Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 21 februari 2012

Återbruksväskor

Tänk att det kan vara så fantastiskt roligt, inspirerande och - jaaaa, helt underbart att "behöva" tänka på miljön......

För mig är det här verkligen "källsortering och återanvändning" när det är som bäst.

Att ta vara på gamla kökshanddukar, spetsar, knappar osv - och sedan göra något helt nytt av det. Något som dessutom kommer till användning.

Ännu en aspekt som känns bra för miljön är väl också att man kanske inte köper så många plastpåsar för att bära hem saker i, när man har en sådan här fin väska?!?!...

Har en otroligt duktig ledare i en av studiecirklarna som vi snart drar igång.
"Re-doing - sy din egen väska"

Hon har även sytt två helt annorlunda väskor som jag visar i nästa inlägg.
Lite mer färg, annat material och annan design.

Här kommer lite olika vinklar på de här två väskorna.
Titta och njut!
(hade bara önskat att fotografen (= jag själv) varit lika duktig som sömmerskan....)






Ahhhhh, ser ni vad det står?
Det här är special, eller vad säger ni?


Är det någon som blir lite intresserad av att vara med kanske??!!... *ler*

Jag vill vara med i alla fall!

Jag är så spänd, för nu tror jag minsann att jag ska ta och utmana mig själv och vara med och sy mig en väska. Har så mycket fint som bara ligger här och väntar...

Är det någon som vill ha mer information så är det bara att maila mig på rummetforvalbefinnande@live.se

Nu ska jag gå och lägga mig, för det är intensiva dagar och mycket som händer just nu.
Det närmar sig invigning nämligen. Jag har börjat inreda och det är så roligt.
Och, idag hade jag besök........

Berättar mer om det snart, men först vill jag visa fler väskor.

Mia

8 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så snygg =) Den hade ju passat mig perfekt ;)

Kram Mia

It's me sa...

What a lovely bag !!..i love it darling......have a nice day...xxx..

Britt sa...

I love it!

Har som ambition att vara med dig nästa fredag om inget annat inträffar.

Ha det gott så länge.

Kram britt

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jättefin väska/kasse verkligen. Färgerna passar mig mer än perfekt!
Kul att det drar ihop sig, spännande :)
Ha en fin dag.
kram kram
Jessica

Fånga dagen sa...

Hej söta du!
Ja det var grejor det du, så fint.
Tänk vad många inspirerande människor det finns runt oss. Det är bara att suga åt sig och njuta minsann.
Hoppas allt är bra med dig annars.
Tänkte skicka en stor kram till goaste tjejen
Lena

Vintage House sa...

Återanvänding är så underbart istället för att använda allting nytt hela tiden......
roligt att det händer saker och kul med besök.....
kram
nsadra

Johanna Stålros sa...

Återvinning är det bästa! Så fin väska...Kram

pernilles.com sa...

Så fin og anderledes. Ligesom dig :-)) Knus og Kh Pernille