Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 11 april 2010

Släpp fångarne loss det är vår.....

Tänk att vakna upp till fågelkvitter och solsken!
Tänk att äta söndagsfrukost med barnen!
Tänk att ta en härlig promenad i denna spirande vårtid!

Som ni märker har vårkänslorna kommit på besök, och jag hoppas de stannar riktigt länge.....

LYCKA!

Det ni skymtar i bakgrunden här - bakom köksfönstrets attiraljer - är balkongen.

I fredags fick jag en sådan våldsam lust att göra i ordning där. In med allt i köket först, för att sedan ställa ut det tillbaka på rätt plats. Nu är det bara lite småpiff som behövs för att få till den där mysiga känslan. Lite härliga blommor som ska upp på väggen där.....

Jag har hängt upp gardiner som mjukar upp och som även ramar in det hela. På det här viset får jag ett litet extra rum som jag kan njuta i och av.

Så härligt att sitta härute och äta frukost.

Avsaknaden av växthus stoppar mig inte..... Jag gör mig en egen liten växthörna här istället.
En vit pensé under en glaskupa - tack Sussie för blomman och speciellt för tanken som skickades med den.

Mmmmmm, ranunkler!

Omtanke är så oerhört fint tycker jag.

Under veckan som gick fick jag verkligen två härliga överraskningar som gjorde mig så oerhört lycklig. Jag ska visa bilder så kommer ni förstå.

Nu ska jag ta mig en promenad och bara vara precis här och nu.
Vilken livskvalitet säger jag bara.

Om vi ger oss tid att stanna upp ibland i livet ger vi oss själva möjligheten att finna det vi söker.

Ja, egenhändigt ihopsnickrade tänkvärdheter, men det är precis så jag känner just nu

Ha en riktigt fin dag!
Mia

27 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

Dear Mia,

Thanks for your wonderful post and your lovely words! I enjoy your pictures and the flowers, they give me always good feelings...I enjoy them and I hope to see a lot of flowers in my garden next summer!

Wish you a very happy week!

Many hugs for you from Ingrid

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Mia. Så fint det blev, en skir känsla med tyget. Jag är inne och vilar ryggen en liten stund, ska göra lite kaffe också. Sen är det trädgårdsarbete som gäller igen. Vilken härlig dag!
Stora kramen
AnnaMaria

Fånga dagen sa...

Hej Mia vännen!
Härligt att du mår så bra, vårkänslorna riktigt sprudlar det förstår jag. Det gör de här med. Tänk vad lite sol och värme kan göra för själen. Vad fint du gjort på balkongen, ja det är riktigt härligt med såna läckra mysrum här och där. Vaddå växthus? behöver man väl inte man kan ju faktiskt ha blommor ändå.
Själv har jag svårt att gå in idag älskar det här. Njuter verklgien av att bara gå omkring och se vattnet som vill spricka upp nu, fåglarna som kämpar sig kvar på den del som fortfarande har is. Bara ljudet av fägelkvitter är underbart.
Ja jag mår också jättebra nu trots att jag jobbat i helgen och man sliter verkligen med kroppen där, men på något vis är det skön trötthet som kommmer efteråt.
Hoppas vi kan ses snart
Ha en fortsatt bra söndag nu
Kram Lena

♥ Pia... sa...

Tjena tjena Mia..vilken härligt vårkänsla du bjur på..ja denna helga har de verkligen varit superhärligt väder..man blir lycklig så vackert du gjort på balkongen..jag förstorade bilderna så jag riktgit kunde se allt du gjort..stolsöverdragen var har du fått tag i de.? de var så läckra..vill ha båd de och de där skapleserna du gjort..du får till de så fint...
ja nu är det snart en ny vecka ..hoppas sola skiner på oss i morn med..ha de gött vännen ..
kram..pia

Norregård sa...

Hej Mia!!
Vilket mysigt uterum att njuta i!!!
Bara fina saker och blommor att vila ögonen på;o) Lovely!!

Kram Kram Malin

Photo by Maria sa...

Idag har det verkligen varit en härlig vårdag.. Jag har varit ute på en timmes promenad och sedan räfsat löv hemma..

Så fina bilder..

Kram Mia

Les Cotrions sa...

