Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 10 februari 2013

Rofyllt och kravlöst

Det är söndag kväll och jag sitter här och småler...

Det har varit en härligt kravlös helg och jag har ännu en gång insett vidden av hur givande det är att släppa taget. Att välja att göra det som känns gott i själen.

Ja, det här har jag säkerligen skrivit inlägg om flera gånger här på bloggen under de senaste åren, men det är en lika härlig känsla varje gång som jag väljer att släppa taget om något - och sedan VIPS bara så kommer det något bra. 

När det är så där kravlöst så blir liksom glädjen så härligt äkta.

Låter det konstigt?

Ibland kan det vara svårt att förklara en speciell känsla, men har man någon gång själv upplevt den så tror jag att man förstår fullt ut ändå. Utan en massa ord och målande beskrivningar. 

Det är när jag känner den där härligt kravlösa känslan som det också blir allra, allra bäst när jag fotar, när jag skriver, när jag böjer ståltråd, när jag gör smycken, när jag målar osv osv. Det är glädje, det är välbefinnande, det är flow!

Så, jag har valt att skapa det som "händerna vill göra".
Därför brukar det inte bli massproduktioner, utan snarare feel-good-produktioner. 
Förhoppningsvis blir det också som så, att glädjen som jag känner när jag skapar smyger sig med mina smycken, mina trådarbeten, mina texter...

Det är välbefinnande för mig.




Ha en fin vecka!


6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Härligt !!!
Kraaam Anette

G:a Affären sa...

Jaa Mia, det känns, det syns och och ger välbefinnande. Det smittar av sig!

Varma tankar till dig,
kramar
Cia

kråke sa...

Så vackert du fina!:)) Och jag håller med dina bilder ger välbefinnande:)))

Stora kramen....

kråke

Designe sa...

ÅH va härligt! Jag håller med dig fullt och fast, då blir det som allra bäst! å man känner sig såå nöjd! Jag gör det mina händer vill i keramiken oxå...ibland går det inte att bestämma över sina händer och vips blev det en ny form på skålen! :) Ha en fin vecka! ..å tack för din goa kommentar hos mig! Kram :)

STENLYCKA sa...

En stor varm kram till dig! Var så... länge sedan jag skrev till dig. Det har varit mycket för mig den senaste tiden.
Önskar dig allt gott!
Kram Raina

Maria at inredningsvis sa...

Vilken skön blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se