Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

torsdag 5 juli 2012

Semester och "det händer saker" :)

Jag har äntligen börjat min semester och det är ljuuuuuvligt kan jag lova!

Intensivt jobbande in i det sista, men nu är det riktigt gott att vara ledig.

Vi tog en tur med motorcykeln härom kvällen och det var så fint ute. Så där lagomt varmt (som säkerligen är ett typiskt svenskt uttryck *ler* - laaaagom)

Stannade till och njöt av vackra vyer också blev det lite god mat i magen.
Sedan blev det en sådan där härligt avkopplande skogspromenad. Ni vet en sådan när kroppen slappnar av, när axlarna liksom sjunker lite grand för varje steg och när huvudet känns lättare och lättare.

Och, mitt i detta vilsamma strövtåg så bara var de där.....
KANTARELLERNA!
Redan? Ja, men så var det. Vilken bonus, eller hur?

Ja, så har jag njutit av rosorna också!


Tänk att vi räddade den här rosen när vi flyttade hit!
Det var bara en liten, liten kvist som låg nere vid gräsmattan och vi höll på att trampa sönder den först. Men, som tur var så såg vi den, lyfte varsamt in den mot ett stöd på väggen nedtill och sedan började den växa. I mitten av sommaren så fick vi sätta fast ett klätterstöd högre upp på väggen och där verkar den ha funnit sig tillrätta riktigt ordentligt.

Så här härligt vildvuxen är den nu.


En bild från skogspromenaden...


Och en bild från turen med motorcykeln...


Ja, och idag ska jag ta mig en annan tur... Men, det får det bli mer om i nästa inlägg.
Har allt en hel del annat som jag ska ta och berätta om också.

Oj, oj, oj - om ni bara visste.

Slentrian är väl inte direkt mitt ledord kan man säga   *ler stort*
Jag har haft en tanke i mitt huvud ett tag, och jag kan säga att den har börjat ge frukt nu.

Ha en fin sommardag!


3 kommentarer:

Johanna sa...

En av min sambos högsta önskningar är att ta MC kortet! jag har sagt att först skall jag ta körkortet och börja jobba efter mammaledigheten, sen så, har han fritt fram! Jag har lite blandade känslor när det kommer till motorcyklar, spännande men farligt...

Vi får se hur det blir! Härligt att ni hade en lyckad tur i alla fall:)

Kram Johanna

Granne med Selma sa...

Nej men Mia! Nu blev jag nyfiken. Vad det än är så vet jag att det blir bra <3

Titti sa...

Å vilken fin bild från underbara Borgvik!!!
Kram Titti