Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 5 mars 2010

Medicin - och medicin........


Ja, förkylningen den håller i sig......



Jag var så duktig förstår ni och tog mina gojibärskapslar. Vaknade i går morse och kände mig mycket piggare, men nu har det liksom tagit tag i mig igen. Ops, så slog mig plötsligt tanken att mitt i allt skapande så glömde jag visst bort - hmmmm - att ta mina gojibär. Glömde till och med att köpa KanJang som jag tänkt mig att göra. Glömde dricka, glömde äta..... Så det kanske inte är så konstigt att förkylningen vände i dörren och kom tillbaka. Det har sina för och nackdelar att försvinna in i kreativitetsbubblan så där......



Nu har jag pratat med "kloka Britt" - hon som balanserar upp mig väldigt fint när jag glömmer tid och rum.

-Lägg dig nu och vila idag Mia! Lägg dig och sov så får du se hur du känner dig sen.
-Men, jag tänkte bara.......
-Lägg dig och vila. Det gör dig gott ska du se.
-Men, jag kanske bara grejsar liiiiite......
-Lägg dig och sov min vän, så hörs vi i eftermiddag!

Det är då jag så tydligt gör bekantskapen med "Mia, men bara lite grand...."
Det är hon som motar bort den där "Insikts-Mia" som lärt sig så mycket under åren.
Men, vet ni vad! Helt plötsligt inser jag att det är nog ändå "Insikts-Mia" som dragit det längsta strået - eftersom jag nu sett den där "Mia, men bara lite grand...." i vitögat.

Därför så vilar jag idag också hoppas jag att jag kan åka på mässan i morgon. Om inte - då gillar jag läget helt enkelt, så tänker jag att det kommer fler tillfällen. Trots allt så har jag ju haft väldigt härligt när jag suttit innan och skapat och tänkt på vad roligt det ska bli på mässan.
Sen är det bara upp till mig själv om jag tänker göra något bra av den här dagen också!

Och från en medicin till en annan - besöket hos Anna!

När jag hade butiken så var ju alla härliga kunder verkligen något som satte guldkant på tillvaron. En av dessa är Anna. Hon hade bjudit hem mig och Eva, som jobbade hos mig då.

Oj, säger jag bara. Så mycket gott, så trevligt och så vackert.
Dessvärre hade jag ju inte någon bra kamera med mig, men visst kan man ändå se allt fint!






Tack Anna (till höger på bilden) för en härlig kväll!

Nu ska jag vila lite så får vi se om jag kommer iväg imorgon!

Mia

27 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Å, hoppas verkligen att du kryar på dig!!
Jag hade förstås inte kommit iväg ändå, då Edvin ska spela innebandymatch i Stenungsund i morgon...han hade sett fel på lördag och söndag, di barna....
ha en fin helg trots din förkylning!
kraam

Fånga dagen sa...

Ja du Mia!
Tänk att det ska vara så fruktansvärt svårt att lyssna på kroppen från början. Den talar ju egentligen om vad den vill.
Men naturligtvis måste vi pressa den lite till.
Känner du att du ska vila så ska du det. Tänk på allt det underbara som väntar dig framöver.
Det har hänt att jag tagit med mig pysslet in i sängkammaren när jag varit sjuk, det är liksom lite medicin också tycker jag. :)
Vad fint det var hos Anna, så himla mysigt med vedspisen och alla ljusen, ja jag förtår att det var trevligt.
Nu ska jag laga lunch efter att jag tagit en riktigt lång och skön promenad ute i solen.
Ha en riktigt fin helg nu
Bamsekram och krya på dig
Lena

C. Tvillingmamma sa...

Vilken otroligt vakcer trådkonst!

Ja,de blir lätt så,när flödet är igång,men glömmer allt annat,allt handlar om balans...inte lätt de där ;)

Matilda sa...

