Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

onsdag 24 mars 2010

May I present my new location - táda

Oj, vad jag har målat, burit möbler och sorterat saker............
Men, nu kan jag stolt meddela att jag har en verkstad!

Tog en före-bild när det var tomt och vill du se hur det såg ut då - kika på förra inlägget!
Där ser du även hur lådorna och skåpen till vänster såg ut innan de gjorde bekantskap med mig och penseln. Nu har jag fått mig en arbetsbänk med en helt sanslöst bra förvaring.

När jag skapar vill jag omge mig med saker som jag tycker om, som väcker inspirationen och som ger mig lite gott pirr i magen.

Nu har jag äntligen fått utrymme till att skapa mig den verkstad som jag drömt om i alla år.
En lång arbetsbänk där jag kan jobba med tråden, göra kort, skapa smycken.

Ett arbetsbänk vid sidan om, där jag jobbar med silver.

Mitt på golvet står två bord som fungerar som extra arbetsyta. Där har jag stått idag och påskpyntat ljus och dekorerat pappersstrutar.

Baktill kan ni skönja målarhörnan där jag får plats med såväl bordsstaffli som golvstaffli.
Oljefärgerna och akvarellkopparna står redo..............

Ja, när man ska inreda en så här stor lokal kan det lätt bli kostsamt. För att komma ifrån det gör man helt enkelt en Kajsa Warg - man tager vad man haver.
Eller om det ska vara riktigt rätt "Man tager om man så hafva kan"
Och, när man inte hafva kan - då kompletterar man med några pall från ett militärt mob-förråd..........


Från lägenheten har jag även plockat med mig saker som jag tycker om och som väcker min skaparlusta. Mina underbara spetsar till exempel.

Så har jag blandat in lite grand från mina loppisrundor.

När jag behöver lite fina knappar är det bara att jag går och hämtar några ur den gamla glasburken som står i hyllan.

När jag befinner mig här är jag lycklig!

När jag är lycklig skapar jag!

När jag skapar är jag harmonisk!

Och, det är väldigt bra, för när jag behöver sitta här och jobba med papper - då är det bra att vara lycklig och harmonisk för då går det mesta så mycket lättare.

Ja, det här var ett av rummen i min nya lokal.
De andra kommer ni att få se bilder från snart. Som ni säkert förstår så kommer det också att hända saker på web-shopen nu när jag kan hänge mig åt skapandet.

Ha det fint!

Mia

26 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror jag svimmar. Vad fint det har blivit och tro mig jag FÖRSTÅR verkligen hur mycket jobb du har lagt ner för att få detta i ordning.

Du kommer känna inspirationen flöda i denna mysiga verkstad.

Ta en riktig sovmorgon och bara njut av allt du har presterat innan du sätter i gång.

All lycka till dig du glada och sprudlande människa. Du sprider verkligen massor av energi runt omkring dig

Varmaste kramen
Lena

Annika sa...

Kikar in så här i môradimman.... ska o jobba o kunde inte sova förstås.... när man vaknar 02.28 o vet att jobb väntar idag är det inte kul...:) vilken ortolig förvandling du gjort i lokalen då..... vad härligt att ha ett ställe med alla saker o prylar som lätt dräller omkring annars.... ordning o reda gör ju att man har större lust att skapa.....
man hittar ju sakerna då.....:) nej nu ska hunden ut o neste göras.... kikar nog in en tur i afta og o koller.... Môrakram Annika

LantlivsAnette sa...

Wiiieeee !!! Sååå fint...himmel alltså, vad du är duktig..vilken underbart fin lokal du har nu, där väcks verkligen skapar lustan !!
Ska du ha butik också ? Eller blir det bokade besök ??
Ha nu en toppen dag vännen
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du måste ha jobbat dygnet runt, så fint så fort!! Fattar inte hur du hunnit med allt. Vilken fin lokal, så stort och fint ljus med allt det vita. Där kommer det och skapas många fina saker. Spännande och se vad du hittar på med det andra rummet. Jag är imponerad!
Goa kramen
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Godmorgon Mia!
Nu när man ser allt inser man hur otrooligt mycket du jobbat för att få det här iordning och som du lyckats!!! Vilket inspirerande rum och så smarta lösningar till allting! Du kommer nog att bli en riktig arbetsmyra för vem skulle inte trivas där???
Åhh vad du ska skapa massor av fint i din lilla skattkammare!!!
Kram Cilla

Photo by Maria sa...

Vilken lokal och du menar att du har mer... Så fint och där kommer du att trivas att sitta och jobba :-)

Kram Mia

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Mia!
Vad härligt organiserat du gjort i din lokal,,, stora ytor med mycket förvaring! Fint blev det också!
Nu kommer inspirationen flöda ska du se,,, HÄRLIGT!

Lycka till med allt!

E-K/noll54

VACKRA hem & interiör sa...

Himmel, Mia! Så fint du fått i ordning. Jag blir också inspirerad i mitt fortsatta organiserande.
Ha en underbar dag

Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack, vilken fin idé. Agneta har ju öppet länge på dagarna, och lördag till 14:30. Dyker det upp tillfälle hör jag av mig, jag har ju inte så långt till Kil.
Tills dess
Stora kramen
AnnaMaria

Fånga dagen sa...

