Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 29 oktober 2010

Många strängar på sin lyra.......

Tredje och sista inlägget om Borås-resan!
Helgen som inrymde i stort sett allt sådant som man önskar sig.

Besöket hos Betty´s hade jag sett fram emot och här är några bilder som jag tog utanför butiken. Med ett sådant välkomnande är det väl klart att man fullkomligt sugs in i butiken - man vill se mer!!!!!!!!



Jag längtar redan till nästa besök......

Jag skrev ju om lyckan när jag hittade den gamla drickabacken och jag kan fortfarande bli så där pirrigt glad i hela kroppen när jag står och tittar på den.
När jag fotograferade den, och sakerna som jag köpte hos min goa vän Mia, ställde jag dit ett av hjärtana som jag tillverkar och säljer.

KÄRLEK!


För det är ju så jag känner inom mig när jag ser vissa saker.
Eller träffar vissa människor.


En person som är så där sprudlande full av kärlek är ju en vän som har många strängar på sin lyra. En bekantskap som jag gjorde för ett år sedan ungefär och det kändes som att vi hittade varandra direkt.

Nu såg jag verkligen fram emot att få träffa detta energiknippe igen. Så när vi närmade oss Borås på fredagskvällen utropade jag i värsta Robin Hood manér:

- Mot Sherwood-skogen!

Nej, vad säger jag?!.....


Åhhhh, så roligt det var att träffas igen och även om det var en kort stund som vi sågs så hann vi med massor. När jag klivit över tröskeln tog jag förväntansfullt av mig skorna och gick in till TV-rummet.
Där var den!!!!
TAKMÅLNINGEN.

Ni vet väl hur det är när man beträder "blogglandia"?
Man ser, följer och läser om renoveringar, utbyggnader, köksbyggen, sovrumsmake-overs osv.
När man ser alla dessa bilder så är det som om man är där, även om jag sitter hemma hos mig själv framför datorn. När man sedan får komma och se det "live" så blir det en sådan märklig känsla ibland. Och, det är så kul!

Takmålningen är så vacker, och Pia är enastående som skapar dessa mästerverk. Hur hinner hon? Men, så har hon en fantastisk man också må jag säga. När man kompletterar varandra bra tror jag att det mesta flyter lättare. Och, här var det flyt kan jag lova för TV-skåpet var i stort sett på plats det också....

Nu, efter alla dessa superlativer så kanske ni vill se lite också?
Kika in hos Ateljé Skogslyckan så förstår ni nog.

Om det nu skulle vara så att ni får en bild av denna kvinna som en seriös, målmedveten och duktig affärskvinna så är det helt rätt.
Men, psst - jag ska ge er lite inside-information.
Hon kan vara galet rolig också!

På lördag kväll var vi på gemensam fest och jag hade så roligt. Pia hon spelade gitarr och sjöng (för det kan också.....), hon berättade historier och jag skrattade så tårarna rann.

Summa sumarum:
En helg som innehöll det mesta av det bästa!


15 kommentarer:

Unknown sa...

Låter hur trevligt som helst! Det ä ju en sån lycka att få träffa sådana människor! Ska strax kika in hos henne.. Så fint hjärta du ha gjort! Kärlek i hela den... Ha det så gott o trevlig helg! Kram Lenita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Jag hade ju förstått att det var hos Pia du var, kan tänka mig att ni hade görsköj. Skulle kunna tänka mig att ni är lite lika ni två, men nu gissar jag bara. Måste säga att det var mycket du hann på den resan, rena drömmen!
Ha en rolig halloween
Kramar
AnnaMaria

Norregård sa...

Hej!!!
Vilken makalös Helg du haft!! Inspiration för ett helt år framåt!!!!!!!!!!! Jag blir nipprig bara jag ser din drickaback, skulle så gärna vilja ha en! Letar ständigt, skam den som ger sig;o)

Ha den bästa Helgen nu!! (igen)
Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Så härligt!!! Å vilka inspirerande bilder.
Ha en riktigt mysig helg.
Kram Agnetha

Photo by Maria sa...

Vilka fina saker du visar.. Zinkhusen är så fina.. och ditt hjärta vad snyggt det är..

Kram Mia

Madame Morell sa...

Hej. Jag har hälsat på lite. Va gött du beskriver en vän du hittat. Jag har sett dennes blogg, oj vad fint. Nu ska jag titta vidare på din.
Go helg.
Jessika

Britt sa...

Hahaha!!! Jag känner din energi och livsglädje ända hit. Det riktigt sprudlar om ditt inlägg!

Jag kan verkligen se framför mig hur du går din "runda" och kollar in. ;-)

Ser framemot att ses snart.

Kramar och kärlek
Britt

Eileen sa...

Är helt förälskad i ditt hjärta:)

Skogslyckan sa...

Gulle dej! Ja visst hade vi mysigt den stund vi hann träffas, och för varje gång får man bara mer och mer mersmak. Jag hade kramp i magen efter allt skrattande på festen, det gör vi om du!!! Ha en underbar söndag!
Kärlek från Pia

tina | pepparochvanilj.se sa...

Låter verkligen som en helg som kommer att hamna högt på din topplista =)

K R a M // t i n a

Himlarum sa...

Hej Mia!

Låter som en underbar resa! :-)Du är duktig på att ta vara på de gyllene stunderna!

Alltid roligt när du kikar in hos mig också! Du förstår, det är så vansinnigt roligt att måla och det flyter på så otroligt bra och jag är världens mest lyckligt lottade människa, känns det som! Och så har jag ju hjälp av Birgitta också!
En del säger att jag jobbar för mycket när de ser att det lyser i verksta´n till sent inpå kvällarna men jag trivs så himla bra där så det känns inte som JOBB utan mest bara tillfredsställelse och glädje!

Samma som säkert du känner med dina smycken!?

Nåväl! Du nämner provdockor ibland... Jag vill bara säga - om jag inte sagt det förut - att man
t ex kan betala hälften när man får provdockan och hälften månaden därpå. Bara så du vet! :-)

Sköt om dig, du vackra!

Kramar
Ann-Helen

Vintage House sa...

Hej
då var du inte så långt från mig, 45 min ha ha
Ni verkar har haft en ljuvlig helg!
och drickbacker är fantastist!!!
kram
sandra

hemtrevnad marie sa...

Hej Mia!
Pia verkar vara en riktig goding , likaså Betty!
Japp det är ett tryckerikast, det kostar 200 pix!
kraam

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Åh, jag riktigt ser hur det lyser i dina ögon när du skriver om din trevliga o inspirerande helg! Härligt!!

Vilken otroligt mysig butik du har besökt och visst verkar Pia var en fantsatisk "driftig" kvinna, som Du!!

Hoppas att Tisdagen bjuder på det bästa....

Kram Therese

Storarvid sa...

Det verkar vara härliga människor du du träffar, de fungerar liksom en mental motor för andra människor. utan dem stannar liksom allt av, de gör att allt liksom... rör på sig.
Tackar för din kommentar på bloggen, blev jätteglad att du uppmärksammade att den startat igen. Har tänkt att berätta en alledes sann historia, men den blir nog uppdelad för den blir rätt lång annars. Den har sin början 1914 och sträcker sig ända in till nutid. Den innefattar även den gamla, vackra saker från den genuina ingengörskonst vi behärskade i Sverige vid denna tiden.
HA DET BRA!!!