Jag hoppas verkligen att du kryar på dig till på lördag Mia, usch vad jobbigt att gå runt med en förkylning så länge. Det tar faktiskt på krafterna på oss kvinnor med till slut.;)

Tyvärr kan jag inte komma på mässan, lite för körigt med allt runt omkring, men ett besök i din nya lokal kan jag säkert få tid för när du är redo att visa upp den.=)

Jag har varit på visning i ett hus idag, det var helt ljuvligt, men dessvärre har jag inte möjlighet att köpa något just nu. Det var det där huset med tanten i, du vet.

Många kramar, Matilda♥

Norregård sa...

Längesen jag kikade in hos Dig!!
Krya på dig och hoppas att du kan vara med på mässan imorgon!!

Kram Kram Malin

Home and Lifestyle sa...

Get well and take enough rest!! Wish you a very healthy weekend!

Big hugs, Ingrid

Viola sa...

Hoppas du mår bättre nu, men du lät rejält förkyld på luren..så trevligt att prata med dig, längtar tills vi ses, sköt om dig, kramen

♥ Pia... sa...

Å Mia skicka över lite klokaord te mej med...:)..behöver de nuuuu:)
Hoppas du kommer iväg på mässan..jag vill dit och jag vill på scrapbooksmässan i krlsatad..och jag vill te samlarmässan och vill te far som ligger på sjukhus i örebro..och jag vill te..får bliiii hemme ja...och ta det lugnt istället.. inte ens ett litet pyssel får de bli..stanna upp och vila får det li..tänker faktiskt efter lite när jag läser inne hos dej..tack Mia..
kram..Pia

♥ Pia... sa...

och glömde visst säga krya på dej oxå:)

Atelje Skärvan sa...

Vi verkar vara många som är förskylda,krya på dig,kram Agneta

Tina sa...

Krya på dig!!!
Vila dig så mycket du kan i helgen!
Finns bara en av dig & dig vill ingen mista!!!
Kram Tina

Photo by Maria sa...

Hoppas du snart är frisk..

Så mysigt ni hade det..

Kram Mia

Les Cotrions sa...

Hello Mia! Hope you're feeling better now! One day of rest is very healthy sometimes! Nice dinner you had with your friend!
I love your wire crown!
Happy week end and take care!
Hugs
Vale

Britt sa...

Och nu till min version av det hela för er som vill läsa sanningen.....

När jag pratar med Mia i telefonen i morse så är hon jätteförkyld och har feber. Jag säger att hon ska gå och lägga sig, men hon har inte tid för hon MÅSTE skapa några fler smycken som hon ska ha med på mässan... (med hög feber, glöm inte detta)
JO, visst, fick jag säga till den lite trotsiga Mia, men om du inte vilar kan du kanske inte åka. Det är bättre att åka med lite färre produkter än inte alls.

Ja, ja, du har väl rätt, då...Jag vilar lite så hörs vi sen.
Jag lägger på luren och vet att Mia inte kommer att kunna åka(det vet inte Mia ännu). Hon måste bara nå den insikten...

Hon har nått dit nu. ;-)

Du är underbar, min vän!

Kramar och kärlek

Britt

Matilda sa...

Ha ha! Det var väldigt vad du har hunnit med mycket ikväll.=)

Jag lägger undan fatet på momangen!

Angående huset så skickar jag ett litet mail istället tror. Det skulle bli en milslång kommentar annars.

Hoppar in på mailen på direkten!

Kram på dig♥

lander sa...

Tack för besöket,det var jätte trevligt. Kram ANNA

Unknown sa...

Hejsan.
Gojibär är verkligen kanon. Och något som är mumma är gojibär doppade i mörk choklad, perfekt godis :)

Kram Sarah

Granne med Selma sa...

Krya på dig vännen!
Idag blir det storstädning här hemma... behövs verkligen.
Kram Sussie

Bitte sa...

