Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 8 mars 2011

Tick - Tack - Tick - Tack

Visst har man en del saker uppskrivna på den där "önske-listan"?!

På min lista har det bland annat stått:
En ställning till mina gamla "trådrullar" i trä som jag har spetsar på
Ett postskåp
Ett klädskåp
En gammal klocka
Ett svart hålslag
Ett svart kassaskrin

Ja, listan kan göras lång! Men en sak som gör det hela lite knivigt ibland är ju att bilden av hur dessa saker ska se ut är så tydlig. Och det innebär att även om jag skulle hitta ett kassaskrin så kanske det inte alls motsvarar det jag tänkt mig, och då får jag fortsätta att leta vidare.

Men, det som är så härligt när man går runt på en loppis är just att kanske, kanske hitta något av det som står där på listan och att det ser ut på "rätt sätt".

Ibland kan det till och med vara så att man hittar en del av dessa ting på ställen som man inte alls förväntat sig att hitta dem på.

Förra veckan tog ju Magnus med mig till ett ställe som visade sig vara rena lyckträffen.
Ett par som hade lite saker som de ville "bli av med"....
Och som jag väääääldigt gärna ville "bli med"...........

Himmel så glad jag blev.

Där stod ju klockan........
Och hålslaget.......
Och kassaskrinet........

PRECIS SOM JAG HADE TÄNKT MIG ATT DE SKULLE SE UT!

Ahhhhhh vilken glädje!

Det är då lyckoruset infinner sig *ler väldigt nöjt"

Att jag dessutom hittade en underbar liten tavla var som rena bonusen.
Det är vid sådana tillfällen det är så lätt att drabbas av en väldigt stark lust att fotografera.

Plockade ihop lite saker här hemma och hängav mig en stund.
Helt och hållet...

Åhhhh, precis sådana här tillfällen är det som om tiden stannar.

Den där resan till Landet av tidens icke varande tar ju dock slut och helt plötsligt är det dags att bege sig tillbaka igen.
Tillbaka till verkligheten där tiden tickar och går.

Kanske ni skulle vilja se bilder på hålslaget också?

Ja, det kommer det också. Var så säkra.

Har en del saker på gång här, men jag tar och betar av dem i några inlägg framöver.
Men, det är kul kan jag säga....
RIKTIGT KUL!
Och jag är alldeles bubblig av glädje, idéer och planer.

Men, det kommer mer om det - snart, snart...

Ha det gott så länge!

28 kommentarer:

Lotta-livets väv sa...

..och det hemliga stället behåller du för dig själv?

Så mycket fint du hittat! Visst är det roligt när man hittar precis det man drömt om.

Loppis är kul och idéer kan spruta rint i huvudet på en....men så kan också känna att jag redan som det är har alldeles för många och för mycket prylar för att jag skulle vilja skaffa nya.
Hoppas verkligen att jag någon gång får chansen att se ditt nya paradis!
Kramar
/Lotta

Skogslyckan sa...

Härligt att du hittat saker du letat efter! Klockan var verkligen charmig. Jag har precis fått hem min senaste kristallkrona..ha ha ..hur många kan hon ha tänker du. Jag har nämligen köpt Lantlifs.Anettes lampa. Tanken är att den skall hänga i glasverandan jag drömmer om. Tyckte det var rätt ände att börja i...hm...sen är jag väl inte riktigt som alla andra heller...ler. Ha en fin dag goa du!
Kram Pia

mig & alice sa...

Heeej min vän.

85468311693ilka ljuvliga saker du hittat...visst är det väl det som är tjusningen med loppis att kanske ....bvara kanske idag hittar jag den där skatten.

Jag har 3 st såna gamla bandstativ i trä och jag funderar ev. på att göra mig av med något då jag tycker att de tar så stor plats på kassadisken i butiken :-).
Kraaam på dig.
Melinda

mig & alice sa...

Jag vet inte varför den fick spatt och skrev en massa siffror??? Hahahahaha

Vitt hus med svarta knutar sa...

Precis så där är det, man har saker på önskelistan och en bild av hur de ska se ut...har man tur hittar men det eller inte...men jag har ibland förmågan att hitta saker som jag inte visste stod på önskelistan. Helt plötsligt ser man en sak som man bara vet att den har man önskat sig lääänge...visst måste den har stått med hemligt bläck;-)

Fina, fina bilder, Mia!!!

Ha en underbar dag!
Kram,
Regina

Skogslyckan sa...

Hi hi klart jag packar ner kärleken. Hälsa Janooooooo!
Kram

Farfars stuga sa...

Det är spännande när man får sina fynd på de mest oväntade ställena. Jättefina bilder!

Cia

VACKRA hem & interiör sa...

Gud va roligt! Håller med om att du hittat riktiga godbitar. Jag brukar också ha sådana där listor i huvudet, fast nu under flera år har jag lite låtit bli då vi haft så rotigt hemma. Har inte känts som att det gått att fylla på... Dock har jag blivit med en "fjärílstavla" som jag hoppas Ingemar kan hämta upp vid tillfälle.
Ha en underbar dag!
Kram
Pia

Anonym sa...

