Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

torsdag 19 maj 2011

My precious...


Nu kommer äntligen lite bilder på det där vackra som står på bordet inne i salen!

Ja, det är faktiskt så...

Jag har äntligen hittat en vit, gammal soppterrin med utsökt vackra handtag i sidorna. Det var i Hjo förstås och hos Pernille.

Jag har letat ett tag, men inte riktigt hittat den där terrinen som fått mitt hjärta att hoppa till lite extra av lycka. Men, så stod den då helt plötsligt där - OCH DEN BLEV MIN!

Så nu brukar jag ta mig ett extra varv in i salen då och då, bara för att njuta lite extra.

Locket hittade jag hos Marie, och det visade sig ju att de passade alldeles förträffligt ihop.

Att de dessutom var helt perfekta ihop med såsskålen som jag köpte hos Marie när hon öppnade butiken förra året gjorde det hela komplett på något vis.

Ja, sådan tur kan man ha ibland. Bara man har lite tålamod att vänta in rätt ögonblick.

Snart är det helg igen och himmel som jag längtar...

Ahhhhh säger jag bara - för nu ska jag ut och åka bil igen. Och jag ska träffa vänner...

Mer berättar jag inte idag, men det är ett bubbel av lycka i hela kroppen.

Ha det gott så är jag snart tillbaka igen!

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Grattis till ett toppenköp, det är en stålig vacker terrin. Så glad man blir över och hitta sånt man letat efter länge. Kommer och bli mycket mer blommor här i byn nu, skönt och slippa åka till stan och köpa. Såg jättefina amplar med några rosa-vita blommor jag ska köpa idag. Spännande med din utflykt, jag gissar att den går österut mot picasso....
Ha en fin torsdag och helg, vi sticker upp till sjön imorgon.
Kramar
AnnaMaria

Lantligt i smultronbacken sa...

Så otroligt vacker terrin du har fått tag på och locket till med. Förstår att du är lycklig.

Hoppas du får en toppenbra dag idag

Kram Teres

Unknown sa...

Sååå fin, mitt hjärta hoppar till lite extra när jag ser terriner. Så bra och vilken tur att du hittade ett lock till. Jag har också köpte en jättestor terrin av Marie, tyvärr utan lock.

Ha så kul på din utflykt!

Kram Anna

Hanne sa...

Grattis! Så fint det ble!
Ha en fin dag Mia!
Klem Hanne

Skogslyckan sa...

Vackert! Det stämmer verkligen om man bara väntar tillräckligt länge, så dyker det man drömmer om upp när man minst anar det. Vi har just köpt de mest underbara gamla fönster utav en ren tillfällighet, och till ett skamligt pris. Och igår tittade jag ut två fönster och ett par dubbeldörrar att matcha till.
Drömmen om glasverandan lever...
Ha en fin tur.
Kram Pia

Vintage House sa...

Hej Mia
Den är fantastisk fin och så glad att du köpte den...
Jag vet vad du ska:)
Önskar jag oxå kunde åka men tyvärr så finns inte tiden..
ha en härlig tripp och njut för mig med.....
kram
sandra

Norrfrids Eija sa...

Vita terriner är inte lätta att hitta till rimligt pris, och inte dekorerade heller. Det var din dag helt enkelt, grattis!
Igår hämtade jag ett tungt schabrak från loppis, en våg som jag kikat efter länge men inte hittat i rätt färg. Den ska få bo i köket sen, ett obefintligt kök som ska bara renoveras först, ha ha! I drömmarna har jag redan köket klart in i minsta detalj...
Ha en riktigt spännande resa nu, och håll oss som inte kan komma iväg så ofta uppdaterade,
Din Bloggvän Eija

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja den där terrinen är helt underbar och du gjorde helt rätt som knep den!!!

Helg-galejet kommer att bli fantastiskt! ♥

Kraaaam
Mia

♥ Pia... sa...

Men käre nön då vad du är inne i ett stim nu:).. Både av utflykter och vackra fynd. Soppterrinen var väldigt vacker.. JA du har välhastat vidare nu då.. men som sagt..helgen stundar till.. här är det fullt upp.. och jag är stressad!.. ha de gött..kram.Pia

Home and Lifestyle sa...

Ohh Mia, I love your soppterrin!!! I'm also looking for such a magnificent terrin, but I'm still not succeeded.

I wish you a very happy and special weekend!!! Many hugs, Ingrid

Farfars stuga sa...

Jättefin!! Trevlig resa! Så härligt med så mycket bra magpirr.

Kram Cia

Lilla Blanka sa...

Ja visst är den rosen helt underbar..! Hoppas hoppas att de har den även i år :)

Springer runt och packar ner småskaker hihi, kommer nog i säng sent idag har jag en känsla av, hihi.

Vi hörs i morron, jag finns på mailen och mobilen hela tiden om det är något.

Kraaaaam
Mia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Vilken fin blogg du har med många vackra bilder och tips, terrinen är helt underbar :)
Ha en fin kväll
Kram
Jessica

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mia
Vad kuligt att du ska med :)
Fin terrin.....
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Johanna Stålros sa...

Jättefin terrin- grattis! Trevlig helg/ Johanna

Lilla Blanka sa...

Tack själv du goa Mia, åh vilken rolig helg vi har haft!!! (längtar redan till nästa gång vi skall ut på upptåg, hihi)

Det var nåt konstigt med Blogger, för länken till dig krånglade, men nu har jag suddat ut och skrivit in den igen på samma sätt, och nu funkar det :)

Kraaaaaaaaaaaaaam