Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 9 mars 2010

Tillbakablick.....

Det blev ingen mässa....
Förkylningen höll mig i ett fast grepp och jag stretade inte emot. Jag insåg - med lite hjälp på vägen - att det inte är någon idé att kämpa emot, utan jag gillade läget helt enkelt.
Tog in de kloka orden som sades till mig av en god vän ;)
-Mia, lägg dig och vila!
Mysade där i soffan, under en filt - hela fredagen och i stort sett hela lördagen.
Det kommer fler tillfällen och jag förstod att ibland är det en konst i sig att göra magi av just denna dag som man befinner sig i, just nu. Det är ju precis denna stund som faktiskt är livet.
Och, dagarna som jag förberedde mig inför mässan var så härligt kreativa och med en go förväntan. De hade sitt syfte de också.
Nu är jag på benen igen och alldeles precis nu så fick jag ett sånt där härligt minne från när jag besökte Maria på HemTgårn! Blev så glad när jag såg de här bilderna från besöket i december och kände bara att jag ville dela dem med er.
Har ni inte besökt Marias underbara oas än så är det nog dax nu.......
DET ÄR FANTASTISKT!






Nu förstår ni vad jag menar, eller hur?
Bilderna är som sagt från förra säsongen, men nu öppnar hon snart inför våren igen - hoppas jag!
Vi hörs!
Mia

20 kommentarer:

Marie sa...

Så otroligt vackra bilder, hoppas att jag någongång i framtiden får möjlighet att besöka hennes butik!

Vad tråkigt att det inte blev någon mässa Mia, men är man sjuk så är man. Det är liksom bara att gilla läget och som tur är kommer det ju fler tillfällen.

Visst är det en konst att leva just här och nu. Tänker ofta på de här orden, tycker att de är så himla bra:

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"

Ha en trevlig kväll!
Kramar Marie

Anki sa...

Men gumman, är du sjuk?! Hmm den verkar ha bitit sig tag i många den där förkylningen! Men vilken vacker butik, en sån där farlig en *ler*...så mycket fint!
Jisses jag har ju missat hur mycket som helst upptäckte jag...jag vet inte riktigt vad jag gjort men frånvarande har jag varit!Verkar spännande med lokalen! Ska ta igen allt lite senare, men nu...mat! Jag älskar mat, hihi!

Hoppas du kryar på dig fort!
Goa kramen!

VACKRA hem & interiör sa...

Så klokt av dig att lyssna på din kropps signaler, allt har en mening... Hoppas du hade det skönt och inte "sve" för mycket när du var hemma. Läste idag ett citat från någonstans där det stod att Framgång ligger i hur man hanterar plan B. Tål att tänkas på...

Ha det riktigt bra
Kram Pia

Hanne sa...

Så fine og koselige bilder! Ønsker deg en riktig god bedring Mia!

God klem fra Hanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj oj oj vad mycket fina saker, det verkar vara en butik i min smak.
Bra att du lyssnar på din kropp. Vi behöver faktiskt påminna oss om att vår kropp är så klok, den talar om när det är dax att förändra någonting. Ibland handlar det om att man blir sjuk för att vi behöver ta det lugnt. Det kan oxå handla om, att när vi känner leda, hitta på något litet roligt eller kreativt för att må bra.
Hoppas du känner dig pigg och utvilad nu.
Kram,
Regina

Vit som snö sa...

OM vi förstår vad du menar! Vilket ställe, fullt av vackra saker! Jag skulle mer än gärna strosa runt där och göra av med lite slantar och dessutom bara njuta av fina miljön!
Vad synd att du blev sjuk till mässan men som du säger, det kommer fler tillfällen. Och visst ska vi leva i nuet, annars missar vi såå många goa stunder!
Kram vännen! Cilla

becca sa...

Visst längtar man tills Maria öppnar igen!

Hoppas att du blir bra snart igen,
kram Rebecca.

♥ Pia... sa...

