Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 23 februari 2014

Vårkänslor


Fick en utmaning av fina Gerda, med bloggen Idémakeriet, där jag skulle visa fem bilder med tema vårkänslor inne på Instagram. Ja, och detta med vår är ju väldigt speciellt för mig. För i takt med att jag ser hur naturen börja spira, så känner jag mig själv mer och mer levande. Det är som om mitt inre börjar bubbla och porla och jag får en väldig massa inspiration och lust att göra saker. Jag ser på naturen med klarare ögon liksom. Det gröna blir grönare, det skira blir skirare och det vackra blir vackrare. 

Dofter, ljud, färger!

Och, nu för tiden väljer jag ofta att bromsa upp mig själv mitt i allt detta. 
Vilken magi det är. 
Naturen, blommor, fågelkvitter.

I allt för många år så rusade jag fram i livet, och det var så mycket jag missade. 
I jakt på vad egentligen? 
Jag hade väldigt ofta tankarna "längre fram".


På senare år - när jag valt att leva mer här och nu, när jag bromsar in mig själv då och då, stannar upp i livet och faktiskt SER - inser jag hur mycket vackert det finns som också är så naturligt energigivande.

Ibland behöver det inte vara svårare än så.

Stanna, andas, landa och njut!














Önskar er alla en riktigt fin vecka!

Snart kommer våren......


1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag känns det som vår, även om det är väldigt grått. Fina bilder.
Vårkramar
AnnaMaria