Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 10 februari 2009

Underbara bloggvänner!!!

Tänk att detta bloggande kunda öppna dörren till en ny värld......

En vidunderlig, oerhört givande och nästan magisk ny värld!

Visst tänkte jag väl att det skulle bli kul och att jag säkerligen skulle få lära mig mycket, men kunde ändå inte föreställa mig att det skulle bli på detta sätt.

Det finns så många underbara bloggar och så många härliga människor!

Vilket forum för inspiration, kreativitet, tänkvärdheter, uppskattning, omtanke....

Ja, listan kan göras vääääääldigt lång.

Är så glad för alla nya bekantskaper....


Tänk när Britt prillig kom och hälsade på mig och hon visste ju förstås vad jag tycker om *ler*


Ser ni den underbara krukan till vänster med pärlhyacinter - den kom hon med. Åhh så glad jag blev och de har blommat så fint här hemma och jag har bara njutit i fulla drag.


Så i lördags var det dax igen! Jag skulle få träffa ännu en nyfunnen bloggvän - Marie hemtrevnadirud. Jag hade köpt en så vacker fin skänk av henne och fick besök och leverans på samma gång.


Tänk hur det är när man får kontakt med någon via bloggen, man skriver kommentarer till varandra, men har verkligen ingen aning alls om vem det egentligen är som man ska möta.


Så lätt att få en bild, en känsla av hur denna person är - också träffar jag henne - också är hon precis så där härligt varm och go som jag föreställt mig. Såååååå kul.


Hon hade sin goa familj med sig också och tänk hur det bara blir - kändes precis som vi träffats förut allihop!


Så hade hon med sig en liten överaskning till mig - åhhh vad gulligt!


Jösses vilket änglakort - och ett jättefint mobilsmycke! Kan ju tänka mig vem som gjort det........ Fick lite inside information där i affären vem som skapade såna, så extra tack till dig!

Också var det med en sån där skifferplatta med text som jag verkligen gått och önskat mig...... Men vad jag blev glad. På andra sidan står det Carpe diem och den är MIN!!!!

Ja, jag hoppas verkligen att vi kan ha en liten bloggträff i sommar så vi kan ses och fullkomligt bombardera varandra med inspiration och en massa annat kul, eller vad säger ni Britt och Marie?!..

Ibland är det så härligt med tillfälligheter också för jag har verkligen hittat till många av mina favoritbloggar tack vare just ögonblickets ingivelse.

En favoritblogg som jag klickar mig in på - lika förväntansfull varje gång - är himlarum.

Funderar på om vi är besläktade på något vis med tanke på namnen - Himlarum och Änglarum - men det är bara i min dröm det....

Ni förstår att denna tjej är så oerhörd duktig och det är som att få en liten visit i himmelriket varje gång jag kikar in där. Önskar mig en penningbunt som bara ligger där och dräller och väntar på att bli handlad för. Då skulle jag spendera det mesta hos Himlarum och köpa mig en vit provdocka med text "Chanel" och en vitmålad diskbänk med fransk text...... Åh, suck!

Just för tillfället så har jag ganska mycket omkring mig och tidsbristen gör att jag inte riktigt hinner med att svara på era härliga kommentarer och det blir lite sisådär med inläggen - men så är det ibland. Vill bara att ni ska veta att jag blir så otroligt glad för alla fina ord och det ger mig så mycket glädje, kraft och energi.

Det är precis vad jag behöver nu förstår ni för jag har så mycket kul och spännande på gång så det är inte klokt.....
Men, det återkommer jag om i ett annat inlägg *ler*

Nu ska jag tända flitens lampa igen och sätta mig och jobba en stund.

Jäpp, så är det att vara egen-företagare förstår ni. Ibland så räcker dygnets alla timmar inte riktigt till.

Kram Mia

20 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad roligt att träffa andra bloggare, och sen ha en träff !!
Blogg världen är verkligen fantastisk...sååå himla kreativ o rolig.
Jag är sååå glad att jag började blogga !!
Men nu blev man ju allt nyfiken på vad det är du ska berätta sen !!
Ha det gott
Kraam Anette

♥ Pia... sa...

Hej Mia..ja nu skulle jag egentligen vara på väg till jobbet..men så bara kika jag..kika in på min blogg..ja du vet hur det är:)..Jaaaa skiker jag..vill sååå jättegärna vara med på en sån träff..så hör med henne du..gud så roligt...Ja det är många nya bekanskaper som görs här i bloggvärlden..så himla roligt..jag har träffat en del i verkligheten ...men de flesta görs genom bloggkommentarer och mail..jo då även telefon..ja jag tycker det är så härligt..nej ..nu måste jag skynda..tjipp & kram..PIA.