Hej gulledej, va bra att du lyssnade på din goa vän.. ja jag gjorde inte heller nåt besök på Fillipamässan inte heller till samlarmässan inte heller scrapbookssmässan..blev helt enkelt hemma och gjorde ingeting..bara funderade och var allmänt orolig..men nu är iallafall min pappa hemma och ska efter konstens alla regler ta igen sej och försöka komma igen ..puh..men visst är vår läkarkår otroligt duktiga på att fixa oss människor ..t.o.m hjärtan kan de fixa till..livets lilla motor......tänk ändå hur man blir..jag har varit nästan handlingsförlamad här hemma..jobbat har jag gjort..men sen..nää inte mycket till pyssel eller annat :).. kram till dej och sköt om dej..hoppas vi kommer till hem t gårn ..där trivs jag som bara den..



kram..Pia

Home and Lifestyle sa...

What a beautiful shop with beautiful stuff! It must be great to be there!

Lovely greetings, Ingrid

Fånga dagen sa...

Hej kära Mia!
Hoppas du slipper förkylningen snart, men vad bra att du lyssnade på kroppen och lät den gå i vila.
Det var garanterat någon mening med detta också.
Jag vet av egen erfarenhet att förkylningar ha en förmåga att stanna i evigheter.
Ja den butiken Hem T gårn verkar ju bara så ljuvlig. Var ligger den någonstans, inte för långt bort hoppas jag?
Jag såg i en av dina kommentarer att du ville ha en gammalhyvelbänk. Har du hört dig för på skolor? Ibland finns det något i gömmorna där.
Ha en fin dag nu Mia.
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Synd att du missade mässan men hälsan går före. Jag har också åkt på en vidrig influensa, den släpper inte taget, har nu satt sig på bla ögonen. Får blogga med solglasögon, kallas för Garbo här hemma. Fina bilder från Maria, var allt där några ggr förra sommaren.
Ha det gott Mia
Stor kram
AnnaMaria

Galtholmen sa...

Mmmm ser ut som om man skulle kunnat botanisera där läääännnngggeee.... Synd med mässan, men precis som du säger, det går fler tåg, o din kreativitet blomstrade i alla fall!!!
Det har äntligen lossat lite med skrivandet igen - även om jag har svårt i dagsläget att tro att jag ska hålla min deadline:-). Förhoppningsvis kan jag skicka några blad före helgen.
Kram underbara/
Ulrika

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, den butiken är verkligen ngt extra, och hennes hem också! Mari.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack gulliga Mia för din kommentar. Jo ikväll börjar det bli bättre, är på 6:e dagen. Och idag klarade jag mig utan solglasögon, saknar dom nästan. Ser inte så tuff ut nu..fniss. Fast det blir en lugn helg, får flytta fram allt till nästa helg som vi tänkte gjort. Hoppas du är piggelin och i farten igen, gissar att du ställer iordning i din lokal.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Britt sa...

Vilka härligt, inspirerande bilder!

Mässan gick bra. Har försökt maila dig, men datorn bråkar fortfarande lite grann...

Skönt att du är pigg igen!
Kram britt

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Vad tråkigt med mässan, det är sån nedrans otur att åka på elaka bacillusker när man skall hitta på nåt extra kul.. men viktigast är att du blir frisk igen!

Tack vad du är snäll ♥! Jag är så glad att jat träffat dig, du är verkligen en underbar människa! Snäll och godhhjärtad som få.
Jaaa nu kan jag få min vedspis...sååå härligt! Och tänk, så blir det ett gammaldags skafferi bredvid också =) Jag är verkligen hoppe-skutte-lycklig idag!!!

Åhh jag får tårar i ögonen, vilket ställe Maria har.. jag måste ta mig dig nån dag (helst i vår/sommar), det ser helt underbart ut!

Största kramen
Mia

Huset vid ån sa...

Men du...Jag blir helt "sjuk" när jag ser allt fint som finns i den butiken! Jag vill ha allt! Vilken ögonfröjd...Hoppas att du mår bättre nu! Önskar dig en skön helg med solsken o takdropp! Vårkramar Therese

Norregård sa...

Ahhhhhhh, vilken ljuvlig butik!!!
Det blir dyrt att gå in där;o)

Hoppas du mår bra igen nu!!

Kram Kram Malin

A home far away sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg!
Kram Gunilla i Singapore

Unknown sa...

Helt rätt att du lystnade till kroppen! Men, vilka underbara bilder du bjuder på! Så fint det va där! Ha nu en fortsatt bra helg! Kram Lenita