Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 10 augusti 2012

Flyttloppis/försäljning - fortsättning

Åhhh, det här är så pirrigt, och så roligt, och så härligt så jag vet inte riktigt hur jag ska orka stilla mig...
Så mycket spännande som händer på en gång!

Fredrik har flyttat till Norge och börjat sitt nya jobb där.
Rikard packar det sista nu, och sedan går flyttlasset till Göteborg. Om någon vecka börjar han sin utbildning på Chalmers. 

Oj vilken stolt mamma detta är ska ni veta.
Just detta att barnen väljer att göra det som de själva känner är rätt och som de har lust till, utan att för den skull vara dumdristiga liksom. 

Ja, också är det jag och Linn då...

Vi packar och packar och plockar och fixar och packar och donar och står i!

Emellanåt så unnar jag mig en stunds vila. Har under årens lopp insett att det är väldigt bra faktiskt. Det är då jag brukar sätta mig, ta några djupa andetag, landa lite och sedan känna efter vad jag vill ha med mig i flytten. Det ska liksom pirra till lite extra så där. Då är det rätt. Då packas det ner i en kartong. Men, ibland händer det att det pirrar och på samma gång så inser jag att det där kommer jag nog inte att få plats med. 

Ja, då resonerar jag lite förståndigt med mig själv så där;
- Men, Mia! Tänk bara hur länge du haft den här lilla godbiten i din ägo. Hur du gått här och suckat förnöjt varje gång du sett den. Är det då inte dags att den ska vidare så att någon annan får gå omkring och känna sig så där nöjd och glad som du har gjort?!?!

Och, det är ju precis så det är.

En del människor som jag möter frågar mig lite försiktigt så där;
-Jaha, jag hörde att du ska flytta? Det var väl synd?

Och själv står jag där och känner mig väldigt upprymd, förväntansfull och glad.

Tänk hur det är va?

Jag har trivts så fantastiskt bra här i huset, jag är så tacksam och glad att jag fått förverkliga denna dröm som jag närt i så många år. Men, jag har ju fler drömmar kvar att leva...

Har sagt det förut, och jag säger det igen - stiltje och tristess är inte direkt några av mina ledord  ;)



Ja, och nu går jag här och funderar på om jag ska sälja detta skrivbord?
Och kanske tallrikshyllan?

Men, jag vet inte än...


Det beror liksom på hur det blir till veckan, när jag får nyckeln till lägenheten.
För jag har ju inte börjat flytta sakerna som ska vara kvar än.

Nej, här kör vi efter devisen - kniven mot strupen så blir man väldigt effektiv! 
Inte alltid så optimalt, men blir det så - ja, då gillar jag läget och ändrar lite i mina planer.
Det brukar bli bra i slutänden ändå.

För enligt planerna så skulle jag ha haft nyckeln i början av veckan som gått.

Dä årner säj! som vi värmlänningar brukar säga.


I vilket fall som helst så blir det flyttloppis/försäljning lördagen den 18 augusti mellan kl 11-16.

Det ramlar in så härliga mail, med lite frågor och funderingar, och  jag svarar så gott jag kan.
Jag kommer att fota och lägga ut bilder på det som jag bestämt mig för att sälja, och det blir i slutet av nästa vecka. Så de som kommer hit den 18:e har första tjing på det som de sett på bilderna.

Än så länge lägger jag ut bilder på sådant som jag funderar på att sälja.... Bara så att ni inte missförstår. Men, om jag har börjat fundera så kan det mycket väl bli så - det vet man inte.


Troligtvis kommer detta lilla skåp att säljas.


Ja, så smärtar det lite, men jag vet inte riktigt vart jag ska placera denna godbit? Ska jag sälja den så kommer den inte att bli superbilligt, bara så ni vet. Det är en pärla ska ni veta. En gammal diskbänk med zinkho gömmer sig under locket och jag har köpt den av underbara Ann-Helen på Himlarum  Det är hon som har målat den. 


En liten ministol...


En liten bok och några stämplar...


Underbara kaffekoppar... Suck - I love them!


Små flaskor...


Lite Greengate...

