Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

lördag 24 november 2012

Svåra beslut

Ja, ibland hamnar man vid de där vägskälen i livet...
Man står där och kliar sig fundersamt i huvudet, samtidigt som blicken vandrar fram och tillbaka. 
Från den ena vägen till den andra. 
Vem ska jag välja? 
Vem ska jag gå vidare på?

Innerst inne så brukar man ofta veta...
Längst där inne i sitt hjärta...

Och, nu har jag fattat ett beslut som helt och hållet grundar sig på känslan som jag har inom mig. 
För den är så starkt...

Egentligen så skulle jag ha haft två jobb, men jag har valt att tacka nej till ett av dem.
För jag inser att jag inte kommer att kunna tillbringa den tid som jag önskar tillsammans med min mamma annars. Att träffas och dricka glögg, dekorera pepparkakor, köpa julblommor, ta en fika på något mysigt ställe, att uppleva julstämningen, att finnas där...

För man vet aldrig hur länge man har varandra!
Livet är skört och dyrbart, varje dag är en gåva - faktiskt.
Det är bara det att vi väldigt ofta tar allt så givet.
Att det alltid ska vara som det är.
Att man alltid ska ha varandra.

Om jag har tur så har jag min kära mamma kvar i många år till, men det senaste året så har vi ställt inför faktum flera gånger, och därmed också insett hur lite man faktiskt ska ta för givet.

Och nu är rösten inom mig så stark - ta vara på tiden!


Därför kommer jag inte att jobba kvar på Noll54 i Charlottenberg.
En fantastiskt fin butik, som det har varit en ära att få jobba i.

Är så tacksam att jag fick möjligheten, och under den här korta tiden så har jag träffat otroligt mycket trevliga kunder. Jag har verkligen njutit när jag gått där och plockat med allt det fina. 

Tack snälla Eva-Karin och Edward för att ni tänkte på mig. 


Jag har en önskan om att kunna besöka en fin julmarknad...


Att gå och frossa bland ljuvliga blommor någon dag...


Jag har en önskan om att vi ska ha varandra....
Länge till!



21 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ååå nu ryser ja...<3 å ja vi ska och ta vara på varann och nära & kära....kram..Mia...<3 <3 <3..Pia

♥ Pia... sa...

Nu var det meningen att det skulle bli en massa hjärtan i min kommentar

...:))))Pia

gizze sa...

Så klokt tänkt! Har man möjlighet att inte "jobba ihjäl sig" så ska man se till att njuta tillsammans med sina nära och kära!
Själv är jag ensamstående med en son på 19 som inte fått jobb, och jag själv har precis blivit arbetslös..
Det är en stress i hela mig att inte ha jobb, att ha värk i kroppen och inte veta om och när och hur mycket jag ska orka jobba..pressen på att ha pengar finns hela tiden- och då har jag ändå varit van att leva på lite i alla tider..
Så njut! Kram Gizze

fianathome sa...

Kloka ord. Tänk om alla vore lika kloka som du!
kram
Fia

LissasVita sa...

Jaaa...att vara rädd om sig är kärlek....Kramen Lisbeth

Granne med Selma sa...

<3 till dig, min MIA.

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperMia
de e klart man ska följa sitt hjärta,,,,,,å eftersom du har ett så vackert hjärta så är det säkert rätt lätt :)
å missa nu inte .....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Granne med Selma sa...

<3 till dig, min MIA.

A House With A View sa...

Fint skrivet! Och klokt tänkt! Jag har förlorat min mamma i år och hade gärna haft mer tid med henne... Det viktigaste i livet är inte jobb!!!

Kraaaaaaam aka

Anonym sa...

Så kloke og riktige ord du kommer med her:)
Tenk om alle kunne tenkt sånn for det utrolig viktig å ta vare på hverandre og nyte den tid man har sammen:)
Herlig bilder:)
Klem Merete

Anonym sa...

Sötaste Mia!
Kloka ord och en så stor förmån att kunna välja. Många har inte den chansen vare sig ekonomiskt eller praktiskt, tänker på stora avstånd till sina kära...Du kommer att få många nya jobbchanser Mia och se nu till att verkligen ta vara på all dyrbar, obetalbar tid tillsammans med dina kära!
Värt att upprepa: Det dyraste och finaste i livet kan aldrig köpas för alla pengar i världen, HÄLSA och KÄRLEK!
Kram Zazza Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker du gör helt rätt som lyssnar på hjärta och magkänsla. Hade varit enklare om det inte varit så långt till jobbet, det gick mycket tid till resor.
Ha det gott vännen
Varm kram
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Neej man kan aldrig ta något för givet...ibland bjuder livet på överraskningar som på ett eller annat sätt utmanar oss...
Kram,
Regina

kråke sa...

Åhh finaste Mia vilket klokt beslut!:)) Vad vore livet utan nära å kära och den tid som man spenderar tillsammans? Ta hand om dig och ha en fortsatt mysig söndag med alla dina skatter:))

Kram kråke

G:a Affären sa...

Jag tror du har en god känsla inom dig som du följer, det låter helt rätt.

Önskar dig en fin kväll!
Kramar
Cia

Vida sa...

håller med dej..innerst inne så vet man..och du är så klok som lyssnar till vad ditt hjärta säger;)

du gör helt rädd vännen..var rädd om tiden..och dina kära runt dej..

Vidaändatillstjärnornakram

Tina sa...

Åh, så skönt det var att läsa en stund här inne hos dig och jag känner igen mig lite dessutom. Tillbringade extra tid med min sjuka mamma och är hur nöjd som helst med det beslutet...man stöter på många vägskäl i livet och det gäller att stanna upp och känna efter.

Stor kram

Viola sa...

Det gör du rätt i...går på magkänslan..ett klokt beslut..KRAM

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken varmt och kärleksfullt inlägg... Känner verkligen som du, man ska vara rädd om varandra och verkligen ta vara på tiden.. tiden tillsammans, tiden att njuta... Tiden kommer inte tillbaka, den bara går...
Stor kram till dig och din mamma.
Jessica

Made in Persbo...Carina sa...

Å gumman! Så svåra beslut...man förväntas ju jobba jobba jobba i dagens samhälle, men du gör såååå rätt!
Man lever bara en gång. Livet är här och NU, det som pågår medan vi är upptagna med annat.
Ja, helt rätt av dig att växla ner och ta tillvara tiden med din mamma!!

Vet du, Anna-Karin och jag fnissade åt minnet av när du försvann på toa hos henne och satt där och skrattade högt och fotograferade...det är ljuva minnen det :))))

Saknar dig så min fina fina Mia!
Puss!

Anonym sa...

Hej Mia!

Läste dina underbara kommentarer hos Carina! Du är då för söt:-))))Tack!

Sköt om dig och lyssna på ditt hjärta!

Kram
Anna-Karin