Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 4 februari 2011

Gissa vart jag har varit?!...

Jag har varit ute på äventyr!

Ni kan väl bara själva tänka er vilken dröm att åka iväg och besöka en bloggvän, och få en mysig fredag, efter att ha stått med huvudet i kartonger under de sista månaderna.

Äsch då, det är inte så synd om mig som jag vill låta påskina ;)

Jag hade ju faktiskt besök här i söndags.

Då var Pia, Annika och AnnaMaria här hos mig på lite loppis. Jag har rensat undan så mycket saker i flytten och det blev - helt otroligt - till en hel loppis. Så nu får jag nog fundera allvarligt på om jag helt sonika ska byta yrkesbana "blink, blink"

Ett helt rum har jag med saker som nu behöver ett nytt hem.

I vilket fall som helst så hade ju jag och "bloggvännen" redan gjort upp om att ses den här fredagen, så det blev lite extra bonus sådär på sällskapsfronten.

Ja, vart är det jag har varit då?

Ledtråd - se på de röda skorna!

Det är ju hos AnnaMaria med bloggen Ett rött monogram.

Här står hon i egen hög person och fixar och donar lite.

I denna magiska bloggvärld har jag haft förmånen att träffat nya vänner - likasinnade - som kan bli lika euforiska över inredningsdetaljer som jag själv.

Ni kan väl tänka er själva hur det lät när jag kom dit?!

Blev totalt knäsvag när jag fick se dessa ljuvliga kuddar...
Åhhhh, om du tröttnar på dem någon gång AnnaMaria så vet jag ett väldigt omhändertagande hem till dem...


För att inte tala om det helt fantastiska täcket - och kronan!!!
Precis det här täcket, i en svag lavendelfärgad nyans skulle jag så gärna vilja ha. Eller i grått...
ÖNSKAR, ÖNSKAR, ÖNSKAR......

Sen vänder jag mig om och - ahhhhhhhhhhhhh - IGEN!!!

Här ligger världens underbaraste lilla handtag och bara förgyller min dag.

Ja, det är ju som en dröm att få gå och titta på alla dessa underbara saker.
Men, inte nog med det förstår ni.
AnnaMaria är ju en pärla utan dess like, men det vet ni ju redan.
Hon hade ju gjort fika också (ja, det är ju fredag Anette - och då fikar vi *ler*)

Och, det var ju inte vilken fika som helst heller. Här fick både ögon och mage sitt lystmäte.

När kladdkakan med de färska hallonen kom på bordet blev jag dimmig av lycka.
MUMS!

Ja, summa summarum så har jag haft en fantastisk dag.
Tack snälla AnnaMaria!

--------------

Nu är stearinljusen tända, jag har hällt upp ett glas rödvin, lyssnar till Norah Jones och för första gången på riktigt länge så känner jag mig levande.

På söndag kväll kommer nog inlägget om utlottningen.
Jag har som sagt något riktigt bra att lotta ut förstår ni.
Tror minsann jag ska ta och skicka mig några kommentarer själv så jag får MÅÅÅÅNGA LOTTER! Hi, hi - ja jag är allt lite galen men så är det bara.


Till dess - ha en riktigt fin helg!
Mia


19 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

How nice to meet blogfriends at your fleamarket...that's so special. Last year I also met a Dutch blogfriend for the first time and it was really great!

Wish you a nice weekend, dear Mia! Many hugs, Ingrid

Annika sa...

Åhhh Vilken underbar dag du har haft... hos en kär bloggvän... ser hur fint ut som helst.... frossar i alla underbara hem på nätet... kan riktigt se dig där hemma nu o mysa.... här hänger ögonen tunga efetr en fartig natt med polisjakt runt knutan.... hund o polis sprang runt huset i jakt på smugglare inatt.... följdes spänt genom fönstret... han infångades lyckligtvis men nattsömnen var inte riktigt som den brukar... många tankar snurrade.... hade nog missat allt om inte man ringt o varnat oss.... granne blev uppmanad att ringa runt till de oförsiktiga som har nyckeln i bilen om natten...:) Kram O fortsatt go myshelg.. Annika

Vardag och flärd sa...

Det var det ljuvligaste täcke jag har sett!! Vill ha, vill ha! Och just i den färgen! Kommer inte kunna sluta tänka på det!
Förstår att du haft en trevlig dag, det måste vara roligt att träffa någon med samma passion för vackra saker!
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Vit som snö sa...