Good Morning Mia ~ I believe you have the magic touch! The clock is beautiful the whole display and the way you styled it so pretty. I love garage sales and a while back I came across and antique cash drawer and just passed it by... :( I'll keep you in mind next time I go looking.:)
Have a wonderful day,
Rosemary XX

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin klocka, han Magnus tog dig med till ett bra ställe. Och så jättefina bilder du tagit.
Jag har ett postskåp i uterummet, det tro jag inte du såg. Dörrarna var ju stängda. Det hade brorsan verktyg i innan jag fick det.
Ha det gott
Vi hörs
Kramar
AnnaMaria

Home and Lifestyle sa...

You have found wonderful stuff at the flea market dear Mia...so you have less things to wish ;)..?

Wish you a happy evening!! Many hugs, Ingrid

Photo by Maria sa...

Vad kul att du hittade lite av det du har på din lista.. :-)
Ser fram emot att se bilder på bl.a hålslagen..

Kram Mia

Mina drömmars hus sa...

Vilka fina fynd du gjorde.
Roligt att botanisera runt på loppis och dammsuga hyllorna, rätt som det är så finns det något som man bara måste ha.
Ha en fin dag
AC

Rose Cottage sa...

Hej, tavlan var precis i min smak, när jag satt och läste vad du skrev kom jag på att jag har ett gammalt kassa skrin och undra var det är, får bli skatt jakt här hemma tror jag.
Ha en bra vecka, kram Ulrika

Nel sa...

The blog is very good!
Congratulations!
http://nelsonsouzza.blogspot.com
Have a nice evening!

Made in Persbo...Carina sa...

Åååå vilken snygg klocka! En sån letar jag också efter sen länge. För några år sedan såg jag en sån på loppis men jag gick förbi...ångrade mig och gick tillbaka, men då var den redan borta! Grrrr!
Men så spännande det låter med dina planer...jag blir grymt nyfiken!

Ska försöka komma ihåg att ta med boken till dig så du får kika i den :)))

Kraaam, Carina

Vintage House sa...

Hej
roligt med en önskelista det finns alltid saker som man letar efter och denna lycka av att hitta dem är så underbart...
JAg har hittat några saker som jag är extremt lycklig över och det ska bli kul att visa dem.
Dina fynd var väldigt fina och tack för dina ord..
kram
sandra

Ingmarie sa...

God morgon!
Inte behöver du sörja över ett kassaskrin som du ej hittat...lägg pengarna i madrassen vet ja!Haaa!!!
Alltid trevligt med folk som har ideer!

Kramen från fru Jacobsen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Mia! Precis det du önskade, det här kommer bli toppenbra. Ser fram emot och hälsa på dig.
Ha en mysig fin helg
Varm kram
AnnaMaria

oumberligating sa...

Så fort jag läste dina "önske ord" så drog min fantasi igång!
När du skrev kassaskrin så dök det upp en bild av ett lite slitet men högblankt svart sådant med sirliga inläggningar i guld kring låset...
Jag kan t o m höra hur det klickar när jag i fantasin vrider om låset...intressant det här med fantasier och föreställningar hur saker ska vara eller ske.......
Fredag idag!
Ha en fin och skön helg!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag är lite lycklig över mitt kassaskrin, gammal, slitet och välanvänt. Dessutom finns den löstagbara zinklådan med små fack kvar inuti=)

Ha en fin fredag och helg!
Kram,
Regina

Elsa och Helena sa...

Hej! När jag läser dina rader så ser jag framför mig ett grönt kassaskrin med nyckel i låset! Nu sätter mina fantasier in...var och när har jag sett det och var finns det nu??! Så det kan bli:)

KRAM Helena

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Mia!

Vill bara önska dej en skön helg!
Dålig bloggare just nu men så är det ibland,,, må gott!

E-K/noll54

Galtholmen sa...

Åh jag vet precis vad du menar... Man skapar en bild i huvudet av det som man vill ha, men att sedan hitta detta i verkligheten kan vara snudd på omöjligt. Så lyckos dig som hittade... Själv har jag inte hittat fram ännu. Men det kommer:)
Kram Ulrika

Goa sa...

utan dig vore jag så himla mycket fattigare, underbara fina Mia

♥ till dig, alltid!

Vit som snö sa...

Jag känner igen mej...att ha en sån där lista i sitt inre på önskesaker.... Och vet du vad, jag gillar ju ganska lika saker som du;) Klockan har jag en nästan likadan...ett gammalt hålslag har jag som är en älsklingssak... OCH trådrulleställ har jag MÅNGA av...
Ett litet för en toarulle...ett stort för flera toarullar...ett smalt högt vitt för mina spetsar... och 4 till! Hade du funnits närmare hade du fått kika o kolla om nån föll i smaken.
Åhh nu blev jag loppissugen!! Tror det får bli en fyndarrunda imorrn på min lediga dag!
Hoppas allt är bra med dej i din lilla skaparbubbla!
Kram Cilla

hemtrevnad marie sa...

Hej Mia!!
Du skrev till mig häromdagen om att du sökte ett kladskåp, vad för sort??
Får in ett par skåp denna veckan hoppas jag....men söker du hyllor eller stång?
Kraam

Mina drömmars hus sa...

Hej igen!
Vad synd att du missade mässan, det var verkligen supermysigt,
Må väl
AC