tiden går så fort, så fort...

10 kommentarer:

Birgitta sa...

Så många fina saker du har omkring dej. Vill önska dej en riktigt skön pingst.
Kram Birgitta

Anki sa...

Vad härligt det låter...å visst känner jag igen lådan, underbart fin!
Önskar dig en finfin helg vännen!

Kraaam!

Farfars stuga sa...

Så kloka ord! Man ska ta vara på tiden!

Kram Cia

Johanna Stålros sa...

Låter verkligen härligt! Kram Johanna

Vintage House sa...

hej
vackra och tänkvärda tankar
lådan är underbar.
ha en skön o mysig helg
kram
sandra

gamla skolan sa...

Hej Mia ! Så vackra ord och bilder !!
Du ska verkligen känna dig stolt och rörd över brudens val av smycke , på hennes allra största dag !
Önskar dig en riktigt fin pingsthelg !
Kramar // Susanne ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Mia
Börjar med och berätta att studenten blev jätteglad för armbanden, jag är så glad att jag fick köpa från dig. Kommer och bli en vacker brud idag också, helt säkert. Och så det där med tid, inget och göra något åt, den bara svischar förbi.
Ha en mysig helg
Stor kram
AnnaMaria
Ps, underbar trälåda

STENLYCKA sa...

Vill bara titta in som hastigast och önska dig en fortsatt fin Pingstafton!
Kram Raina

Lilla Blanka sa...

Hej Goa Mia!
Sitter i Borås nya simarena och väntar på att tävlingarna skall fortsätta :)
Vackra ord och bilder Mia!!
Längtar tills vi kan åka på nya upptåg ;)
Kraaaam
Mia

Norregård sa...

Så skönt att kika in hos Dig, en stund!! Lyckliga du som har den lådan:)))

Kram Malin