Tack för din fina kommentar hos mig! :-) Vad roligt att du tyckte om penslarna, jag blir själv så glad av dem på något sätt. Jag vet inte om det är färgerna som gör det, eller bara det att jag egentligen tycker otroligt mycket om att måla, men sällan gör det. Det skulle vara roligt att någon gång lära sig att använda dem "på riktigt", men precis som du skriver så har var sak sin tid. Någon gång kanske ;-).

Hoppas du kom iväg på mässan! Det låter onekligen väldigt spännande, men samtidigt ska man orka också, annars blir det inte lika roligt.

Jag är så glad att du "fann" mig här i Blogglandia, eller om det var jag som fann dig... nu minns jag inte riktigt... men jag tror att det var du :-).

Ha en fin helg! (och glöm inte bort att vila är det bästa för att bli av med envisa förkylningar :-)

Många kramar
Beatrice

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Tråkigt att du blivit föskyld, hoppas att du mår bättre! Vilken mysig dag du haft med dina väninnor! Hoppas att du kom iväg på mässan om inte så får du se fram emot den nästa gång....Krya på dig vännen! Söndagskramar till dig! Therese

Unknown sa...

Hejsan
Ett litet tipps; Ta lite ingefära, färsk, en liten bit och låt den ligga kvar i munnen, som en halstablett, naturens eget antibiotika .

Så fint hon har gjort, tänt ljus och lyktor, förstår att ni hade en mysig dag.

Det är kul när krativiteten flödar, då mår man som bäst.


Ha det gott
/Maggan

Viola sa...

Smittade dina baciller gm luren, nu är det min tur, dygförkyld så det blir snällt att stanna hemma imorgon, men vad trist att det inte blev någon mässa...men det var kanske meningen, ja du vet...kramen

Viola sa...

Rådet kom ju från rätt person...jo..då..nog ska jag dra ner på farten ett par dagar..vi tar det slowmotion ett tag framöver...:0) kram

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, så mysigt du haft det med vänner, vilken tur att man har några st. Vad det händer mycket omkring dig, jag är så glad för din skull och den nya lokalen hoppas jag kommer bli kanon. Vad härligt att ha ett ställe du kan skapa och få utlopp för allt mysigt du har inom dig. Vill se mer av dina fina skapelser i framtiden.
Kramar i massor/Ingela.

Galtholmen sa...

Hoppas verkligen att det gick bra i helgen, o att du kom iväg... Jag var inne o skrev ett inlägg till dig, när datorn plötsligt flippade ut och allt blev SVART! Sedan blev det inte tid...
Minns inte vad jag skrev, tanken var att sända dig kraft och glädje inför mässan... men du kanske fortfarande är i behov av en energikick?
Kram/
Ulrika

Lotta-livets väv sa...

Hoppas att du hunnit krya på dig vid det här laget...jag är och förblir visst ohjälpligt efter vad det gäller bloggande och bloggbesök.
Så synd att du inte kunde följa med Britt på Filippamässan.....men du har ju tagit god lärdom av vad livet sagt/gjort!

Din lokal ser riktigt fin ut.....hm, hm i fantasin så är den bara så där bedårande som du fick ditt änglarum att bli!

nej, nu måste jag göra något åt jobbet. Det kostar på att vara borta ett par dagar.....

Kramelikram
/Lotta

Annika sa...

Hej Mia o hoppas du är piggare idag..... det var härligt att vakna o se att man fått en kram...:) tog den som en tisdagskram ja.... o vad spännande det sak bli nu att få följa dig i ditt skapande framöver.... har en liiiten fråga.... fick tag på riktigt gammalt papper på samlarmässan i lördags... tänkte använda till lite pyssel... när du gör strutar av gammalt papper använder du då en stomme av nyare under.... tycker att det känns så sprött att bara ta det gammla... o sen en liten till... vad skullel du göra med en fiollåda..:) hittade en underbart sliten sån o kunde inte låta bli...:) men nu har det låst sig o jag vet inte alls vad jag ska ha den tilll... en idé kanske.....:) Kramiz Annika