Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

torsdag 24 mars 2011

Nu är det högtryck...

Nu går dagarna riktigt fort!

Våren har gett sig tillkänna och idag är det riktigt högtryck ute. Sol och värme - ahhhh!
Inne är det också högtryck kan jag lova. Vi jobbar på och det är så otroligt roligt när vi hjälps åt allihop. Allt blir så mycket enklare på något vis och dessutom får man en härlig samhörighet när alla känner sig delaktiga.

Taket är i stort sett färdigmålat nu och det blir ett helt otroligt lyft.
Vi har valt att ha takbjälkarna kvar i den bruna nyansen för att få till en lite ruff brytning.
Kan bli riktigt bra faktiskt, men man vet ju aldrig förrän det är helt klart.

Snart får jag i alla fall sätta händerna i att börja inreda och det ska bli sååååå kul.

Bloggtiden har varit minimal, men nu äntligen fick jag till en liten stund framför datorn.

Ibland är det tur att man tar flera olika bilder på en gång......
När jag hade "foto-dag" sist spann jag nämligen lös och fotade de nya favoriterna, ihop med en del av det jag har sedan tidigare, i en hel del olika konstellationer. Därför blev det som en serie som jag fortsätter att visa lite från idag. Den här gången blir det dock med lite påsktema.

Jag har nämligen börjat skapa en del påskägg och de har redan börjat sälja.
Påsken är ju sen i år, men det kan ändå vara bra att förbereda sig lite.

Ska försöka hinna med att lägga ut fler bilder på äggen, men än så länge har jag sålt till de som besökt mig på plats. Nu kommer dock visningsrummet att hållas stängt någon vecka eftersom vi ska flytta hela ateljén/verkstad till övervåningen.
Lägger ut bilder sedan när det hela är klart, och då kommer jag att ta emot kunder efter tidsbokning som vanligt igen.




De här äggen finns i web-shopen, för att komma dit - klicka här.

Nu ska jag sätta på mig målarbyxorna och fortsätta jobba.

Ha en fin dag!

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lite kan jag se framför mig hur det kommer och bli, låter jättefint med bjälkarna. Mitt påskägg jag köpte hos dig har jag haft framme hela tiden, brukar köpa ett nytt varje påsk.
Solig kram
AnnaMaria

C STARK DESIGN sa...

Äggen var jätte fina, är det riktiga fågel ägg du gör av.

Catharina

Anonym sa...

You are such a creative soul, and sound like your having lots of fun decorating. Enjoy yourself and blog when you have the time. Your eggs look amazing as always. Your having spring and we are shoveling ourselves out after yesterday's snow storm.
Have a wonderful week,
Rosemary...XX

Unknown sa...

Vackra ägg :)
Vad spännande att få se bilder på er renovering.

Kram Maria

Fånga dagen sa...

Hej käraste Mia!

Nu var det allt för längesedan vi sågs. Jag ser verkligen fram emot att träffa dig igen snart och förstår att du har fullt upp med dina aktiviteter.
Hörde även att du pratat med mamma och hon är totalsåld på dig.
Om du kollar min blogg nu så ska du få se vad mina framtidsplaner är, det är allt jag säger just nu.
Och du vilka läckra ägg du gjort.

Stor kram
Lena

Birgitta sa...

Så fina ägg. Visserligen har solen värmt om dagarna, men fy så kallt det blåst. Låter som du har en hel del spännande projekt framför dej.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Mia Maräng sa...

Hejsan Mia!
Va fina bilder.Är otroligt nyfiken hur det blir på övervåningen, men får väl vänta tills du är klar. Påsk äggen är underbara.
Kramiz Mia

gamla skolan sa...

Hej Mia ! Du är så kreativ och duktig ! Lycka till med målandet !
Vill också önska dig en riktigt fin helg ! Kramar // Susanne ♥

hemtrevnad marie sa...

Hejsan Mia!
Nja, inget riktigt klädskåp ännu, skåpet vi har inne nu har du väl sett , det är ett stort ståndskåp med hyllor...får in ett skåp till snart, men även det har bara hyllor och ingen stång...men vi håller koll:)
Låter spännande med er nya våning!!
Ha en riktigt fin helg!!
kraam

Rose Cottage sa...

Ha en underbar helg på er, måla är roligt man ser snabbt resultat och kan drömma och planera vidare, äggen är gätta fina.
Kram Ulrika

Bitte sa...

Ni verkar få det precis hur fint som helst, det ska bli så spännande att se bilder framöver :-).

Vilka vackra ägg, jag blir lite sugen på ett... :-).

Ha en skön söndag!

Många kramar
Bitte

Ingmarie sa...

De äggen går minsann inte av för hackor...Så vackra!

Kramen från mig

Viola sa...

Låter väldigt fint med bjälkarna, ser fram emot bilder :)här säljs det oxå påskägg för fullt, och det märks att kunderna nu vaknat ur idet, massor av folk i helgen, det är man tacksam för när alla fakturor nu ska betalas :) hoppas helgen varit skön, KRAM

Lotta-livets väv sa...

Förstår att du riktigt går igång på att måla och fantisera om hur det blir sen.....när det är klart. Samhörigheten i ett samarbete är fint.

Vilka jättesöta ägg. Har börjat göra ägg i papier mache...eller rättare sagt med tidningspapper. En prototyp är på g och där drar jag mina lärdomar. Kanske blir det ett och annat dekorerat även hos mig.

Kramelikram
/Lotta