Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

torsdag 28 januari 2010

Miljötorsdag - det vardagliga!


Jag har ju befunnit mig i ett sällan skådat lyckorus ett tag här med alla loppisfynd och en ofantlig skaparglädje. Är fortfarande så glad och igår kom jag på nya smyckesmodeller......

Ni ser hur saker och ting påverkar utan att vi ens har den minsta lilla aning om det ibland.
Att det skulle resultera i nya tankebanor och ny design på smycken tack vare att jag var på loppis och hittade en underbar gammal notbok - det kunde jag väl aldrig tro!

Så kan det ju vara med miljötänket också faktiskt.

Jag är ju väldigt förtjust i den lantliga inredningsstilen och vad passar väl bättre in i ett lantligt kök än en disktrasa i lin. Här träder den fantastiska synergin in!
Den är inte bara tilltalande, den är ju bra för miljön också.

Hittade till en sida som jag själv aldrig kikat på tidigare, men jag tror det kan vara väl värt ett besök om man vill värna lite extra om vår jord. Här kan du läsa mer om disktrasor i lin!

Ett kort, men koncist inlägg!

Återkommer snart med bilder på mina nydesignade smycken!

Ha det gott!
Mia

24 kommentarer:

Therese Sagstedt sa...

Spännande att få se dina vackra skapelser, hoppas att du hinner visa dem senare idag så ska jag kika in till dig. Ha det bra många kramar till dig//Therese

Fånga dagen sa...

Hej Mia!
Vet du om att ditt lyckorus smittar av sig. Jag kommer på mig med att le när jag läser dina inlägg och blir inte als snopen när du säger att du får nya smyckesidéer.
Jag blir bara glad för det liknar mina lyckokänslor ibland och idéerna bara sprutar ut. Man känner sig så rik på något sätt.
Ser verkligen fram emot att se dina nya kreationer som jag är säker på kommer att avspegla din glädje.
Ha det bra vännen
Kram Lena

Matilda sa...

Vilken bra sida du länkar till, där kan man ju faktiskt köpa riktigt bra gåvor att ge bort på födelsedagar etc. Den där laddaren vore inte helt fel te x.

Nu ska jag njuta lite av den härliga solen efter stormen. Det känns nästan som efter ett sommarregn utomhus just nu.=)

Kram, Matilda

annashusidingtuna sa...

Så härligt du skriver!!!Du förmedlar verkligen energi!
Kram Anna

C. Tvillingmamma sa...

nyfiken på de nyskapade!

Viola sa...

Ser fram emot dina smycken, så spännande, nu är vi äntligen utplogade Otto och jag ...snart leder vi nog snöligan i Sverige, förstår inte att vårt landskap och framförallt kusten har varit så utsatt i år...både mysigt och besvärligt, kramen

Pysselpalatset sa...

Hej Mia, kul med känslorus som håller i sig... Tack för tipset om lindisktrasan.. Låter som nått för mig.. kram Jeanette

Annika sa...

Hänger en sån trasa på min kran i köket med.... lin... underbart materiel.... o nu väntar vi på mera bilder...:) Kram Annika

Bitte sa...

Vilket bra tips och bra länk! Jag har sett såna disktrasor på Hemslöjden här i stan, men jag har aldrig kikat närmare på dem. Men nu ska jag göra det! :-)

Vad spännande det ska bli att se vad din inspiration leder till i smyckesskapandet!

Kramar
Beatrice

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håll kvar din fina energi, ska bli kul och se vilka smycken du skapat. Och jag kollade disktrasorna, det var många färger och välja på. Dom såg riktigt fina ut, den jag har nu är långt ifrån fin och säkert inte miljövänlig heller.
Må så bra
Goaste kramen
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Jag längtar att se dina nya smycken Mia, med ditt skaparflow är dom säkerligen ljuvliga:)))
Den vackra notboken kan ju få vilken loppisälskande som helst att smälta, såå vacker!!!
Mera loppis till oss alla, det är ju rena rama miljösysslan vi ägnar oss åt!!!
Kram Cilla

Anki sa...

Gumman, du är såå härlig!
Vilken energi och glädje du har, i allt du gör...hela tiden!
Här snurrar det mest runt...ja med prylarna, hihi! Annars ser jag en hel del gläde i det jag gör med hundarna nu, varje litet steg framåt gör att "mammahjärtat" skuttar lite xtra *ler*
Jag ska oxå kolla dom lintrasorna, för med handen på hjärtat...den jag har nu är KASS!...å inte särskilt vänlig mot nåt, hihi!

Sköt om dig min vän!
Kram kram!

Les Cotrions sa...

Hello Mia! Nice link you share!
I'm looking forward seeing your new jewels!
A nice evening and take care!
Vale

Birgitta sa...

Vad härligt att få sådan inspiration av att gå på loppis. Ska bli roligt att få se dina nya smycken.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Åh jag känner ditt lyckorus genom bloggen och jag hör dig också, du låter sprudlande och bubblande på din härliga värmländska!!!

Ojojo nu önskar jag att jag kunde följa med den här kommentaren och följa med dig till Matilda (hälsa henne gärna!) och titta på bord...gamla bord är ju lite av en besatthet för mig, haha, jag kan liksom inte motstå dem, så nu är jag jättenyfiken på det du skall hämta hos henne!

Kram och ha en jättefin helg ♥
Mia

Lilla Blanka sa...

PS
Disktrasa av lin?? Det låter underbart, måste kolla!

hemtrevnad marie sa...

Önskar dig en fin helg också vännen!!
kraam

Anonym sa...

vilken bra sida! Där ska jag surfa mig bort nu!

Kram pernilla

Johanna sa...

vilka fina bilder du bjuder på. MVH Johanna

Norregård sa...

Kikar in och önskar
Trevlig Helg!!
Spännande med disktrasor i lin;o)

Kram Kram Malin

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Det låter fint med en disktrasa i lin, passar utmärkt när man gillar den lantliga stilen....Och den är säkert väldigt bra också! Ska genast kika in på den sidan! Ser fram emot att se dina smycken...Spännande! Önskar dig en riktigt Trevlig o Skön Helg! Många Kramar Therese

Ingmarie sa...

man ska vara glad när ideerna kommer,just därför är det lite si o så här...Saknar dom fullständigt!
men så kan man ju kika på dina inlägg o så plötsligt känns det inte så trist längre....

Ha det gött!

Britt sa...

Åh, va härligt när inspirationen flödar! ser fram emot att se dina alster.
Här html-as det för fullt, det går bättre än väntat. Jag kommer att bli ett proffs i slutänden...;-)

Kram Britt

Les Cotrions sa...

Hello Mia! All your jewels are faboulous and you have a very nice web-shop!!!
Wish you a great new week!
Big hugs
Vale