Åh allra käraste Mia!
Vad härligt allt ser ut, jag riktigt känner hur skapandet kommer igång där. Men vilket arbete du lagt ner, ja helt otroligt.Jag är så imponerad av dig.
Din dröm har gått i uppfyllelse förstår jag.
Precis så skulle jag också vilja ha det, ett ställe där jag kan breda ut mina vingar på, jag har ju i och för sig min lillstuga men det är ju inga utrymmen att tala om där. Jag skulle gärna komma och titta och det gör jag snart men den här helgen när barnen kommer åker de ända fram till Arvika med tåget så då slipper vi skjutsa och hämta i Kil.
Men som sagt jag ser verkligen fram emot att se din glädje så jag kommer framöver.
Fick inte ditt mobilnummer så skicka det gärna så jag har det.
Min adress är. lena.brunzell@spray.se

Ha det så gott nu
Kram Lena

Home and Lifestyle sa...

Wow Mia, you created a beautiful room to work and to make the most wonderful things! I can imagine you are so happy! It takes a lot of time, but the results are so good! Wish you all the best at this beautiful place!

Warm regards, Ingrid

Galtholmen sa...

Helt sanslöst fantastiskt. NU är jag riktigt avundsjuk!!!! Du har verkligen känsla för det där lilla extra. Kan man inte skapa i denna miljön, då är det något som är fysikaliskt fel.
Stort grattis till lokalen
/Ulrika

Les Cotrions sa...

Ohhhh Mia! I cannot believe to my eyes!!! What a fantastic job you made!!! It's stunning! I love each details...you surely are insipred working in such mice place!!! I could live there!!!!I'm jealous! I have to make everything in the kitchen...it's a dream for mr to have a creative spece only for me!!! I understand you have no time for blogging!!!
Thank you so much for your sweet words! Of course I can send you the labels and the lavenderbags...write me an email and tell me what you want and I'll be happy to send them to you!!!
Enjoy your dreaming room!
Big hugs!
Vale

Marie sa...

Oj, oj, oj Mia, så otroligt fint det har blivit!!! Vilket inspirerande rum, tänk så mycket vackert du kommer att skapa där!!!!

Kram Kram
Marie

Matilda sa...

Jag tappar orden. Jag älskar det. Och jag bara måste få se det!
Vilken känsla du har! Helt makalöst faktiskt. Och herre min skapare vad ni måste ha jobbat!

Mer superlativ kommer när vi ses.=)

Många glada kramar och hurra rop!

Matilda♥

Unknown sa...

Helt otroligt fantastiskt! Vilken härligt stor lokal. Där kommer din inspiration att flöda.
Kram Maria

Pysselpalatset sa...

Men Mia, vad du stått i. Förstår att du var tvungen att avstå turen till Viola förra veckan. Så fint du får det...Massor med vackra ting att vila ögonen på. Ska du lägga ut dina alster på vebbbutik eller hur ska du göra?... Måste ju bara få shoppa lite av dig. Kram Jeanette

Pilgården-Susanne sa...

Oh vad jag skulle vilja ha en sån lokal! Jättefint! Härligt att kunna greja med det man har lust.
Kram Susanne

Viola sa...

Det är bara att gratulera, vilken underbar lokal du fått tag i och hur har du nu då hunnit med att få till allt det där fina ...undrar en VIOLAN..här måtte du trivas som fisken, önskar en skön helg, kramen

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Åhhhh vad glad jag är för din skull, det ser alldeles underbart ut! Bra jobbat!!!

Tänk vilken härlig miljö att skapa dina vackra alster!!!

GRATTIS och stoooor kram!!!
Mia

Huset vid ån sa...

Åh, Vad roligt att få kika in i dom nya lokalerna.Såå fint o fräscht! Där förstår jag att du kommer att trivas som fisken....Hoppas att du får en bra dag vännen! Lördagskramar Therese

Matilda sa...

Hej Mia! Nu har jag gjort i ordning sakerna som du har beställt.=)

Måste även passa på att tipsa dig om min lilla bloggtävling där man kan vinna handtovade påskägg!

Många kramar, Matilda♥

Bitte sa...

Åh, vilken underbar lokal du har skapat! På före-bilderna var det svårt att se hur det färdiga resultatet skulle bli, men jag förstår att du såg det inom dig på en gång! Vilket otroligt jobb du har lagt ner den senaste tiden, jag är djupt imponerad över det du fått till, ska du veta!

Jag förstår mycket väl att du känner dig lycklig och harmonisk när du är därinne, det måste var härligt att ha en sån fin arbetsplats! Man blir glad och fylld av energi bara av att kika in här :-).

Vad roligt att du tyckte om penseln och de andra sakerna, de kommer att passa jättebra i din fina lokal! :-)

Jag väntar med spänning på att få se det andra rummet...

Ha en fin lördag!

Många kramar till dig
Beatrice

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en trevlig Påskvecka! Kram Therese

Norregård sa...

Jisses, vad fint!!!!!!!!
Vilken underbar plats att bara sitta och skapa och pyssla på!!!!
Förstår att du måste jobbat hårt!!!! Lycka till!!!!

Kram Kram Malin

Himlarum sa...

Jösses så fiiiiiint du fått det!!! Och verksta´n bara INBJUDER till drömmande, visoner och skapande!!! Härifrån kommer vi med all sannolikhet att få se mycket vackert födas!!
Det ser vi alla fram emot!
Världens största LYCKA TILL och många kramar!!!
GLAD PÅSK också!