Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

lördag 20 december 2008

When dreams come true!


Som jag har skrivit tidigare så bor jag i lägenhet och det är ju inte det optimala för mig! Jag drömmer så om att bo i ett hus/torp med go energi i väggarna! Med närhet till naturen så man kan jorda sig då och då. Härligt att kunna inreda och göra som man vill, att skapa sin egen oas, sitt eget "rum för välbefinnande" (lite vitsig var jag nu....)


Men, som min livsfilosofi är så gäller det att hitta guldkornen i vardagen och just nu så bor jag i en lägenhet och tänk bara vad himla bra det ändå är att kunna lyfta telefonluren och ringa journumret när det är stopp i avloppet..... Ingen snö att skotta (ja, det var ju en himla märklig kommentar eftersom det bara regnar just nu!) Ops, gick spisen sönder - ja då ringer vi journumret. Allt har ju faktiskt sina positiva sidor även om vi inte alltid är benägna att välja att faktiskt se dem. Vi väljer att se så mycket annat som vi också vill ha och inte har. ..... JUST NU!


Har ni tänkt på en sak? Det är ju faktiskt så att det är vi själva som är ansvariga för våra egna liv, vi väljer hur vi tänker, vi väljer vad vi fokuserar på, vi skapar våra drömmar. Tänk vad skönt det är att ha drömmar, att önska sig något riktigt mycket, att ha tålamodet och vänta in det och sedan få uppleva den där oerhörda glädjen när det faktiskt blir så att drömmen slår in.


When dreams come true!


Jag drömmer ju om huset/torpet och blommorna och kryddträdgården. Då ska jag sitta där i mina utestolar och lyssna till fåglarnas kvitter, se på molnen som i sakta mak ändrar form och hela tiden skapar nya fantasier i mitt huvud. Men, nu har jag ingen grön plätt att sitta på så då har jag ställt stolarna med fotpall i vardagsrummet så länge.... i väntan på att få komma ut på grönbete så får vi hålla till godo med vardagsrummet jag och stolarna.



Det här är en bra plats att sitta och läsa Vakre Hjem & Interiör och bara fyllas av skaparlusta! Här står en av mina älskade madonnor. Inköpt på Ambiance i Stockholm och verkligen stentung. Jag släpade henne hem på tåget men hon var och är verkligen värd mödan.



Där står hon så fridfull och inger ett lugn!

Min allra första madonna som jag köpte var den här:



Jaha ja tänker ni säkert nu. Hur många madonnor kan man få plats med i en lägenhet egentligen..... Ja, frågan är hur många madonnor man kan få plats med i ett vardagsrum!!!!!!! Jag har ju en till förstår ni - OCH DEN GÅR INTE AV FÖR HACKOR!


Den står ju också där i väntan på att få uppleva frihet!


Men, vi samsas ganska bra om ytrymmet tycker jag *ler*



Finns det hjärterum....... Jag fortsätter att drömma och önskar mig så innerligt detta vackra, charmiga hus/torp och ni ska se att när tiden är rätt så kommer det! Det är jag helt övertygad om, för så finurligt är livet.

Vi är ansvariga för vad vi önskar oss - kom ihåg att varje tanke är en önskan - so be careful and be aware of your thougts - och sen gäller det bara att ha tålamodet och förstå att när läget är rätt så kommer det!

Så, nu väntar vi tålmodigt jag och stolarna och när läget är rätt - DÅ SKA VI UT PÅ GRÖNBETE!!!!!!!

Nu säger jag god natt och kram till er alla som hittat till min blogg! Jätteglad för att ni kikat in!

Kram Mia

4 kommentarer:

Britt sa...

Hej!
Drömma ska man alltid göra, förr eller senare slår drömmen in! Och precis som du skriver påverkar våra tankar hur det blir. Och du är ju på väg, det förstår jag ju när jag läser.

Ha en skön fjärde advent.

Kram britt

Pia J. sa...

Hej Mia !

Drömmarna får man aldrig ge upp! Jag vill önska dig en Riktigt God Jul!!! Många kramar Pia

VACKRA hem & interiör sa...

God fortsättning Mia!
Hoppas du fått några sköna dagar och att du hunnit sitta ner och njuta något också.
Kram Pia

Britt sa...

Hej! alltid lika kul att få läsa dina kommentarer! Tack för tipset, det var ett jättebra förslag! jag vet inte om jag ska skriva förhand eller om det går att få tag i nåt självhäftande?
Ett tag var jag lite sugen på att skriva nåt lite vitsigt eftersom det snart känns som en vänthall med stationsklocka och bänk. Typ: den som väntar på nåt gott, väntar alltid för länge...
Men ditt förslag känns mycket bättre!

Kram britt