Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

torsdag 3 mars 2011

Jag har drabbats av en åkomma!

Och det ganska rejält faktiskt.

Man kan gå, under ganska lång tid ibland, och liksom känna hur det ligger där inne och lurar. Små, små saker som antyder, små tecken i kroppen ger sig tillkänna och någonstans anar man lite vart det är på väg. Men, så kommer lite grand av vardagen ikapp, också är alla de där tecknen som bortskjutna i periferin på något vis. Så här kan det fortgå ett tag, men en dag så kommer man till en punkt, när det helt plötsligt är som om man klivit över en gräns och sedan så blommar det ut. Ja, det fullkomligt bubblar över kan man säga...

Stanna nu upp för en liten, liten stund och reflektera över vilka tankar som formats inne i ditt huvud. Just precis i detta nu…

Vilken känsla är det som dyker upp?

För man kan verkligen koppla denna beskrivning till precis hur många olika sinnesstämningar som helst. Men, just i mitt fall handlar det den här gången om fullständig, total och vilt bubblande lycka.

Ja, men kan det bli bättre egentligen?

Jo, det kan det visst bli, helt säkert, men varför inte bara stanna upp en stund och hänge sig åt denna rusiga glädje lite grand?

Dra lite i handbromsen och göra ett stopp på hållplatsen ”bara vara här och nu och njuta en stund av glädjen i livet” (väldigt långt namn på den hållplatsen faktiskt…...)

Jag har tillbringat hela förmiddagen på det stoppet, och jag har bestämt mig för att snart göra ett besök här igen, för här är gudagott att vara!

En av anledningarna till detta glädjerus är gårdagens begivelser.

Igår var jag nämligen och hälsade på Magnus, för han hade extraöppet i butiken. Det är verkligen så underbart att vara där. Ja, jag blir alldeles salig och jag vet att jag skrivit om det alldeles nyss men jag orkar liksom inte stilla mig. Önskar att jag kunde zooma dit er alla genom att lägga in en länk här också klickade ni bara på Till Rost Interiör” och svisch så vore ni där - livs levande mitt inne i butiken. Värsta Harry Potter stuket skulle det bli då.

Men, eftersom det inte funkar så i datavärlden – ÄN – så får jag helt enkelt visa lite bilder på några, alldeles underbara, saker som jag köpte där.

Tror ni inte att Magnus hade ordnat en liten överraskning till mig också. Så när han hade stängt butiken åkte vi vidare. Han vet verkligen vad han ska hitta på för att få mig glad. Han hade helt enkelt bokat in ett besök för oss två. Och det var ju inte vilket besök som helst. På detta ställe hittade jag några saker som stått väldigt högt upp på min önska-lista och hela vägen hem därifrån igår kväll så satt jag med ett leende som gick från ena örsnibben till den andra. Ja, det bubblade i hela mig och jag måste ha sett helt salig ut.

Idag har jag ägnat förmiddagen åt att fota så det kommer bilder i flera inlägg framöver.

Och nu mina vänner, nu ska jag bege mig vidare på min resa.

Nästa stopp blir hållplatsen ”skapa i ateljén” och jag misstänker att jag stannar där en låååååååååång stund.


Kikaren med fodral och den lilla asken hittade jag hos Magnus.

Är så svag för sådana här små askar så man kan nog säga att jag samlar på dem helt enkelt.
Orkar bara inte motstå...


Ha det gott! Jag är snart tillbaka med fler bilder.

18 kommentarer:

VACKRA hem & interiör sa...

Vilken härlig känsla, Mia! Idag har jag gått hem från affären mitt på dagen och bara bestämt mig för att koppla ifrån lite. Skrotar omkring här hemma och försöker få lite ordning efter vårt byggkaos...
Kram
Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en jättefin teaterkikare du hittat, såna med pärlemor är så fina. Blir ju jättenyfiken vart ni kan ha åkt, förstår att du är bubblande lycklig över din resa.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hej Goding!

Vad härligt det är att kika in till dig och bli lite smittad. Du har en sådan underbar livsenergi, vert du det???

Själv är jag i mollfasen just nu då det hänt tråkiga saker i släkten, kära som gått bort och släktingar som sedan bråkar om arvet och gör varandra illa :(

Jag behöver verkligen energi och suger åt mig av din som en svamp :)

Väntar med spänning på vad du skapar just nu :)))))

Massor av goa kramar till dig

Lena

Home and Lifestyle sa...

You found wonderful stuff Mia...I like it!

