Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 15 augusti 2011

Semestertripp del 3 - "Kreativ själ"

Har ni någon gång besökt Hällekis?

För mig var det första besöket där, och jag blev smått förälskad i den charmiga hantverksbyn som heter Falkängen. En liten gata som kantades av små hus, som tidigare varit arbetarbostäder.

Tänk vilken strålande idé att bevara denna miljö och nyttja den på det här sättet.

Hantverksby, vandrarhem och café.

Det första jag såg när vi parkerat bilen var det här huset med en alldeles ljuvlig liten trädgård utanför. Snacka om att man fullkomligt sugs dit. Jag ville se, jag ville uppleva, jag ville känna.

Ja, så kom jag närmre och blev totalt såld!

Här hade konstnären Christian Johansson sin lilla "lekstuga" som han kallade det, och här kunde man njuta av några av hans konstverk.

SER NI BAKBORDET?!?!...

Himmel vad jag önskar mig ett sådant i min ateljé!!!!

Vilken makalös inspiration det skulle ge, att sitta och formge smycken vid ett sådant bord.

Eftersom han kallade detta för sin lekstuga så var det ju så att han även hade ett av husen efter hantverksgatan som han huserade i. Där skapade han i ståltråd istället...

Så lekfullt...

Så inbjudande...

Så överdådigt...

Inte på något sätt förutsägbart! En så härligt bubblande, kreativ själ som skapat allt detta.

Ja, vi blev otroligt inspirerade av alla intryck, och de givande pratstunderna med Christian.

------------------------

När man sedan sätter sig i bilen och åker vidare, efter så fantastiska dagar och upplevelser, så är det lätt att tänka att det inte kan bli bättre än så här..

Men, det kunde det ju.

Vi åkte nämligen till Hjo och det är ju en hel del av er som vet vem som bor i Hjo, eller hur?!

To be continued...

4 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Vilken härlig inspirationsresa ni har gjort..
Kan tänkta mig att du bubblar lite nu:)
ja vem bor i Hjo!!
kram
sandra

Marie sa...

Ja vem är det som bor i Hjo???? Var så mysigt när ni var här Mia, kände mig glad i flera dagar efteråt. Ni är verkligen underbart fina vänner!!!

Hällekis och dess omgivning är fantastiskt vackert, underbart inspirerande miljöer!

Har inte hunnit svara på ditt mail än, svar kommer dock snart!!!!

Kramar Marie

J hälsar till J

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!
Vilken upplevelse åhh jag kan tänka mig att energi och inspirationsnivån var på topp efter ett besök där ;)

Tack Mia, du är så omtänksam *kram*
Vi hörs snart på mailen...
Kram
Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag läste dina kommentarer så nu vet jag vem som bor i Hjo, det var där du köpte lammet! I Hällekis har jag varit och i just Hjo stoppade bilen en gång, det minns jag väl. Så roligt och se dina bilder, en fin semesterresa ni gjorde. Idag håller jag på och försöker sälja bilen, får se hur det går.
Ha det gott
Vi hörs
Kramar
AnnaMaria