Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 8 september 2009

Jag är så glad!!!


Tänk, nu har jag landat lite!
Så skönt, så skönt.....
När jag får en stund i stillhet sådär, när jag stannar upp, tillåter jag tankarna och känslorna att komma ikapp mig.
Första reflektionen är att vi alltför ofta inte kommer ihåg att småbromsa lite då och då, så vi faktiskt hinner med att "känna livet".
Nu när jag sitter här med kaffekoppen bredvid mig och reflekterar över den senaste tiden så kommer hela tiden samma tanke till mig.
Jag är så otroligt glad, lycklig och oerhört tacksam!
Ni som läst mina två senaste inlägg har säkerligen anat en liten sorgsenhet mellan raderna och det är den sorgsenheten jag tänkte ta och skriva lite om idag.
Under de här åren som jag haft affären så har jag jobbat en hel del, för det kräver ju sitt att vara egenföretagare. Dessutom så har ju livet kommit med sina prövningar i portioner som serverats mig då och då. Emellanåt så har det varit svåra prövningar, bland annat när jag suttit på sjukhuset och vakat hos två av mina barn och detta med bara något års mellanrum.
Ibland utsätts vi för saker som vi kanske känt en stor rädsla för och aldrig någonsin trott att vi skulle klara. Så utsätts vi för det och inser att vi har en inre styrka vi aldrig ens trott om oss själva. Det är i livets skola vi växer, utvecklas och förhoppningsvis lär oss att bli bättre och starkare människor.
För mig innebar detta dessutom lärdomen att släppa taget om affären. Den var ju nyöppnad och jag tänkte många gånger att det här kommer kanske inte att fungera. Kommer kunderna tillbaka när jag får hålla stängt i några veckor pga sjukdom?!?....
Men, det allra viktigaste för mig just i den stunden var ju förstås att mitt barn skulle bli bra, och allt annat fick bara vara.
Den förståelse och omtanke som jag sedan mött hos kunderna när jag kommit tillbaka har gett mig så oerhört mycket.
Det är där sorgsenheten kommer in som jag skrev om i början.
Jag kommer ju att sakna er alla så mycket nu när jag sålt affären. Alla dessa goda skratt, alla härliga möten. Men, det är ju precis så här det är - livet har sin gång.
Jag vill i alla fall tacka er alla från djupet av mitt hjärta för att ni förgyllt dessa år!
Är så tacksam att ni hjälpte mig att förverkliga en av mina livsdrömmar.
Nu ska jag kliva vidare på livets stig och kanske kommer jag att stöta på er någonstans efter vägkanten där också?!..................
Den största och varmaste kramen till er alla!
Mia

19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Mia, det låter så gott att du är glad. Då hoppas vi att allt vänt med sjukdomar och prövningar. Du var ju själv riktigt dålig en sväng också. Nu är det din tur och ha glädje och medgång. Hoppas nu att allt är bra med dig, var rädd om dig gumman.
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh du skriver så fint så jag ryser...vi har nya vägar du o jag nu i våra liv, jag har ingen aaaning vart min väg leder, det är skrämmande och lite spännande på samma gång..jag brukar få en sån där oros känsla i kroppen, men den stillar jag med att tänka på att jag är frisk, har inte ont någonstans, vara tacksam..
Så spännande att få följa dig nu på din nya väg, och jag vet att det blir toppen !!!
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

MosterMalin sa...

Goa Mia!
Jag är säker på att vi kommer att stöta på varandra någonstans i livet... kanske mitt på Storgatan... eller kanske på någons altan en varm sommarkväll. Hoppas det inte dröjer för länge bara...
Kram
/Carin

Heidi-anitha sa...

Kjære Mia!

Så glad JEG blir når du er glad:0)
Når besluttningene er tatt og man får roe seg ned litt - har man plutselig tid til å kjenne litt på livet igjen. Hvor godt det føles for deg nå...

Som for mange kan en drøm være kortvarig - det er jo sånn med livet - vi lærer underveis, og det viktigeste er jo at vi lytter til oss selv, og samler krefter og går videre på nye veier. Det har du klart - og jeg syntes at du skal være stolt av det du har gjort - og når en drøm tar slutt, kommer det alltid en ny...

