Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

onsdag 9 september 2009

Reportage i VF och HUS SÖKES!


Idag är det ett reportage om mig i tidningen Värmlands Folkblad!

Blev uppringd av Annika Ström som undrade om hon kunde få komma och träffa mig.

Vilken ära.....

Så hon kom och vi pratade, eller kanske det var så att det var jag som pratade mest...... *ler*

Är du nyfiken på vad hon skrev?

Kika in här


Ja, nu saknar jag ju bara huset med verkstadslängan och skrivarstugan!

Var finns det?

Är det någon som har ett passande ställe att hyra ut till mig?


Kram Mia

22 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen Mia !!! Wow vilket bra reportage !! Och efter att ha träffat dig på riktigt, så kan jag höra din röst nu..riktigt läckert, din underbara dialekt..!!!
Jag vet att det kommer att gå bra för dig, du går vidare utan ängslan !!!Att våga släppa taget..du, det är det inte många som törs..men det gör du !!
Hoppas nu bara att du hittar det där huset..önskar du dig riktigt mycket, så blir det så..vänta och se..
Kraaam Anette

Stina Glaas sa...

Det är så fantastiskt spännande att se vad som kommer dyka upp härnäst för dig och vart det kommer att ta dig och dina drömmar! ♥
Kram!!

hemma hos lilla mej sa...

Vilket kanon reportage!Ja tycker att du gör helt rätt. Allt handlar ju om att våga släppa taget och det gör ju du.Men det är inte många som vågar.....Hoppas att du hittar huset du nu söker.Lycka till och var stolt över dig själv.....Ha en mysig onsdag kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

Lotta-livets väv sa...

Reportaget var jättefint och speglar dig som den fantastiska tjej du är! Huset, ja huset...om du bara visste hur mycket jag hjälper till att visualisera.....Det kommer, snart...för det är NU du behöver det!!!!!
Kramar
/Lotta

Granne med Selma sa...

Åh! Vilket fint reportage<3

Tror vi är inne i samma flow just nu. Tänk vad denna resa tillsammans med dig har betytt mycket för mig!
Kram Sussie

Anonym sa...

Hihi..se där..du den kommer fortare än du tror..skrivarlänga..varför inte:)..sitter just nu och väntar att jag ska få låsa dagiset och få åka och fira tvååringen...snart kommer de sista föräldrarna för att hämta sina telningar..NU kommmer det nog nån det ringer på dörrn..heeeeeeej..Kram..Pia

Hanne sa...

Hei Mia!
Leste reportasjen og syntes jeg hørte stemmen din da jeg leste. Lykke til videre Mia. Hvis jeg hører om et hus ver du at jeg skal rope høyt på deg!
Klem Hanne

Maria sa...

Ett jättefint reportage! Önskar dig verkligen lycka till med vad du än tar dig för i framtiden!
Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din luring, jag blev glatt överraskad imorse när jag läste tidningen. Det skulle ha framgått mer där att du letar hus, det hade ju varit toppenbra. Ska fundera och kolla på jobbet, vi är jättemånga på mitt jobb, bla från Kil. Ha det bra nu, jag kanske snart hör av mig..
Kramis
AnnaMaria

Viola sa...

Vad fint skrivit det var om dig...:) och du kommer att lyckas det känner jag ända hit...synd bara att det är så långt emellan oss..huset dyker upp snart ska du se, önskar dig lycka till, du med din varma personlighet kommer att finna en ny väg, jag är övertygad, kram

Britt sa...

Vilket underbart repotage, vännen!
Du är så modig som släpper efter och gör det du vill, du är en riktig förebild för alla oss andra, någon att se upp till och imponeras av.

Du är en sann vän.

Kram Britt

Unknown sa...

Ohh vilket härligt repotage. Fantastiskt. Så spännande och MODIGT att släppa taget. Blir så imponerad av dig. Ska hålla tummarna för att ditt drömhus dyker upp.
Kram Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, ny blogg för mej men ack så spännade! Och reportage i VF, jag önskar jag kunde se el höra, ska kolla igenom din blogg lite mera... Mari.( fd Guldkant på Livet)

Tina sa...

Hej vännen!!
Grattis.. eller vad man nu säger...fniss... det va ett jätte bra repotage =)
Följer dig med spänning & ser fram mot allt du kommer att dela med dig av!!
Tusen tack för din fina hälsning hos mig =)
Jag blev såååååå GLAD, ska du veta! Betyder så mycket!!
Ha en jätte fin Torsdag & va rädd om dig!
Kram TIna

Catrine sa...

Va kul att dom uppmärksammar en sån fantastisk kvinna som du. Ett riktigt bra repotage om en kvinna som trots sina motgångar hittar tillbaka och följer sina känslor och drömmar. Du är bäst!! Jag önskar dig all lycka. Hoppas vi ses snart :-)
Många kramar till dig!

hemtrevnad marie sa...

Hej Mia..och vilket fint reportage!!
Jag önskar jag kunde hjälpa dig med stugan...för jag vet att du behöver den!!
Jag är helt säker på att du kommer att lyckas med vad du än företar dig!!
kram på dig!!

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad KUL med reportaget, gumman:)
kram Lallis

Malin sa...

Faktum är att jag ligger efter med tidningsläsandet, men ska absolut läsa om dig i reportaget... Bra insikter du har, och visst är det allra viktigaste att finna lite ro emellan varven. Även om det varit jätteskoj att driva affären så är det ju massvis av jobb också.. Önskar dig lycka till med nästa livsdröm, du har ju redan klarat den första, så självklart klarar du även detta...kramiz m

Inspiration i vitt sa...

Hej goa goa Mia,
inte visste jag fast du visste då vi sågs.
Ja det fanns ju inte riktigt så mycket tid att prata med varandra på ett djupare plan men jag hoppas att vi kan ses fler ggr i livet under lite lugnare förhållanden.

Jag vet inte vad jag ska säga och hoppas av hela mitt hjärta att du och dina barn mår bra, det är det viktigaste i livet precis som du skriver.
Att lämna vissa saker och människor i livet är livets gång och nya människor och händelser är oxå livets gång. Livet är spännande om man bara vågar.
Nu ska jag riktigt ta och titta i tidningen och se och höra din röst. Kramar i massor/Ingela.

Lisbeth Williams sa...

Intressant reportage. Jag känner faktiskt igen mig. Bitvis. Har flyttat ut från stan. Målar. Inreder. M.m. Lycka till med nya livet. Hoppas du finner ditt paradis! När jag ändå är här, vill jag också passa på att tipsa om min nya tävling på http://designskolan.blogspot.com/
Du kan vinna en plats på en inredningskurs, värd 12500 kronor! Tävlingen pågår tom 4 oktober. Välkomna att delta, och tipsa gärna andra. Hälsningar från Lisbeth i Göteborg

MosterMalin sa...

Verkligen ett jättebra reportage!
Är helt övertygad om att du kommar att finna din skrivarlänga... naturligtvis!
Ska bli så spännande att få följa dig framöver!
Kram
Carin

Vit som snö sa...

Hej Mia! Vilket fint skrivet reportage!
Och vad skönt att du vågar följa dina drömmar o känslor! Jag har själv svårt för att våga släppa det trygga våga o då missar man så mycket.
Hoppas det dyker upp- Huset! Jag ser det framför mej!
Kram Cilla