Britt sa...

Åh, va fint du skriver, jag blir riktigt rörd..:-)

Jag ser verkligen fram emot en bloggträff, skulle va jättekul!

Nu ska jag dra till jobbet, ha en härlig dag!

Kram britt

hemtrevnad marie sa...

Tack för fina kommentaren hos mig och dina ord här!!!!
Det var verkligen som vi hade känt varandra länge!!:)
En bloggträff skulle sitta som en smäck det!
Jisses vilket bubbel och babbel och inspiration det skulle bli!!
Och jag verkligen älskar madonnan jag köpte hos dig!!
Kram på dig!!

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter härligt:)
Kram Lallis

Penseldraget sa...

hej mia
tack för dina värmande ord hos mig. du skriver så fint, de är ju precis så de är att få o dela inspiration med varandra...ska försöka pricka in kil i sommar =)
ha en skön onsdag kväll
kramar pia

Marie sa...

Det skulle vara jätteroligt att få träffa alla och få ett ansikte till alla bloggare därute.

Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll, kram Marie

Jenny sa...

Hej Mia! Tack för besöket hos mig:) Nej, vårat "Kråkered" ligger i Tollered, Floda.
Sambon kommer bli glad över att du la märke till hojen:)
Har inget MC-kort men jag är nöjd att åka med bakpå!
Det är en så härlig känsla att vara ute o åka, man hinner se så mycket och känna dofter av naturen..
Håller med dig om det du skriver om bloggandet:)
Ha en bra kväll,
kram Jenny

Tant Elwira sa...

Oh, vilka fina bilder du visar med massor av inspiration. Underbar ängel och såååååå mycket underbart.
Tack för inspirationen.
Hälsningar
Jessica

Anonym sa...

Jag är så glad att jag hittade till din butik. Den slår alla! Kolla in min blogg för att se detaljerna jag köpte idag hos er :) Ser fram emot att komma tillbaka och handla mer!

me and alice sa...

Åh vad kul att få träffa andra bloggisar. Har också haft turen att träffa Marie. Hon kom på vår loppis i somras... Verkligen en urtrevlig tjej!!!
Kram och ha det så bra!!
/Susanne

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt o träffas så där... Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Kommer bara in med en liten kram till dig. Nä. En stor en är det:)
/Lallis

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej!!
Här har jag aldrig varit inne ja kommer kika tillbaks såå fin blogg..kram snowwhite-sussie.blogspot.com

Himlarum sa...

Hej Mia!
Men jösses så fint du skriver om Himlarum... Jag blev lite darrig på läppen... Tack, snälla!!! Du är verkligen generös med dig själv!

Det vore jätteroligt med en bloggträff i vår! Ett tag nu i vinter fick jag så´n inspiration och började arrangera en STOR shabby chic-mässa, ringde runt och kollade mässhallar, priser osv och skrev till några butiker och frågade om de var intresserade. Tänkte mig en jättebloggträff kombinerad med att en massa butiker hyrde in sig och hade försäljning, men till slut insåg jag vilket gigantiskt jobb det skulle vara att arrangera så jag lade ner det hela... Men en organiserad BLOGGTRÄFF på något trevligt ställe med god mat och vin - det vore inte fel!!!

Massor av kramar
Ann-Helen

Anonym sa...

Ja, jag lämnade mitt nummer. Ser fram emot att komma in till er snart igen! Hoppas dina foton blev bra :) Kram

Marie sa...

Kan bara instämma i det du skriver om bloggandet, precis så känner jag det också. Har haft möjligheten att träffa en hel del bloggare på riktigt och alla har verkligen varit precis sådär gulliga som man har föreställt sig.

Nu blir man ju nyfiken på vad det är för något spännande som du har på gång!

Ha en mysig helg Mia!
Kram Marie

Anonym sa...

Tack snälla! Ja, du sa det ja! Tror bilderna blir jättebra och självklart kommer jag följa bloggen och vara med och tävla :) Trevlig helg på dig med!

me and alice sa...

Hej Mia!
Vad nyfiken jag blev på hur din lilla tjej ser ut...*fniss*
Önskar dig och din familj en härlig alla hjärtansdag i morgon. I den här familjen får den firas i sporthallen. Det vankas innebandy.
Kram Susanne

Himlarum sa...

Hej Mia!
Hoppas du har en skön helg och att lyckans sol lyser på dig!!! Önskar dig ALLT gott tills vi hörs igen till veckan! Hoppas allt kommer att klaffa på torsdag!

Stor kram!
Ann-Helen