Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

onsdag 3 mars 2010

Galgar i tråd


Kommer ni ihåg galgarna som jag skrev om i förra inlägget?

Tänkte visa er lite detaljbilder på dem nu.

Eftersom det mesta av mina saker varit nedpackat i kartonger och kassar så har skapandet inte kunnat ta sig alltför stora utsvävningar - tyvärr.



Att jobba med tråden har jag inte alls haft svängrummet till, så därför blev det ganska lång väntetid på dessa trådgalgar. Men, som tur är så finns det fantastiska, och förstående kunder - SÅ TACK FÖR DITT TÅLAMOD!!!!!



När jag väl kom in i lokalen och började packa upp alla dessa saker. När jag började ställa i ordning och när jag kände att jag fick svängrum - då hände det.......




Inspirationen bara sög tag i mig och nu har jag skapat så mycket olika saker på en och samma gång.Det är som ett uppdämt behov inom mig som bara längtar efter att få komma ut.


Antagligen så har jag en uppdämd förkylning inom mig som också längtar efter att få komma ut, för imorse vaknade jag med halsont och en "däbbt däsa".

Men, gojibär är bra...... Och, det är ju väldigt bra att det kommer nu så jag kan låta det få rensas ut ur min kropp. För där, där som det blir plats för något annat nu - där ska jag fylla på med en massa goa vibbar som jag får när jag sitter och skapar inför Filippamässan i Svanskog.
Så har du vägarna förbi på lördag - kika in på mässan!
Skulle bli jätteglad om du kommer fram och säger hej!

"När vi rensar ut något från kroppen väljer vi själva vad vi vill fylla på med"

Mia

13 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

Your galgar i tråd are wonderful, you have been so busy! Here it seems to be spring, the sun shines, the snow has gone, may be I am going to work in my garden!

Have a nice day! Warm greetings, Ingrid

Matilda sa...

Så härligt allt låter!=)

Lokalen ser ju hur spännande som helst ut, jag förstår att du har många idéer kring hur du ska göra där och jag är helt säker på att det kommer bli ett litet himmelrike, precis som du vill.
Ibland är det kul att få utmana betongväggarna, att hitta det genuina i dem och sedan låta inredning få styra deras öde. Djupa ord om väggar, men jag tror nog att du vet hur jag menar.;)

Några såna där galgar vore det kul att ha i butiken till sommaren! Jag ska slå modern en signal nu och höra om hon vill hänga med till Svanskog på lördag!

Många kramar, Matilda♥

Fånga dagen sa...

Åh vad härliga galgar Mia. Det är faktiskt kul att använda sig av tråd. Din såg så otroligt perfekt ut att jag undrar om du har den på perfekta rullar innan du jobbar med den.
Själv fick jag tag i gammal gärdsgårdstråd och den har jag använt mycket av men den är lite väl kraftig att arbeta med tycker jag.
Om man ändå hade vägarna förbi Svanskog, då skulle jag komma direkt men till helgen ska jag och min P-e till Karlstad för en övernattning med god mat och relax för han fyller 50 på söndag så det blir hans present.
Någon gång ska vi få till det, det måste vi väl
ändå se till.
Och du när jag såg dina kassar med saker förstår jag hur sugen du blir på att skapa, så det är bara att köra men var rädd om dig också så du inte blir liggandes i någon långdragen förkylning.
Lycka till i Svanskog
Många kramar
Lena

hemtrevnad marie sa...

Å, vilka fina galgar!!!
Jag önskar att jag kunde komma iväg på lördag, har aldrig varit på den mässan....vi får väl se hur väglaget är och om tid finnes!
kraam

Vit som snö sa...

Jag får en väl behövlig vitamininjektion av att titta in till dej Mia! Längtar tills mitt skaparflöde kommer tillbaka, inbillar mej att det ska komma med solen och droppandet från taken. Som jag längtar efter det ljudet!
Supersöta galgar!!!
Hoppas ni får sälja massor på mässan!!!
Kram Cilla

C. Tvillingmamma sa...

enkelt och skit snyggt rent ut sagt!

Marie sa...

Du är så härlig Mia, man förstår hur inspirerad och kreativ du känner dig när man läser dina ord. Ser dig framför mig och hör dig prata och blir så glad, du får mig alltid full av energi med dina inlägg.

Galgarna är underbara!!!!

Kram Kram
Marie

Les Cotrions sa...

Hello Mia! I see you have something to do!!! I love your wire hangers...nicely decorated!
Big hugs!
Vale

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Mia!!!!

Vad söta galgar du har gjort,,, härligt att du får greja med allt det vackra,,,,du kan du!
Täppt i näsan ja,, en till, men vad säger du gojibär? Är det något att rekommendera,,, brukar aldrig vara förkyld men nu,,, och jag åker till Kina på lördag.

Ha det så gott Mia!

Kram E-K/noll54

Anonym sa...

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!
Är så glad för mina galgar, har inte hunnit placera dom ännu, men det kommer.
Ha det gott Mia!

"Kunden"

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var allt toppen att du fick den här lokalen, så mycket det skapas hos dig nu. Jättefina galgar, så fina till en vit hall-hylla. Måste köpa såan gojibär, lite utrensning behövs här också.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Vilka underbara galgar! SÅ charmiga! Härligt med en sån skaparlust!! Livet lever då..;) känns det som. Hoppas nu att du blir bättre med förkylningen. Va kul med en mässa! Synd bara att jag inte bor närmare, för Då hade jag förmodligen dykt upp ;) Ha det så gott o Lycka till med urrensningen o det som du sen sätter till i stället ;) Kram Lenita

Unknown sa...

Låter härligt vännen!
Så vacker galgen blev! Du har allt mycket konstnär i dig! KRAM