Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 8 maj 2011

Jag - en mästare på stuvning!

Och, nu är det inte champinjonstuvning jag tänker på.

Nej, det är hur man på bästa möjliga sätt, lyckas med bedriften att få in så sanslöst mycket som det bara går, i en väldigt liten bil med fällda säten.

OCH DET GICK VÄLDIGT BRA KAN JAG LOVA!

Det är därför jag själv utnämner mig till en mästare på stuvning.

När vi sedan sammanstrålade allihop hos Marie där på fredag eftermiddag/kväll så insåg jag att vi nog tillhör denna kategori allihop. Jösses så mycket saker vi hade allihop!

Carina var så härlig för hon hade liksom avslutat hela packningen med ett milt forcerande tryck på sin bildörr för att få till en stängning. Kanske det hade varit bra med ett spännband runt hela karossen också.... *ler*

Ja, här ser ni hur det såg ut när jag var "redy for take off"

Jag satte Kristus-statyn i passagerarsätet fram och sedan bar det iväg.

Det här var så fantastiskt kul förstår ni och det känns som man befinner sig mitt i centret av ett lyckorus när det blir så här bra.

Kanonväder
Sanslöst mycket fina saker
Hoper av trevliga människor
Och att få göra det här tillsammans med sina vänner

Här huserade jag och Mia/Lilla Blanka

I förgrunden stod Sandra/Vintage House och i bakgrunden Pernille och Kurt/www.pernilles.com

Här sitter Anna/My lovely things och inväntar folkstormen.

Carina/Made in Persbo till vänster, och Sandra till höger. I bakgrunden borden hos Nellie/Whilsamt vitt och lantligt.

Pernilles igen.....
Mmmmmm så mycket fint!

Och så var det Maries bord. Hon hade även butiken öppen och vad jag förstod var det kö för att få komma in där. Butik vita ranunkler = underbart!

Ja, vill ni se fler bilder - kika in hos respektive bloggare.
Där har ni lite bättre närbilder tror jag för den som vill se sakerna lite bättre.

Det här har varit helt underbart och jag kan bara tillägga att Kristus-statyn har fått ett nytt hem och bättre än så tror jag knappast det kunde bli faktiskt.

Själv fick jag med mig några helt sanslöst fina saker hem, men det får bli i nästa inlägg som jag visar det.

TACK alla ni som kom till loppisen. Så kul att träffas.
Tusen tack till Marie och hennes fantastiska familj och sedan förstås då till tjejerna också.
Det var så kul att ses och jag längtar redan till nästa gång....

Med ett sådant tacktal så låter det nästan som jag vunnit ett pris, eller hur?????

Nej, nu väntar en heldag med min dotter och det har jag längtat efter så nu ska vi dra ut på äventyr.

Ha det så bra!

16 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

I wish I could have been there...I am so happy it was so succesful!!!

Wish you a happy Mother's Day, dear Mia! Many hugs, Ingrid

♥ Pia... sa...

Hej ..åå fy tusan att jag inte kunde komma på en sånt loppis..HAr studerat bilderna noga..och jaa kan konstatera att ****** ha allt:)Så nu kan jag väl säga som så att jag har iallfall sparat MYCKET pengar denna helgen! Förstår om ni hade kul.. och vädret var ju kanon oxå..Tacktalet ditt hade du gladeligen vunnit storpriset på:)..Härlgt med mor/dotterdag.. Själv hade jag tänkt åka med min mor runt värmlandshjärtat idag men så ..helt plötsligt ôrke ja inte:).. blev lite lat så nu ska jag måla lite möbler istället.. ha en fortsatt härlig helg ..och väntar spänt på ditt nästa inlägg..kram..Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jätteroligt och se hur ni hade det, det här måste ha varit en av vårens största och finaste loppisar. Ska kika in på dina länkar, jag letar ju efter ett liggande lamm i betong eller sten. Vet att dom finns i DK.
Ha en fin söndag, ser att det kommer dis.
Kramar
AnnaMaria

Lilla Blanka sa...

