Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 19 mars 2010

När trådar knyts ihop....

Tänk så finurligt allt är ändå!

För två år sedan hälsade jag på mina goda vänner Hanne och Morten i Norge. De vet minsann hur de ska sätta mitt hjärta i brand, och ett besök i butiken Zanz var givet. Jag var ju inte direkt motsträvig kan jag säga när jag fick reda på det. Åhhhh, vilken lycka att bara få gå där och njuta.
Fick se en sådan underbar sjal, och jag bara stannade till. Det var kärlek vid första ögonkastet kan man säga, och det fanns helt enkelt ingen återvändo. Den, och några andra godbitar fick följa med mig hem. Ibland när jag går här hemma kan jag stanna till vid den där sjalen och bara njuta av dess vackra skirhet.


För några veckor sedan kom jag i kontakt med Franciska som har den underbara bloggen Franciskas Vakre Verden.
Det är nu trådarna börjar knytas ihop förstår ni. Denna vidunderliga bloggvärld säger jag bara. Antagligen är det Franciska som gjort denna fantastiska sjal som jag köpte hos Zanz. Häromdagen fick jag ett paket från henne med en underbar urtavla och några gamla boksidor som jag blev så förtjust i (ja, jag vet - det är väldigt lätt att bli kär i vissa saker) och då var det som gjort att fota alla dessa saker tillsammans. Urtavla, boksidor och sjal. Sen har jag lagt till lite andra attiraljer för att få till några bilder. Visst är väl sakerna jag köpt fina?
Jag är så glad för dem.

I söndags fick jag reda på att jag tidigare än beräknat får tillträde till lokalen fullt ut.
JIPPI blev första tanken, men så knöt det till sig lite i magen när jag insåg att jag inte skulle kunna åka på Violans bloggträff som jag längtat så infernaliskt efter. Tänk att det ska bli så..... Att det ska kollidera!
Så, jag får vara kvar hemma, men jag ska skicka många tankar till er som åker dit för jag förstår ju att ni kommer att få en underbar helg. Lycka till nu Viola och bara njut och ta många kort och visa oss sedan är du snäll!


Med andra ord så blev det rivstart på den här veckan. Iklädd blåbyxor, med stålborste i ena handen och målarpensel i den andra, har jag jobbat hårt. I förra inlägget skrev jag ju att jag fått tag i några saker som jag ska sätta händerna i - och det har jag sannerligen gjort nu.
Fick ju en idé om inredningen till verkstaden och idéer får man utveckla tycker jag....
Därför köpte jag några pall med saker från ett militärt mob-förråd!
Kan ju säga att J höll på att få hicka när jag berättade vad jag gjort. Men, han är ju tålig som ni säkert förstår och har hjälpt mig - IGEN!!!!! Det är ju faktiskt ett år sedan nu som han för fullt byggde inredningen till den nya butiken.

Som en skänk från ovan fick jag låna lite utrymme på en verkstad och där har jag nu stått med mina fyra pall med militärlådor och skåp som jag har tänkt mig att göra en "make-over" på. Har varit ganska trött när jag krupit till sängs på kvällarna..........

Men, nu ni!!!!
Nu står de där utefter väggen och väntar på vidare transport i eftermiddag.
Då ska de på plats i lokalen och min nya verkstad ska få se dagens ljus.

Här kan det väl bli fint att förvara pärlor, färg, penslar mm?

Såhär ser ena hörnan ut i den tilltänkta verkstaden.
Jag har en del att göra den här helgen som ni säkert förstår, men nu är det nära....
Riktigt nära att bli färdigt och sedan har jag ÄNTLIGEN min verkstad och mitt show-room.

Uppdateringen på shopen har fått ligga till träda som ni säkert förstår, men snart kommer det att hända saker även där. Till er som så tålmodigt väntat på leverans av beställningar - TACK FÖR ATT NI ÄR SÅ FÖRSTÅENDE!!!!!!!

Ha en riktigt underbar helg!

Mia

23 kommentarer:

Unknown sa...

Helt fantastiskt hur vi knyts samman av dessa osynliga trådar :) Världen är inte så stor som vi tror alla gånger.