Så godt det er ...

Jeg er med deg på veien Mia - og har stor forståelse over at du solgte butikken. Det er MYE å kunne klare butikk, livet , barna, hus...helse og fritid.. sykdom... familie. Og det å faktisk kunne NYTE av det, og at det ikke blir en psykisk stress og tunge dager.. sånt gir seg jo utslag i alt annet i livet som skal være godt!

Lykke til Mia - og jeg kommer til å titte innom deg for å se hvordan du har det i fortsettningen -


Stooore klememr Heidi-anitha

Storarvid sa...

Tjena!
Håller med dig. Ibland måste man liksom stanna upp och känna in livet.
Musiken på bloggen du undrade över är helt ny, men precis som du nämner får man 80tals vibbar.
Det är Salem El Fakir och hans låt Roxy. Salem har för övrigt en brorsa om är programledre iBollibompa
HA DE BRA OCH LYCKA TILL MED DET DU NU FRETAR DIG

Storarvid sa...

Fasen va' ja' halkar på tangenterna
"fretar" va fasen är det??
FÖRETAR DIG ska det vara o inget annat ha ha Så det kan bli...

Unknown sa...

Hejsan Mia!
Så roligt att du väljer att följa livet. Jag menar bara att livet visar oss vägen, om vi bara vågar se och lyssna. Det verkar ju du ha gjort de senaste åren och fortsätter så. Härligt! Ofta inte så lätt, det där. Men har man startat att lyssna inåt är det svårt att låta bli. Jag önskar Dej och din familj en fin höst och en fortsättning på livet. Det har alltid varit så trevligt att besöka dej i din butik eller här på bloggen! Keep on going! Kram!

Viveka i Bläckhornet sa...

Goa Mia!

Du visar en positiv anda och styrka som kommer att föra dig rätt. Prövningar i livet känns tunga när man befinner sig i dem. Men efteråt kommer styrkan. Jag är helt säker på att du hittar något nytt som gläder dig.

Kram Viveka

♥ Pia... sa...

Hej lilla du...ja mej lär du inte missa..står säkert där efter nån liten vägkant och viftar..:)...fick ett litet stänk i ögat när jag läste vad du skrev..om dina barn och så..förstår såå väl hur du tänker och känner..för barnen både de stora och de små betyder allra mest av allt för mej oxå..skulle nog kunna ta ner både sol & måne för dom..ibland gör jag det och inte alltid är det så bra för mej ..man måste leva själv oxå inte bara för de andra....småbrömser gör jag lite då och då..just nu har nog brömsen vart liiite för möe påslagen men ..kommer tid kommer råd..VILL så mycket ..som du vet...men nu var det inte mej utan dej vi skulle skriva om..:)..butiken din var jag inte inne i mer än två gånger..men kommer inte att glömma första gången jag var hos dej för några år sedan..du gjorde tydligen ett rejält avstamp hos mej:)...för kommer ihåg väldigt mycket av den gången..ska inte dra det nu..för då blir det en roman igen..jag hiooppas du får ..nää jag vet att du kommer finna en riktigt spännande väg nu ...ska bli roligt att följa dej där med..ha en skön skön super goo dag..kram från mej..Pia

Lotta-livets väv sa...

Klart att din nya väg leder dig dit du ska! Att släppa taget är bland det svåraste man kan göra. Det gäller många saker här i livet...
Du vet ju vad Kirkegaard skriver:
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund, att inte våga är att förlora sig själv....så mitt i språnget är du nu, när du landar gör du det där du ska. Vi är många som tänker på dig, gläds med dig i medgång, delar din sorg i motgång.
Kramar
goa, goa du!
/Lotta
ps. Vi ses definitivt någon gång under hösten. Det vet jag med bestämdhet *fniss* ds

Unknown sa...

Skönt att du är glad.. och att du lyssnar på vart livet är på väg.
Du skriver så himla bra. Hoppas att prövningarna har vänt. Ska bli så spännande att följa dig och se vart ditt liv för dig. Mitt liv har just börjat sin vandring med feng shui. Fast precis nu har det fört mig till ett vattenskadat kök ;) Livet är allt spännande.
Kram Maria

Älfgärdet sa...

