Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

torsdag 25 april 2013

Inspirerad till max

Ja, nu är jag så full av inspiration så jag vet inte vad. 
VILKEN OTROLIGT HÄRLIG KÄNSLA ALLTSÅ!

Har precis ätit lunch på balkongen och gissa om jag har njutit! Av solen, av maten, av livet... En liten stund i stillhet och det var så härligt så det får bli lite kaffe där snart också.

När jag och Mia var hos Gúa förra helgen så hittade jag något som jag har drömt om att hitta. Ganska länge faktiskt. För flera år sedan såg jag en väldigt speciell provdocka hemma hos  Pia, och efter det så var jag helt såld.

"Henne ska jag ha...."  
(Och jag var lika beslutsam som de där matadorerna på julafton. Ja, ni vet - de som ser tjuren Ferdinand och bara skuttar av iver...)

Något år senare såg jag precis samma modell hos Susanne.

Önska, önska, önska...

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen;
-Man ska aldrig, aldrig ge upp sina drömmar! Ibland tar det lite längre tid innan vissa slår in bara. Men, bara för att man får vänta betyder det ju inte att det är omöjligt, eller hur?!?

Fick nästan nypa mig själv i armen när jag hittade min vackra madam hos Gúa nu i helgen som gick. Oj, vilken bra helg. På så många olika vis. Inspirationen är fylld till brädden och jag bara porlar runt i tillvaron just nu. I LOVE IT

Dessutom så lär jag fylla på det där inspirationskontot ännu mer till helgen.
Då öppnar nämligen min vän Marie sin nya butik inne i Hjo.

Det ska bli så roligt att se för jag förstår att de har gjort underverk med lokalen. Den ligger helt perfekt vid torget i Hjo och jag kan bara tänka mig att det kommer att bli fullt med folk.

Nyöppning av Butik Vita Ranunkler nu på lördag.
Titta in på Maries blogg för mer information.

Nu ska jag ta en kopp kaffe på balkongen och sedan ska jag jobba igen.

Ha en strålande dag!

Gjorde ett litet kollage med bilder så ni kan se min nya Madam, mina ljuvliga rosor, mitt vackraste Menykort från Frankrike osv osv.... 



6 kommentarer:

VACKRA hem & interiör sa...

Hallo Mia, när jag började se de små bilderna så blev jag tvungen att gå ut i stora rummet för att se att min mademoiselle stod kvar... fniss... Å, den den där känslan av superinspiration är så härlig, nästan lite jobbig... Så roligt att besöka den nya butiken i Hjo, ser helt bedårande ut på de bilder jag sett... jag skickar dig ett mejl också som du kan fundera på...

Älfgärdet sa...

Åh Mia som jag känner igen känslan! Det finns inget bättre än när man bubblar över av inspiration. Allt går lekande lätt! Önskar så att jag kunde komma till Gua & till Marie. Jag har ju sett att det är himmelska platser. Men du har så rätt, det man önskar kommer bara man har tillit och har rätt känsla i kroppen. Ha det ljuvligt i vårsolen <3

Lilla Blanka sa...

Jag är så glad för din skull Mia..! När äntligen alla funderingar fram och tillbaks lagt sig och man såg att du bestämt dig...då lyste du som en sol!

Underbara bilder och ja visst är inspirationen på topp efter en sån helg!

Kram
Mia

Anonym sa...

Høres ut som en herlig følels når man bobler over av ideer:)
Nydelige bilder:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

idémakeriet sa...

O din madam är så himla fint Mia!
Där ser man ge inte upp, ibland kan det ta flera år innan man hittar det man hade drömt om men när man hittar den då på sin väg blir lyckan super stor. Och just sådana fina fynd kan dra fram några lyckotår och en härlig sprallig känsla, ler
Du har det så fint och skapar en härlig stämning duktiga du!
Ha en skön kväll.
Kram Gerda

Bitte sa...

Tack fina Mia för hälsningen hos mig! Ja, tänk om vi människor bättre kunde ta tillvara på våra liv och inte skjuta upp allt till morgondagen eller någon annan dag.

Vilken underbar provdocka, jag förstår att du är glad för henne! :-) Jag har också varit på jakt efter en riktigt gammal provdocka så länge nu, men de jag hittar är alltid av nyare modell. Så... jag får helt enkelt fortsätta leta eller bara vänta på att en provdocka dyker upp! Det sägs ju att "good things come to those who wait" :-).

Önskar dig en fin vecka i vårsolen!

Varma kramar
Bitte