Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 22 januari 2012

Stark drivkraft

Idag har det varit en relativt lugn söndag, och det har gjort väldigt gott!
Jag har bland annat packat upp en del roliga saker som jag hittade igår.

För, igår var vi iväg på en liten utflykt förstår ni...

Till ett ställe som jag tror att några av er väldigt gärna skulle vilja följa med till "blink, blink"
Det var där jag hittade det där underbara hålslaget förra året - om det är någon som kommer ihåg?!?! Och det var där som jag också hittade kassaskrinet som jag letat efter - länge, länge.

Och, igår var det en lyckosam dag igen. Jag hittade en hel del godbitar förstår ni.
Bland annat en helt lovely hängare.......
Känner ett sådant där härligt pirr i magen när jag tittar på den.

Nu ska jag bara ta och hitta rätt plats till den här hemma. Sedan ska jag ta och fota den så ni får se, för den har en helt underbar patina.

Annars så kan jag säga att det rullar på för fullt just nu.
Den här veckan, och nästa därpå, misstänker jag kommer att vara hektiska - lite utöver det vanliga. Det är nu som jag håller på att knyta ihop allt som har med det nya projektet att göra.

Projektet ja....

Hade ju tänkt mig att berätta lite mer om det idag.

Ni som känner mig vet ju hur mycket kreativiteten, glädjen och välbefinnandet betyder för mig. Att hitta precis det där som får ens hjärta att sjunga.
Att man hittar nycklarna till sitt eget välbefinnande.

Ibland kan det vara att få träffas och skapa tillsammans.
Ibland kan det vara att unna sig en stund i stillhet.
Ibland kan det vara att få byta miljö en stund och inspireras av att umgås med likasinnade.
Ibland kan det vara att få lite sällskap på en skogspromenad och sedan fika tillsammans.
Ibland kan det vara att få sitta och lyssna på härlig blues med andra musikintresserade.

Sticka, sy din egen väska, meditera, tova, göra påskägg, träna medicinsk qi gong, föreläsningar, mindfulness, gräskronor, trådarbeten, matlagning....

Listan kan göras precis hur lång som helst, och det finns så fantastiskt mycket kul som man kan göra tillsammans.

Och, det är precis det som jag har tänkt...
Att erbjuda en hel massa sådana där härliga saker som man kan göra tillsammans.
I en trivsam miljö som det är gott att vara i.

Vad tror ni?
Skulle det vara något?

Tror faktiskt att jag snart, snart kan erbjuda en liten glimt från lokalerna...

Ha en riktigt bra vecka!


15 kommentarer:

Malin's Hus sa...

Spännande! Ska bli kul o seen glimt ;) kram ovh ha en riktigt go vecka

LantlivsAnette sa...

Nämen sååå fantastiskt...vad bra !!Ska bli spännande att få följa detta !!
Kraaam Anette

mysiga heestrand sa...

Det låter underbart, så spännande dit skulle jag vilja komma.
Kram Marita i Heestrand

Vintage House sa...

Hej
Det låter toppen vännen:)
Kul med en liten utflykt och fyda lite är inte alls fel....
ha en härlig vecka och stressa inte för mycket....
kram
sandra

It's me sa...

So exciting...i can't wait to hear the news....lovely week...xxx..

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter som att du står på tröskeln till något mycket spännande och hittat en ny hållplats på känslans väg och livets resa=)

Lycka till med allt vad du tar dig för!!

Kramar,
Regina

Tre Tanter sa...

Absolut, längtar efter att få läsa mera om vad du har på g :) ha en fin dag i det vintriga vädret, kram från oss 3

Anonym sa...

Det låter spännande!
Ser fram emot att få höra mer om detta projekt.

Kram Anncathrine

Anonym sa...

oh vad kul att följa dina projekt ,,alltid lika mysigt . kram Karolina

Monica sa...

Oj, oj...allt det du skrev satt som en "smäck"! Anmäler genast mig!
Må väl och ha det gott!
Skickar med ett litet tänk: Den som lever med planer för framtiden håller sig ung.

Charlotta sa...

vilken mysig blogg och vilket härligt språk du har. Lägger till dig i min blogglista, det ska bli spännande att följa dig!

Britt sa...

Åh, va spännande! Så roligt!

Kram Britt

Älfgärdet sa...

Det blir ju alldeles underbart det Mia! Det är just den lilla grejen att hitta sin egna speciella nisch som framkallar det där välbefinnandet. Jag har hittat min & jag tror absolut att du har hittat din :)!

Sussi sa...

Det här låter ju helt fantastiskt! Nu MÅSTE jag ju bara komma och hälsa på...
Jag var i Lysvik, eller rättare sagt Sunne helgen som gick....vi får se till att träffas i sommar! Och självklart kan jag ta med grejor till Värmland, när jag nu ändå åker dit! Hittar du något så säg till!
Kram
Sussi

Anne Solveig sa...

Nu först har jag upptäckt din hemsida och varit inne där och tittat runt en bra stund.. Så inspirerande och fina tankar du delar med dej...och så modig du varit som hela tiden gått vidare för att följa känslans väg... väldigt inspirerande!!... och vilka jättefina vackra helt underbara smycken och annat du gör Mia...samt underbara akvareller...

Du är verkligen en sann inspiratör... Varm kram Anne Solveig!