Hello Mia! What beautiful photos of your nice home! Lovely corners so nicely decorated!!!
I've an invitation to a blog-game for you on my blog! Take a look but absolutely feel free to partecipate or not!!!
Happy start of the week!
Vale

Laura @ 52 FLEA sa...

Hello Mia,
Your kitchen is charming...fresh and inviting! I love your little green corner and the pretty cloches and wire fence....it is all very artistically arranged!
Have a great week...
xoxo Laura :)

Britt sa...

Det blev verkligen vackert med tyget på balkongen. Ser fram emot en fika där snart...

Jag, den här helgen har verkligen varit fantastisk. Behöver jag säga att jag njutit? ;-)

Kramar och kärlek

Britt

Vit som snö sa...

Tack sötis för din kommentar, din omtanke o din tankekraft:) Jag genomgick en stor operation i fredags som varit roten till massa oro på sista tiden. Även om jag inte kan hoppa vårskuttet än, är lite orörlig, så kommer det med tiden. Allt gick såå bra och det var en stor sten som föll från hjärtat! Nu finns det BARA möjligheter:)))
Så mysigt du fixat på din balkong! Egentligen kanske nog så bra som ett växthus just nu, tar lite mindre tid o du behöver ju din tid att skapa i din nya mysiga lokal!!!
Ha en fin vecka vännen! Kram Cilla

Tigris Predikantan sa...

Vad trevligt du har på din balkong ... är den inglasad?
:)

Therese - Pyssel och Design sa...

Visst är det fantastiskt härligt med vårsol och första riktiga värmen, idag har det varit rena försommarvärmen här. Otroligt härligt :)
Fina bilder du bjuder på, kikar in snart igen.

Masy sa...

hei så hyggelige bilder. veldig pent, rent og harmonisk.
god kveld.
mvh
masy

Masy sa...

hei så hyggelige bilder. veldig pent, rent og harmonisk.
god kveld.
mvh
masy

Bitte sa...

Åh, vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag njuter också så oerhört av vårvädret vi har nu! När jag öppnar fönstren för att vädra känns luften fortfarande kall, men man hör det underbara ljudet av fågelkvitter och de små liven sjunger sina egna melodier, obekymrade om vad grannfågeln tycker :-).

Vad fint du har gjort på balkongen! Det blev så vackert med de där skira gardinerna, det ser harmoniskt och mysigt ut :-).

Jag känner att jag verkligen fick energi i fjällen, trots att det var dåligt väder mest hela tiden. Jag brukar alltid bli påverkad av regn och rusk och då känna mig trött och seg, men nu är jag pigg minsann ;-). Äntligen!

När jag kom hem fanns det dessutom ett fint paket från dig som bidrog till piggheten! :-) Det var så spännande att öppna det och det var så vackert inslaget med det vackra kortet till. Och trollsländan var så otroligt fin! Jag tycker jättemycket om den :-). Nu ska jag bara fundera på vart jag ska ha den, men det är ett angenämt problem!

Ha en fin kväll, du goa
Beatrice

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Vilken oas du har skapat,jättefint o mysigt! Och visst är det härligt att våren äntligen har kommit på riktigt. Hoppas att du hade en bra dag i "underjorden" Fniss! Må så gott! Kram Therese

Unknown sa...

Åhh, vilka vackra bilder, vackra ord o mycket tänkvärt du delar med dig av! Jag får lite tjohoppla-spritt i kroppen ☺ Tack! Ha det gott o njut av våren! Kram Lenita

Unknown sa...

Vilken härlig plats att njuta på som du har skapat!
Kram Allis

Unknown sa...

Ang. din kommentar inne hos mig: VISST ska vi utmana oss själva - DET kan ju gå himlans bra. (ja i mitt fall såg det ju lite annorlunda ut, fniss) Sen kan ju utmaningar inbringa styrka, kanske... Men du, jag tror att du fixar det där med att sy galant!! Och efter den qigongen (stavas??) Så kommer du va så balanserad att du inte har sett maken till det. Lycka till! Kram Lenita

oumberligating sa...

