Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 1 februari 2010

En dag med sonen - och en liten skymt av bordet Mia......

Hade tänkt mig att lägga ut fler bilder på smycken, men så hade jag en sån härlig dag med äldste sonen idag och då skriver jag lite om det istället. Smyckesbilderna kommer väldigt snart och faktiskt är det ju så att dagens umgänge resulterar i just fler smyckesbilder....
Rörigt?????
Nej, egentligen inte alls.

Idag har Rikard invigt mig i den förtrollade "fotografi-världen".
Jag har ju en så fin kamera förstår ni och det är ju synd och skam att jag inte lärt mig att använda den ordentligt. Så nu har jag fått mig lite tips och råd idag och jag trodde knappt det var sant när jag fick överta vårdnaden om Rikards objektiv ända till i morgon kväll. Tror ni att det kommer att bli en intensiv dag med fotande då?!.....

Ja, det var ju inte så lätt att se något av äldste sonen där, iförd mössa, bakom kameran.
Såhär ser han ut framför kameran:

Och, det här är mellansonen Fredrik.

Grabbarna var nämligen fotomodeller för en dag och det är så kul att ha de här fotona och titta på när jag saknar dem så där som bara mammor kan göra.........

Okej, tillbaka till ursprunget igen - här är en del av bilderna jag tog idag:



Det finns lite hopp va? Oj, det här var hur kul som helst och jag kan ju bara tänka mig vilka bilder jag kan ta på smycken.....

Avslutningsvis en bild till goa Mia, mer känd som "Lilla Blanka".
Vet att du är så nyfiken på bordet som jag köpte hos Matilda så här får du en liten halvbild!

Återkommer snart med fler bilder på mina smycken.

Be careful out there!

Mia

Det blev helt knas här med texten och klockan är sen och jag har försökt och försökt, men det är bara underlinjerat ändå............... Tänk, då tror jag faktiskt att det är väldigt meningen att just de här meningarna ska vara underlinjerade. Bara att gilla läget helt enkelt!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj Mia!

Vilka ursnygga söner du har, jag har en ledig dotter, det där måste nog vi mammor styra upp lite tror jag bestämt *fniss*

Ja, det ska bli spännande med smyckesbilderna. Vi får väl säga, den som väntar på något gott.....eller?

Kul att du gillar mina pulsvärmare. De är faktiskt egendesignade och jag är lite stolt över dem. Sist jag hade utlottning hade jag en sjal och jag blev helt nedmailad av folk som ville handla. Jag gör sjalar med vintagespetsar på nämligen...

Jag tänker låta barnen blunda och ta ett nummer på vinnarna, så har jag ingen del i den biten.

Nu har jag iaf tagit mod till mig och säljer mina skapelser hos Meloinda så det går alltid att beställa om inte turen är med dig

Lycka till hos mig så höres vi

Kram kram

♥ Pia... sa...

Hej ..hihi..läste förra kommentaren om ledig dotter..ja jisses vilka snyggingar til söner..med den modern som förebild ...kan de inte bli annat ...
Mening med allt..ja..det är klart att det är...och varför inte....så du har en kamera som är bra du..hm..jag kommer mej ite för att ta den där turen te stan för att kolla in en bra kamera..har tänkte det så länge..har sparat en slant sen i höstas och lagt det i en låda ..för att dessa sak förvandlas te en kamera:)..vet inte vad jag väntar på !!..är väl bare å köpe denne kameran och sätte igång ..eller???..smycken vill vi ha och se..så vi vänter:)...ha en skön och kuig ny dag...kram..Pia

Vit som snö sa...

Wow Mia, vilka fina söner du har!
O bilderna på blommorna, ljuvliga, den ranunkeln smälter mitt hjärta!
Och bordet sen, vad fint i svart!
Fick nästan lust att måla ett av mina pelarbord svart nu, lite kul att bryta av i det vita...
Ha en fin dag!
Kram Cilla

annashusidingtuna sa...

Hej!
Härliga bilder du har tagit!
Ska bli kul att se dina smycken.
Kram Anna

Fånga dagen sa...

Oj vilka vackra barn du har, troligtvis lika vackra som sin mamma inombords också. Man blir ju som man umgås och är född sägs det.
Vilka otroliga bilder, det måste ha känts kungligt att få till det så bra.
Jag blir alldeles fascinerad av vakra bilder.
Ser verkligen fram emot att se dina smycken.
Många kramar till en go tjej
Lena

Tina sa...

Hej !!
Fina bilder!=)
Kul att få va fotomodell nån gång =)
Ha en fin dag!
Kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Mia. Det är snygga grabbar du har, lätt och förstå att dom får modelljobb. Och ser att du har en fin kamera, bra att du fick en lektion. Gissar att du fotat mycket nu, lite smyckesbilder ska bli kul och se.
Ha det gott vännen
Goa kramen
AnnaMaria
Ps, inget hus än, men till våren tar det ny fart. Vet ett litet vid Gapern som blir till salu, men det är väl fel ända på Värmland..

Photo by Maria sa...

Kanonbilder på dina söner..
Tips om fotografering är aldrig fel, är ju en hel djungel att lära sig..

Bilderna på rosorna blev kanon så du hade en bra lärare ;-)

Ha en bra dag..

Kram Mia

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Mia. Vilka fina söner du har.
Ska bli kul och se dina smycken.
Kram

Home and Lifestyle sa...

What a beautiful sons to shoot and the pictures of the roses are also beautiful.

I've sent you an e-mail about the translator, maybe I can help you with that!!

Warm regards, Ingrid

Huset vid ån sa...

Tack för titten inne hos mig! Vilka snyggingar du har till söner, riktiga modeller! Och dina blomsterbilder du tagit är superfina! Ha en bra dag! Kram Therese

Lotta-livets väv sa...

Modell för en dag...en riktigt skojig grej och de är ju bara för ursnygga dina söner...men de har ju en himla snygg mamma också...så det är väl solklart att de också ska bli riktiga snyggingar.
Visst är det kul med härliga objektiv och kul blommor att fota.
Väntar på bilder på din webbsida.
Kramar
/Lotta

Viola sa...

Jodå...ibland jäklas blogger, vilka snyggingar du har till söner..måste du ju vara oerhört stolt över...äger ju oxå 2 st...:) boret ljuvligt och väntar så på dina smycken, hoppas dagen varit bra, imorgon blir det en begravning i storstan utav min svärfar..inget vidare..men det är ju livets gång...kramen

Matilda sa...

Hej söta Mia!

Först och främst måste jag säga som alla andra: Wow! Vilka söner! Nästa fotolektion måste jag få vara med på. ;)

Jag ser att bordet hamnade hos precis rätt person också, det blev ju hur fint som helst ihop med dina andra vackra saker. Det gläder mig verkligen att gamla föremål kan få ett nytt liv på det här viset. Allt som behövs är en vårdande hand och ett varmt hjärta som ditt.♥

C. Tvillingmamma sa...

Vilka snyggingar :)

Unknown sa...

Härligt att få utnyttja hela kamerans kapacitet :) -själv ä jag också så där att jag inte tar mig tid för att lära sånt där tekniskt :) Men med lite hjälp så blir det ju hur kul som helst. Jättefina foton! Nu ä det bara att fota!! Fina söner du har! Ha det så gott. Kram Lenita