Wish you a lovely weekend full of happiness!!

Many hugs, Ingrid

Norrfrids Eija sa...

Helt galet fina föremål du visar här! Kikaren och den gamla asken, aaaahhh! Vart ligger denna skattkammare som du berättar om?
Eija

Marie sa...

Som vanligt blir jag så glad här hos dig Mia, din blogg är så himla mycket DU! Längtar efter att träffa dig!

Låter som du hade en riktig toppendag, vill så gärna besöka den butiken framöver!!! Fina saker som fick följa med dig hem!

Idag har jag skickat ditt paket så förmodligen har du det väl någongång i mitten av nästa vecka.

Trevlig helg!
Kram Marie

Unknown sa...

Härligt Mia. Du kan beskriva känslan så bra :)
Kram Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Den där hållplatsen ”bara vara här och nu och njuta en stund av glädjen i livet” bör vi alla stanna på, det spelar ingen roll vilka vägar vi åker på eller åt vilket vädersteck...för när man hoppar av där en stund är det svårt att förstå att man inte gör det oftare.

Härligt att ha såna vänner som vet vad de ska hitta på för att få dig glad=)

Må så gott och jag önskar dig en fin fredag och helg!
Kram,
Regina

Magnus sa...

Tackar Mia för de så inspirerande timmarna igår! jag är nu ivrigare än vanligt ,har packat upp massor av nya varor ikväll ,vill inte åka från butiken så kul är det. Så till er alla! Bara att komma till min lilla butik/"hållplats"! Kan intyga att man kan spendera många timmar där =) //kram magnus

Mia Maräng sa...

Vilken känsla det är att få ...Du beskriver den sååå bra.Och man måste göra ett stopp som du säger och bara njuta. Jag är väldigt förstjust i Magnus affär jag hoppas att jag kan åka dit i sommar. Kikaren är ju underbar.
Kram Mia

Skogslyckan sa...

Låter som jag får komma upp och följa med till Magnus...!Fast han skulle nog inte få en syl i vädret med oss två ihop. Vet ju utav erfarenhet hur vi bubblar över, och tiden inte räcker till...
Nu sätter jag mig och mailar dig, för nu måste vi faktiskt ta och boka in nåt...
Ha en riktigt mysig freda su strålande kvinna!
Kram Pia

bikim sa...

gorgeous photos Mia!!!!!!!
i also have one of those and are beautiful!
happy day

♥ ♥
Rosa

gamla skolan sa...

Hej Mia ! Du är en så fin och förståndig kvinna ! Skriver alltid så tänkvärda ord ! Jag förstår att du haft en riktigt bra dag och att du stannat kvar i den känslan . Underbart !!!
Tusen tusen tack för den där extra varma kramen jag fick av dig ! Det värmer så oerhört !
Jag har varit med om den absolut värsta händelsen i mitt liv , men det börjar kännas bra eller iallafall bättre nu . Kommer nog snart att blogga igen :)
Önskar dig en riktigt fin helg !
Varm Stor Kram !
// Susanne ♥

Hanna sa...

fina bilder.
Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram
Hanna

Anki sa...

Goooooa vännen!
Visst kan du få låna henne lite...men då kommer hon väl hem och är påklädd med fin tex?! haha!
Å snälla pleeeeease, kan du inte skicka en liten bacill till mig!
Helt underbara bilder som vanligt, nu ska jag titta lite på dina smycken, såg ett par fina svarta armband i sidomenyn!

Ha en underbar dag sweetie!
Kraaaam!

Rose Cottage sa...

Vilken känsla du beskriver, visst är det skönt!
Fin kikare, var ligger denna underbara affär?
Ha en bra vecka och njut!

Kram Ulrika

Lotta-livets väv sa...

Låter som om du kommit in i ett riktigt sant FLOW...det som alla strävar efter. Jag har också varit i nuet. En snart två-årig liten dam har varit mitt sällskap en hel vecka. Att få vakna i arla morgonstund och sitta med en liten tjej i knät och läsa böcker. Eller ta henne med i lillpulkan och titta storögt på allt nytt och roligt som finns. med en liten person bredvid sig upplevs världen på nytt.
Kramar
/Lotta

Vit som snö sa...

Låter som en riktigt mysig åkomma du drabbats av Mia:) Och den smittar;)
Vilka fina köp hos Magnus, gillar både ask och kikare!
Och sen växer nyfikenheten förstås...var ni åkte... Hoppas vi får veta snart:)
Ha en fin dag!
Kram Cilla