& den största & varmaste kramen tillbaka till dig!
//Madeleine

Interiörboden sa...

Hej Mia vännen!!

Jag kan inte annat än att bara.......ja......stanna upp och tänka........du ger sååå mycket Mia!!
Det är som du säger, livet är mer än att bara rusa förbi....man måste leva!!!
Och du har du prövat på detta....ge dig ut på nya utmaningar.....lev i nuet!!
Ta nya steg, våga prova, det har du gjort.....

Ja, och formex, det var en grej!!
Vilken mässa!!
Såå fin!!!! :)

Jag hoppas VERKLIGEN att vi ses igen....att du har vägarna förbi Grums igen :)
Du är alltid välkommen till mig Mia!!!!
ALLTID!!

Ha nu en underbar kväll....och njut!!!

En stor kram från Sandra

Britt sa...

Va skönt att höra att du har det bra.
Passa på att njuta av livet.

Jag kände så starkt att jag behöver träffa dig snart. Vi kan väl få till det ganska så snart?

Kram britt

♥ Pia... sa...

Moprn morn på dej ...BuggMia..hihi..ja de kunde ja väl ha tänkt mej..jag var ingen buggare så ..uitan vi for värmlann runt PÅ tävlinger istället vi..sonen tävvle och gnodde..å mamma lelle feck sette breveee...ja det var tider de..och musiken mmm...hihi..

DU vilket repotage..höll på å sätte kaffe i fel...skrev halvhögt för mej själv heär hemme..Hooo känner jaa..fast inte nes selma hörde mej:)..åå göbben var redan på jobbe..MEN ..SKA ALLT vise du vet ho som stod brev´ve mej i helgas..vilken tur att du hade en vit ljuv blus på dej..så inte hele Mia blev för tuff..:)iofs så betyder mc inget positivt för mej ..men de tar vi en annan gang...OMK du köper VF idag..så ...jo det gör du väl så klart..vad dum ja är...Jag har skickat in bild på min lille skrutt som fyller två år idag...bara så du vet..onödigt vetande..:)..Nu får jag forsätta dricka kaffe..måste bara skriva av mej te dej..såg och kände karisman där på bilden..och du jag ser en bild runt dej oxå..nää du inte ska jag skriva det nu..varför ser jag ingen sån bild på mej;(..ett litet..med en ute på..gårn...osså..en...hihi..du nu kallner kaffe ju..hm..ha en goo skön och ..helt underbar dag.. en storkram från mej som just nu MÅSTE gå te jobbet..Pia...*blink*blink*läser allt repotaget en gang te ja..innan jobbet..ska ju drecke upp kaffet ..heeeej

Vit som snö sa...

Hej Mia!
Härligt att du är glad o kan njuta av det nya! En otrampad stig ligger framför dej och där kan det finnas massa härligheter!
Sköt om dej! Kram Cilla

mig & alice sa...

Älskade vän...

Du skriver så klokt så klokt...får nästan en tår i ögat när jag läser det du skriver.

Skulle vilja ha dig här så att jag kunde ge dig en jättebamsingtillkram :-).

Hoppas att du får tiden och orken för att åka och hälsa på mig någon gång, det skulle vara så himla roligt.

Jag vet inte om du läste mitt inlägg efter jag kom hem ifrån mässan och min hälsning till dig...annars tycker jag att du ska göra :-).

Jag önskar dig all lycka nu och det är jättebra att du tillåter dig att landa nu en stund.

Sköt om dig min vän.
Kramar i massor
Melinda

Lotta sa...

Hej min Ängel... Har inte läst bloggen på ett tag men blir som vanligt så glad och varm inombords när jag läser..Du har så många goda, fina och varma ord inom dig..
Jag längtar efter dig och hoppas att det blir i oktober..
Christer hälsar med ett leende till dig!
BamseKramar..

Lotta sa...

Glömde ju...Fin artikel det var!
Speglade dig precis som du är!

Kram igen..