Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

lördag 2 februari 2013

Att ge nytt liv

Tycker så mycket om att återbruka sådant som liksom passerat sin "glans dagar"
Sådant som en del anser vara skräp.

Ja, ni som varit med mig förut vet hur jag kan gå igång totalt när jag får hänge mig åt skapandet. Hur jag kan få lyckorus av små pärlor, band, knappar, spetsar och gamla sönderrivna tidningar. 

Och egentligen så är det ju ganska lätt att tycka att en trasig tidning kan vara skräp. I know...
Men, när jag ser den där sönderrivna gamla tidningen så händer det något. Det börjar som en liten, liten antydan först bara - men sen sätter det fart bara och vips så har jag fått en känsla i mina händer. Det är då jag blir så där ivrig och bubblig av skaparlusta!

Orkar liksom inte stilla mig vet ni, och jag mår inte riktigt bra förrän jag får hänge mig åt skapandet och låta den där känslan flöda ur mina händer och formge det där som liksom pockar på inombords. 

Ja, när jag får skapa känner jag mig hel -  jag blir lycklig i själen.



En återbrukskrans som jag piffat lite extra med silverglitter på några ställen. Det gnistrar till lite stillsamt fint när solen nyfiket kittlar sina strålar på den där pappersskapelsen.

Oftast sätter jag mig och skapar just precis när jag får en speciell känsla i mina händer, när något nytt vill bli till. Det är därför som jag inte skapar så värst många fler än en av varje modell som jag gör. Det är liksom händerna och känslan som får styra...

Idag har jag lagt in lite foton under etiketten "shop" på hemsidan, klicka här för att komma dit.

Jag kommer att fylla på där efterhand...

---------------------------

Igår gjorde vi en liten utflykt och hälsade på goda vänner. Ja, efter ett sådant besök så blir det ju en del inspirationspåfyllning igen vill jag lova. Så jag misstänker att det kommer att bli en del skapande under de närmaste dagarna...

Och, fotografering!

Av skapade alster och lite annat...    *ler finurligt*

Ha det gott!

8 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperMia
woow.......du har allt fantasi du :)
superfint.....
hoppas allt e väl å snart ses vi , hoppas jag
kramkram
Håkan

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Mia !

Så duktig du är ! :)
Visst är det härligt att skapa. Det är rena terapi att låta hönderna skapa.
Jag har inte pysslat så mycket så men just när jag målar och skrapar mm....så är det så härligt.
Man tar det lungt oftast tända ljus och kanske lite musik.
Likaså om man bakar...:)
Att skapa är härligt !
En mycket fin krans och en mycket fin söndag önskar jag dig !

Kram från mg

Villa Björkenäs Backen sa...

Till dit förra inlägg....:)

Låter underbart och terrinen var ju jätte fint !
Dit skulle jag vilja åka och likaså till Goas.
Säkerligen mycket fint :)
Kanske till och med farligt att ge sig iväg dit ;)

Ha det gott igen !

Ps...jag har också haft såna oyjamas dagar nu ett bra tag då vi har vart sjuka.

kråke sa...

Vad härligt det låter när du får din skaparkänsla och börjar skapa, känner igen mig där:)))) underbar krans och vad vackert det är med återbruk:))

Kram på dig goa Mia och ha en fortsatt skön skaparsöndag:))

kråke

Dortesjs sa...

har det på præcis samme måde. super flot krans du har fået lavet og rigtig lækker blog du har

http://auntiesvintagedecor.blogspot.dk/

Lilla Blanka sa...

Gokväll!

Vilken fin krans du har gjort Mia..! Vacker och härligt med åkerbruk ❤

Jag hörde att ni varit ute på vift ;) vill oxå dit snart, hihi.

Skriver mer på mailen om en stund...
Kraaaam
Mia

Marie sa...

Härlig återbrukskrans Mia, du är så kreativ!

Var så roligt att träffa er igen, det tyckte både jag och J. Är så glad att ni finns i vårt liv!!!

Många kramar
Marie


mormorMärtas sa...

Vilken fin krans!!
Härligt att ge nytt liv...

Kram Annika