Skönt att få tillträde till lokal och få ordning på allt pick och pack.
Trevlig Helg
Kram Maria

Home and Lifestyle sa...

Dear Mia,

It's not easy to understand your story by using the translator, so I can only say that I love your pictures! There is so many stuff we like and it's so easy to fall in love with them :-)

I wish you a very happy weekend! Big hugs, Ingrid

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Mia. Visst har hon underbart fina saker Franciska, du måste kika in till mig och titta på duken jag vann av henne. Och ibland är världen liten, speciellt blogg-världen. Så synd att du missar blogg-träffen, men jag förstår att du har fullt upp med lokalen nu. Kommer och bli toppen.
Ha en bra helg
Goa kramen
AnnaMaria

Franciskas Vakre Verden sa...

Hei Mia

Jovisst er det jeg som har laget sjalen. :-)

Gleder meg veldig at det var akkurat du som fikk dette. Jeg har laget kun ti av de, alle med forskjellig motiv. Det er derfor ingen som har det samme som deg.

Il etait une fois betyr forresten "Det var en gang".

Ha en uuunderbar helg!

God klem Franciska :-)

Anonym sa...

Livet är FANTASTISKT när det gäller trådar. Man blir ofta förvåand hur saker och ting hänger ihop och det är många gånger jag blivit varm i hjärtat över saker och tings mening (som jag tror det iaf)

Vilken fantastisk start det kommer bli för ding Mia. Sakerna från militären är ju döläckra. Ser verkligen fram emot att du ska öppna och önskar dig stort VARMT LYCKA TILL!

Allt det bästa till dig

Bamsekramar
LEna

Photo by Maria sa...

Åh vad kul och spännande.. Du har nu mycket att göra i helgen men himla kul göra kan jag tänka..

Ha nu en härlig helg..

Kram Mia

Fånga dagen sa...

Hej Mia vännen!
Ja det är faktiskt lustigt det här med trådar som knyts, det är inte så sällan som det händer om man tänker efter. Det är garanterat någon mening med det också.
Men vilka otroligt vackra saker allihop, de vittnar om harmoni tycker jag, schalen var ju helt bedårande.

Men vad du håller på hela tiden, du måste känna dig riktigt inspirerad. Vilken idé med militära grejor som inredning, ska verkligen bli fantastiskt att se de färdiga resultaten.

Ja du är verkligen en härligt avslappnande inspirationskälla, jag blir lika glad varje gång jag ser dina inlägg.
Försök ta det lite lugnt under helgen ändå.
Kramar Lena

Norregård sa...

Vad härligt Mia!!
Din entusiasm och glädje lyser genom bloggen!! Vad kul;o)

Jobba inte ihjäl dig nu *ler*!!!
Kram Kram malin

Les Cotrions sa...

Hello Mia! You show such lovely and charming stuff! And you made a great work with your workshop! I think you have an hard work to do...but it's so exciting!
Happy week end!
Vale

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh vad du är kreativ !! Himmel vad det händer grejer nu !!
Vilken lycka, jag längtar tills du visar oss fler bilder, det kommer att bli sååå fint !!!
Ha det toppen vännen
Kraaam Anette

Annika sa...

Ja världen är som bekant inte så stor som man tror alla gånger inte..... härligt med att få greja i lokalen din men va synd att du fick ställa in Violanresan.... men det kanske kommer flér tillfällen... vem vet... o fyndat har du gjort ser jag..::) vilka härliga lådor o skåp från armen.... min scoutkår har också varit framme o skafat sig lite lådor med o utan innehåll för framtida bravader.... ha nu en skön mocklarhelg... Kram Annika

Galtholmen sa...

Mmmmm, så skönt upplyftande att läsa ditt inlägg. Fullt med energi och SKAPARLUST!!! Det är som jag alltid sagt; är man i behov av glädje och inspiration då går man in på din blogg och vips är allt tvivel borta. Fram åker dammsugare och fönsterputs och man sticker ut i butiken - för nu ska jag banne mig oxå fixa till min "lokal":-)
Kanske är det en släng av vårtrötthet som svävar över en just nu. Tack Mia! Och du det kommer att bli kanon.