Hej! Oumberlige Peter här! Tack för din fina och trevliga och självklart glada kommentar inne hos mig det värmde!
Kanske hade du inte uppfattat mig lika glad om du kommit in på min blogg efter det inlägg som du skrev under!
Jag skrev ett mycket "argare" senare! (ler)
Blir förbannad då och då, tråkigt nog så känner sig ibland "inredningsbloggare" träffade då, flera under åren har slutat hälsa på hos mig efter dem har jag märkt!
Prylar, inredning, miljö är viktigt och du har verkligen rätt namn på din blogg också!
Men i de fall där folk "kliver" på människor i jakten på status och prylar gör mig väldigt upprörd!
Jag driver en liten men tuff patienförening, Smärt och Patient föreningen Jernsaxen och arbetet där går mycket trögt!
Ibland så trögt så jag undrar om inte folk trivs med att må dåligt och att tycka synd om sig själv?
Elakt, visst låter det så, men jag har erfarnhet både inom vård och som patient och anhörig till svårt sjuk, så ibland så tvivlar jag lite på hur det egentligen står till!
I min Värld, så "lallar" man inte runt och tycker en massa, man gör något åt saken istället!
Hoppas jag inte låter för bråkig, för inte vill jag tappa bort dig i bloggsjungeln igen, nu när du helt frivilligt skrivit på min blogg! (ler)
Jag har lärt känna ert flertal inredningbloggare de sista åren och via mail fått reda på att många är inte friska och detta är ett sätt att få lite "guldkant" på tillvaron!
Men och det är ett stort men, jag är förvånad att fler som bloggar och inte mår så bra har blivit "följare" på min andra blogg!
Ser på användarstatestiken och ip-numren vilka länkar man använder sig av där, så visst finns det intresse av även en sådan blogg, kombinerar man sedan den med dennablogg, så tycker jag "blogandet" ifrån min sida sett blir komplett! (ler)
Som sagt hoppas du "stannar kvar" hos mig, trots att jag är lite upprörd, blir det varje gång någon i min närhet/förening dör pga av slarv/nonchalans osv!
Nu "knökar" jag in min som följare till din fina och trevliga och livsbejakande blogg!
Du får klaga om du vill? (ler)
Ha en fin fortsatt dag!
Kram ifrån Peter!

Viola sa...

VIlken balkong, så himla mysigt och fint du gjort det..tack för din omtanke, men just nu är det bara att köra på ett par månader, men sen blir det ju lugnare..:) kramen

Britt sa...

ses i morgon min vän!

Kram

Vit som snö sa...

Tack igen! För både mail o söt hälsning! Jaa, du o Peter är snabba som blixten;) Idag blev en sån dag som datorn fått stå orörd, sol o gäster har varit min dag, såå härligt! Qigong o skapande lät också skönt, hoppas du haft en mysig dag!
Vad häftigt med skyltarna!!! Vi har visst samma smak också:) Och det roliga är att jag o Viveka också hittat många gemensamma nämnare, hon är en sån sötis- hon också!!! Sköt om dej!
Kram Cilla

Sally och jag sa...

Så vackert du fått till det! Jag blir jätteinspirerad och måste genast gå och försöka härmas...

Kramar från
Sally och jag

Unknown sa...

En sådan härlig balkong, där förstår jag om det är skönt att sitta läänge :)

Här spritter det i vårkänslorna med, mycket man vill göra och gör.

Kram Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu är kvällen sen men utanför mitt fönster är det fortfarande skymning och koltrasten sjunger så högt att det hörs här inne hos mig. Den här tiden är den bästa på hela året. Vilken härlig balkong du har, du har verkligen inrett den fint. Förstår att du tycker om att äta frukost där. Jag tycker mycket om dina egna ihopsnickrade tänkvärdheter...de är så kloka.
Kram,
Regina

Anki sa...

Hej vännen...och Tack för din omtanke! Det går lite trögt men jag tar det som det kommer!
Åh du har oxå en balkong...oj vad jag saknar det! Det är så mysigt och blir ju som ett xtrarum! Idag har jag iaf krattat och grejat, så till helgen hoppas jag få hem utemöblerna!
Det ser otroligt mysigt ut på din balkong, å jag såg bilderna från ditt vardagsrum...ujujuj vad fint, precis i min smak!

Goa kramen!
Anki