Du hade såå rätt, energin smittade av sej;) Tack vännen!
Jag kan bara föreställa mej att gå runt bland AnnaMarias alla vackra saker...hon har så mycket fint att man njuuuter av hennes inlägg:)Och så är hon en mysig bloggvän också! Exakt den quilten från Olsen o Jensen står på min önskelista oxå! Ljuvlig! Och kronan...jaa, en sån åker lastbil på väg till mej i detta nu;)Tillsammans med ett par Dommo by Gawor-skor... Lylliga mej eller hur!
Jag hade mer än gärna besökt din loppis jag också...kan tro att dom hittade skatter där:)))
Ha en mysig helg! Kram Cilla

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Jag hittade dig genom Anna. Marias inlägg. Vilken fin bligg och mycket fint du visar. Kul att ni träffats också.
Kommer gärna tillbaks hit igen.
Kram Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh ja jag var innne hos A-M och läste precis och det låter som en underbar dag!

Underbart täcke och handtaget..wow!

Kram Mia
PS Om du funderar på att baka mina muffins så är det nog smart att ha i mer kakao (3 msk eller så), du får smaka av och se när det känns lagom.

Unknown sa...

Hej, första gången jag kiker inn hos dig, vilken underbar dag du har haft ,)
Härliga bilder ;)
Ha en skön helg!
Kram Anki

Conny - Frøken Klara sa...

Hej. Det ser ud til at ha været en helt fantastisk dag, du har haft. Sikke smukke puder og håndtaget !! Det er så smukt..

Mia Maräng sa...

Hejsan Mia!
Vilken dag du haft och mackorna såg ju sååå goda ut och även efterrätten.
Och Annamarias fina hem. Ja där ligger man i lä...
Ha en så mysig lördag.
Kramiz Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Morrn
Det var jätteroligt och träffas över en fika, och så kul och se bilder någon annan tagit här hemma. Den fina vårblomman hänger på väggen, så kroken kom till användning. Tusen tack igen. Hamnde bredvid stentavlan av Jenny Lind. Och hämtningen gick bra, fåtöljen var jättetung så jag fick hjälp av en av killarna på Fastbergs och bära.
Idag ska vi måla.
Ha det gott, vi hörs
Kramar
AnnaMaria

Alen Trädgård sa...

Sådana där dagar behövs emellanåt, det är krafthämtardagar;) Ha det gott/Monne

Rose Cottage sa...

Vilken dag du tycks ha haft, jag tycker AnnaMarias blogg är kanon, så jag kan förstå att ni hade det trevligt!

Ha en bra lördag!
Kram Ulrikaa

♥ Pia... sa...

Hihi.. ja du Mia... jag bara ler och ler och ler när jag läser HUR du beskriver din dag hos Anna- Maria... hihi... jag kan säga att jag SER DEJ framför mej oxå....hihi.. hur som haver..du må ha haft en helt underbar dag där...det förstår jag.. och vilka saker hon hade sen wow... Ja det var dagens enda och allenaste bloggbesök.. den blev hos dej.. nu har jag icke tid att sita här.. mycket att göra..huset snart fyllt med små och stora barn.. som ska fira gamla mor och farmor/mormor.. gissa om man känner sej litte gammal nu då:)

HA en underbar dag idag med.. kram..och på återseende...Pia

Anita sa...

Oj, vad inspirerande miljö, det ser ut att var där du bor. Ateljen ser ju underbar ut, förstår om du känner inspirationen komma. Jag har kikat in hos dej, genom bloggvännen. Önskar dej lycka till, från en som följer ditt äventyr.
Kram Anita

Britt sa...

Jag kommer ppå mig själv, att jag sitter och småler för mig själv när jag läser ditt inlägg.
Jag kan verkligen se dig framför mig och höra dina ord när du "går igång" :-)

Härligt Mia! Du är en så underbar!

Kram Britt

Madame Morell sa...

Vad mysigt du haft och vad hungrig jag blev när jag såg bilderna! På många sätt!
Jessika

Skogslyckan sa...

Ja du Mia jag kan riktigt höra hur tjattret stod högt i tak hos Anna-Maria! Jag vet ju bara hur det är när vi träffas, man snubblar ju på orden för allt man vill hinna berätta...ler. Nu kan jag inte hålla mig längre nu måste jag upp till dig, vi får maila och bestämma nåt. Anna-Marias blogg och hem är något enastående, och hennes härliga milda omtänksamma personlighet märks i hennes kommentarer. Och visst skall jag ta med gitarren, har inte rört den sen vi träffades sist.
Kram på dig sösterami!
Kram Pia

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mia
Underbara bilder......å det verkar vara trevligt :)
Jag blev hungrig :)
Hoppas helgen e bra
Håkan

oumberligating sa...

Bloggar runt lite idag Söndag på en massa fina inredningbloggar, hamnar som vanligt på din alltid trevliga och läsvärda blogg!
Gillar att du har kvar din "profilbild", så vet man att man hamnat hos rätt person! (ler)
Ha en fin Söndag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!