Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 10 maj 2011

Lite gammalt som är nytt

Eller om det möjligtvis är så att det är nytt som är gammalt?!?!......

Ja, i vilket fall som helst så är det saker som följde med mig hem från loppisen.

Vissa saker finner sig tillrätta direkt.

Så var det med dessa små godbitar.
Åhhhhh som jag gillar dem!

Dessutom blev jag väldigt glad när jag kom över fler gamla trådrullar med härligt sliten patina.

Jag har nämligen lite planer för dem.
Tror det kan bli riktigt bra, men jag återkommer med bilder på det när det är klart.

Det ska fram lite verktyg först.

Ja, så har jag en annan godbit här kan jag lova, och jag bara längtar efter att få visa bilder på den...

Ska hålla er lite på sträckbänken, men jag kan säga att det är något som jag önskat mig.

Har fortfarande inte smält alla härliga intryck från helgen som gick.
Går omkring här och känner mig så glad efter att ha mött så många härliga människor.
Dessa möten berikar mitt liv så mycket.

Har inte riktigt hunnit med att svara på mail, men det kommer.
Så jag passar på att tacka på det här viset så länge.

Ha det gott alla!

12 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej du rara!

Var nyss "inne" hos Mia och såg att vi besökte henne samtidigt! Såg det på kommentarerna! =) Så jag ville bara kika in här också och säga godnatt!=))

Kraaam

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Ja där är flera av dina fynd!

Helgen ja, jag ler fortfarande när jag tänker på det...så himla roligt vi hade!!!

Vet du, jag har inte tagit upp ledigheten med min chef ännu.. Har rett ut allt med sjukskrivningen och sånt idag, så jag tyckte inte det var läge att be om liedigt direkt :) Men skall försöka i morron.

Kraaaaam
Mia

sylvia sa...

hei.
så skjønt å finne små skatter.
ønsker deg en vidundelig onsdag.
klem fra sylvia

Vintage House sa...

Hej vännen,
DEt är de små fynden som gör pricken över i:et.
Kul att flaskan fann ett nytt hem...
Kan nog gissa vad det är som du ska visa nästa gång..
Ha en härlig dag här skiner solen...
kram
sandra

Home and Lifestyle sa...

Wonderful stuff dear Mia!

Wish you a beautiful day! Many hugs, Ingrid

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söt den lilla guldiga asken är, ser att den innehållit tandvårds-saker. Jo men såklart man skulle varit på den loppisen, ser ju så mycket fint på alla bloggar. Men när Petra och Ingela öppnar då ska jag åka till Kr-hamn.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

♥ Pia... sa...

Haha.. näärraa jag har inte stängt.. har bare inge å skrive om!! Men annars går sin gilla gång här.. jag roter mää än de ene och än de andre.. Så är det ju med liten trädgård och hus..alltid finns det nåt att göra.. ska ju ta tag i den där saken som heter litet pysselhus i trädgården.. har bare tappe lite av gnistan! Men får hoppes den tänds snart igen..Huset står där och trägolvet körde vi hem igår..sen ska det komma hem lite pärlspontsskivor om någon dag..sen sak hela härligheten målas båd och inne och ute så... visst finns det att göra! Annars så har tagit itu med att måla de där fyra stolarna som hör till matbordet på altan.. har en stol kvar nu.. osv.. å vad mycket finns du fått med hem.. såg en liten burk.. kan det vara en gammal puderburk tro?.. JAg tänkte på det igår när jag piffade till min spegelbyrå.. med glasvaser och glasskålar och lite allt möjligt att en gammaldags parfymflaska skulle jag vilja ha och några talkflaskor eller dyligt.. får se om man kan få tag i det på nåt loppis här i sommar.. NU blev jag otroligt nyfiken på vad du ska hitta på??? håll mej inte för länge på stäckbänken bara:)... HA de gött min vän och glöm inte att njuta mellan hägg och syrén.. kram..Pia

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Visst var det lyckad med loppisen för er och för oss :)
Så mycket människor och vilket väder...
Vad bra tt du lyckades så bra att fylla bilen ;)

Ha ne fortsätt bra kvll och en fin dag imorgon!

Mycket fint med dina fynd..

Kram Sirpa

helle sa...

Åh ja så fine sager du fandt, frostår din glæde. Er der noget bedre end et godt loppemarked?

Kram Helle

Bitte sa...

Hej fina Mia!

Vad mycket fint du hittade på loppisen, det verkar ha varit en loppis utöver det vanliga! Jag har läst flera kommentarer på olika bloggar om helgen som var... :-). Vad roligt att det blev så lyckat!

Gamla trådrullar är så vackra, det ska bli spännande att se vad du har för planer för dem. Och... vad mer det är du ska visa oss... ;-).

Nejdå, jag är inte alls nyfiken... :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

Sussi sa...

Hej Mia! Förstår att jag missat en fantastisk loppis! Synd...men man kan ju inte vara på två ställen samtidigt, även om man skulle vilja :o)
Vaaaad är det du ska visa oss? Spännande!
Kram
Sussi

Rose Cottage sa...

Ni verkar haft en kanon loppis, där skulle man varit.
Här hemma har jag inte hittat några fynd denna helgen heller, bättre tur kanske nästa helg.
Gillade den lilla guldasken, det är de små sakerna som gör det ibland.
På landet har jag en låda med gamla fiskedrag som jag tycker är så fin och andra tycker jag ska slänga möget! Förolämpande om mina skatter tycker jag, när jag väl hitta var jag ska ha dem är det nog många som skulle vilja ha dem, då kan man på mina om möget!
Ha nu en underbar söndag och en bra nästa vecka, kram Ulrika