Hej Syrran ;)

Åhh ja visst var det en helt underbar dag!!! Jag längtar redan till nästa gång, hihi.

Vad fina överblicksbilder du har fått till! Mina bilder visar inte lika bra känslan av helheten.

Jag har klurat på DK, och skall höra i morron med chiefen, så kan jag väl maila dig sedan, så ser vi hur vi kan gå vidare?

Kram goa vän!
Mia

Nellie sa...

Ett tack och en hälsning till dig också! Är lite trött idag (och min rygg har faktiskt bett mig dra åt skogen idag. :D ) men det var en härlig dag igår!! Kram
PS Hoppas att J hade bilbältet på sig när du åkte till loppisen! Och finare resesällskap kan man nog inte ha bredvid sig. :)DS

Marie sa...

Hej söta Mia!

Du är ju inte bara en mästare på att stuva en bil full utan även på att backa en bil, hihi.

Tack söta du för två toppenroliga dagar, var så kul att ses igen! Och gårdagen var ju helt sanslös, har nog fortfarande inte riktigt landat. Längtar redan tills vi ses igen!!!!!!!

Hoppas du och dottern har haft en riktigt mysig dag tillsammans!

Kramar Marie

Photo by Maria sa...

Där skulle man ha varit.. Så mycket fint både du och de andra hade att sälja..

Ha nu en fin start på veckan..

Kram Mia

Unknown sa...

Trevligt att träffa dig! Ni var så duktiga att ni fick till det så bra. Och du packade bra:))

Hoppas du har haft en mysig dag med dottern.

Kram Anna

Anonym sa...

Åh, vilken underbar loppis ni ordnade!
Underbara bilder också....jag har aldrig sett så många glada människor bärande på nya fynd på en loppis. Det var en upplevelse!
Änglarna jag köpte av dej har fått fina platser bland pelargonierna i växthuset som säkert kommer växa ännu bättre i så gott sällskap .
Änglaburkarna ska fyllas med mitt hembakade och glädja nån medmänniska.
tack för trevligt bemötande som gjorde vår dag!
Du spred glädje!
Kram farmor Kia

susanne sa...

Mia!!!
Tack för en trevlig pratstund med dig i lördags! Vissa människor tycker man om från allra första början! Oj, så mycket folk som kom för att få ta del av alla era fina saker och jag fick kanske den finaste av alla, Jesus statyetten....Han står just nu i fönstret och blickar ner på oss alla med en vakande hand.
Njuter av din blogg och alla fina bilder.
Vi hörs: Susanne

Unknown sa...

ÅÅÅÅÅHHHHHHHHH önskade så att jag hade haft tiden att vara med er!!!! KRAM Min söta vän!

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej söta rara!
Det är bara att konstatera att efter att ha sett biler på mig på var och varannna blogg från loppisen så inser jag att jag kommer att få leva singel resten av livet.
Hoppas hemresan gick bra och att det känns bättre hemma nu!
KRAAAM gumman!

Vintage House sa...

Hej
Ja det där med bilen, man fick inte öppna några av dörrarna när man väl hade stängt dom:)
Tack själv för underbara dagar:)
hoppas vi ses snart igen.
kram
sandra

annika sa...

Det var en lyckad Loppis. Kul med så mycket fina grejer på ett ställe. Köpte inte så mycket men jag är inte så Loppisvan.

annika

Unknown sa...

Oj så mycket det fanns där. Attans att jag inte bor närmare.. Låter som en heltrevlig dag det där! Ha det gott. Kram Lenita

Rose Cottage sa...

Vilken kanon Loppis ni verkar ha haft, skulle jag med behöva vara på!
Jag har en sambo som börjar klaga på att få stuva in allt i alla förråd på tomten.
Ha en fortsatt bra vecka,

kram Ulrika