Ja, som ni säkert förstår så har jag en hel del saker!
Och, som ni säkert också förstår så kommer det att finnas en hel del som ska säljas...

Priserna kommer att variera och därför har jag skrivit flyttloppis/försäljning.
Barnen har rensat lite av sina leksaker från förr. Fisher Price you know... (för det var väl så det hette?)

Vill ni ha vägbeskrivning - klicka på länken här och skriv in vart ni kommer ifrån.

Ta det lite varligt i trafiken bara!

Under veckan som kommer ska jag lägga ut fler bilder, mer information...

------------------------------------

Men, som ett litet PS i slutet av inlägget så kan jag viska till er att min vän Magnus ska försöka ha öppet i sin butik - ROST INTERIÖR! Härligt va? Återkommer med tider när det är helt bestämt.

Ta väl hand om er nu så hoppas jag att vi ses på min flyttloppis/försäljning....






8 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Åhåååååå Mia lelle ... Dä lixsom Pirrer i mej å när jag läser vad du skriver;)) Jag hoppas så att jag kommer på din loppis... Det beror bare på om min dotter har fått barn då eller om hon väntar tills det är dax;)))). Diskbänken ... Åhåååå den kommer jag ihåg först gången jag såg den i din andra butik.. Sååååå vacker .. Men den ska itte ja köpe för dä har ja ingen plats för och itte rå mä heller gör den delen;))) men nånting ska dä föll bli ifrån Mias loppis hoppas jag ... Ska hålla utkik på vad du visar... Ha de gött min vän och hoppas vi ses.. Kram Pia

Britt sa...

Älskade Mia!

Jag känner igen den här känslan!
Samma resa gjorde vi förra året och resultatet av att kasta sig rakt ut, kan aldrig bli fel.
Saker kommer att hända och förändringarna ger en fantastisk kick!
Grattis till dina kloka beslut!

Stor kram Britt

Anonym sa...

Bästa sötaste Mia!
Så roligt att ha förmånen att gå vidarei livet!
Sälj så mycket du kan, du kan alltid hitta nya skatter i Sverige. Det finns ju så många möjligheter! Låt lägenheten få bestämma lite vad som ska fyllas...
Ohh vad härligt att få härja runt, möblera, pynta, önska nya möbler, prova & dra runt...
Känns det igen??!!
All LYCKA TILL med försäljningen och flytten!
Och som MOR kan jag riktigt känna din stolthet över dina gossar!! All LYCKA TILL till dem oxo!
Kram!
Zazza Susanne

Anonym sa...

Så herlig at ungene er vel i havn med sine ønsker og liv:)
Man blir stolt som mamma da:)
Blir spennende å flytte og det gir en spennende følelse som man må føle litt på over tid!
Ønsker deg lykke til med pakking:)

Så utrolig mye herlige saker du har:) skjønner at jeg burde bodd nærmere nå som du skal selge en del:)
Mye jeg kunne tenkt meg:)

Fortsatt herlig kveld

Klem Merete

Rose Garden Malevik sa...

Hej SUPERDUPERMIA 1
ja jisses vad mkt fint du har.....vilken tur att jag bor så långt bort :)
Hoppas allt går bra å att det blir bra med nya boendet....
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan ( om du hinner)

kråke sa...

Vilka godbitar du har och vad härligt med den där känslan i kroppen att något nytt spännande väntar:)))

Stora kramen till dig fina Mia och ha en härlig helg:))

Kråke

Designe sa...

Så härligt med allas planer!
Jaa du, ibland är det bra att ha tidsbrist för då orkar man inte fundera för mycket utan man får gallra snabbt!:)

Ja tänk att man kan gå och va glad över nåt och så säger nån..det var väl synd..då blir man lite paff..för man känner sig så nöjd själv. Men men...vi är alla olika och tur är väl det!:)
..å snart är det dags för din loppis, det kommer gå kanon! Ha det gott! Kram på dig! :)

LissasVita sa...

Kan riktigt se den huggsexa som blir om alla dina fina saker....jag har fått en ny känsla..jag har saker och faktiskt alldeles för många....ska lägga på locket ett tag...allt ska vårdas med...men känslan är skön...Kramen Lisbeth