Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 7 december 2010

Ännu en hörna inredd...

Jo visst är det så!
Och eftersom jag tog de här bilderna på lördagen så har jag redan hunnit ändra om...

För varje kartong som jag packar upp hittar jag ju något som jag tycker passar så väldigt bra att ha just där som jag ställt något annat redan. Så det flyttas och ändras lite hela tiden.
Men, det är ju så när man bor in sig.

Och, just nu känner jag mig väldigt nöjd så jag får väl ta fram kameran snart igen - för att visa er hur det ser ut just nu *ler*


Här hamnade räknestickan som jag köpte hos Rost interiör.
Tillsammans med de härliga zinklådorna - som fick bli tidningsförvaring för tillfället.
Men, snart tror jag nog att det kan bli vedförvaring i en zinklåda faktiskt.
Det skulle passa alldeles förträffligt det också.



Gillar när sakerna kan ha flera användningsområden.

Tänk att till och med ett hörn kan tilltala sinnena.
Ja, i alla fall mina sinnen.
Det är hårt, kantigt - men ändå en liten ton av mjukhet med de rundade delarna.


Nej, nu är det annat som kallar....
Vi hörs!

Mia

8 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Känner nu känslan av hur det kändes att börja packa upp sina lådor, planera och möblera sitt tomma hus - som ett oskrivet blad...det tar tid innan möblemanget landar, om man säger så. Här har det inte landat helt och fullt ännu, men det är det som är ett levande hem. Gör det hela intressantare, liksom.
Ha det bra vännen,
Eija

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Åh vad roligt att inreda ett nytt hus, prova sig fram och känna vilket som känns bäst! Underbart när du visar oss bilder också så vi får se ;)

Men wow, Rost Interiör verkar vara ett litet smultronställe! Det skall jag lägga på minnet när jag åker norröver någongång (i vår kanske ;))

Kraaaam
Mia

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Mia. Så fint du gjort det.
Ha en fin kväll.
Kram

Birgitta sa...

En kylig (-23) adventshälsning till dej. Vad fin din hörna är, men den är visst redan ändrad.
Det är roligt när man kan ändra och se vilket som känns rätt.
Kram Birgitta

Photo by Maria sa...

Så fint då fint.. Ja man ändrar många gånger innan man är helt nöjd, känner igen mig i det :-)

Kram Mia

Anonym sa...

Mia! This is so lovely you must be enjoying your new home so much!
Take care
Rosemary...

Rosor och Spetsar sa...

Mysig höna du gjort dig, ser inbjudande ut. Zinklådorna bara älskar jag.
och så mycket fint i butik Rost.
Ha nu en fin fortsättnig på veckan
Kram
Annelie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej Mia!
Det känns som det var 100 år sedan jag besökte dig och det är jag ledsen över. Så fint det blir i nya huset, för varje bild jag tittar på blir det ååå och wow...Vad roligt att få "möbla" - som Lotta på Bråkmakargatan säger - hon tycker också att det är så roligt att ha ett eget "hushålle"...och så är det ju, underbart roligt att ha ett eget hus.

Oj vad jag önskar att Rost Interiör hade webbutik=)

Ha det fint och må så gott!
Kram,
Regina