Kramar i massor/
Ulrika

Viola sa...

Förstår att du är eld och lågor över lokalen, men det kan inte hjälpas..saknade dig så..men vi måste finna en annan lösning för att kunna ses igen..mailar framöver om middagen....kramen

Goa sa...

Kram på dig!...underbara kvinna!

Vilka vackra skapelser du fått tag på...*ME LIKE*!!!

Och så din verkstad och showroom...åhhh, så roligt Mia.:) Här går det framåt också, sakta men säkert..;)

Puss på dig och jag lovar att spara din inbjudan, och baskern har jag redan kommit på vart den ligger...så man vet aldrig..;)
Lycka till med allt och allt...

Pysselpalatset sa...

Hej Mia,
Men så ledsen jag blev, hade verkligen sett fram mot att träffa Dig... och så såg jag inte ditt inlägg innan jag åkte... Så varje ny tjej, jag träffa aha det är säkert du... Till sist fråga jag rakt ut... Mia från Rummet för välbefinnandet.... vem av er är det... Någon visste besked... och sa att du är hemma och målar... suck... Men jag får väl komma förbi i sommar och krama dig...Nu önskar jag dig allt gott inför din premiär... hur är det? har jag din adress? Annars får du maila mig den . jeanettearne@hotmail.com
Kram Jeanette

Matilda sa...

Hej Mia!
Tack för kommentaren, bra att du gillar den nya layouten.=)

Det ska bli sååå kul att få se din lokal, jag hör av mig så fort jag ska åt det hållet!

Hoppas du får en riktigt fin vecka.♥

Kramar, Matilda

Älfgärdet sa...

Vilken verkstad det kommer att bli! Vad inspirationen ska flöda där inne. De där militära lådorna är helt underbara. Skulle gärna vilja ha dem!
Ha dä gôtt!
//Madeleine

Matilda sa...

Hej! Nu är det jag igen.=)

Jag behövde pyssla med något annat än skolan och webshopen en liten stund så jag gjorde en liten sak till dig. Du behöver absolut inte använda den om du inte tycker den passar in på sidan eller så, men jag ger dig länken för säkerhets skull.=)

Kram, Matilda

http://i851.photobucket.com/albums/ab80/Welanders/Knslans-vg1.gif

nathalie sa...

yours pictures are very romantics...i like

nath from chinerdslefroid

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag älskar sammanträffanden och trådar som knyts samman.
Vad roligt att det börjar dra ihop sig till öppning. Det går verkligen undan.
Ha det bäst och simma lugnt;-)
Kram,
Regina

Huset vid ån sa...

Hej Mia! Hoppas allt är bra med dig. Vad synd att du misssade bloggträffen men det blir säkert fler gånger. Dina saker du köpt är underbara! Och lokalen kommer att bli toppenfin! Jag ser med spänning fram emot att se resultatet! Ett stort Lycka till! Många Kramar till dig! Therese

Bitte sa...

Ja, visst är det fantastiskt med trådar som knyts ihop och saker som faller på plats allt eftersom. Egentligen har det säkert alltid varit så, bara det att när man var yngre hade man inte "tid" att märka sambanden.

Jag fick också lov att ställa in i lördags, vilket fortfarande känns tråkigt. Men ibland är det bara så, och det brukar alltid bli nya tillfällen! :-)

Vad spännande med din lokal och allt fix med den :-). Jag förstår att det måste kännas helt underbart, även om det såklart innebär mycket jobb innan allt är färdigt. De där militärskåpen var helt fantastiska, vilket fynd!

Jag önskar dig ett stort lycka till med allting, det ska bli så spännande att få se fler bilder framöver! :-)

Många kramar till dig
Beatrice

Granne med Selma sa...

Tack snälla du för dagens skratt! Det liksom bara kom när jag läste din koppling från hammarslag till att lyssna på delfinsång :-)

Tänk vad vi kan gå igång på våra lokaler, Mia! Tänk att en lokal kan få en att bli så lycklig.

KRAM Sussie