Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 21 juni 2010

Hur en önskan blir till verklighet!


Med glimten i ögat sa Fredrik:

- Mamma, när jag tar studenten skulle jag bli så glad om du kunde överraska mig lite!

-Åhhhh, vad kan jag göra då? frågade jag samtidigt som hjärnan spann iväg - rakt in i planeringsstadiet - bara så där som mammor kan.

- Det vore ju fint om ni kunde fixa ett Koenigsegg......, också glimmade det till i ögonen, av humorn som ville bryta igenom och ge sig tillkänna.

- Åhhhhhhh, inget annat?! svarade jag lite skrattande, samtidigt som allt vad planering abrubt stannade av.

Jösses, inte kunde jag ordna fram en sådan exklusiv sportbil som han kunde få åka runt i denna stora dag...........


Tiden den gick och studenten närmade sig allt mer.
Så kom Linn på den strålande idéen.

- Mamma, vi kan ju inte hyra en Koenigsegg till Freddan, eller hur? Men, vi kan minsann göra...

Himmel så rätt hon hade i det. OCH VI GJORDE!

Kungakrona i tråd med swarovskikristaller, monterad på ett gipsägg med hjul.



Ni skulle sett synen på den nybakade studenten när lillasyster överlämnade skapelsen.

Så på något vis blev det ju lite som han önskade.
Ja, han blev ju i alla fall överraskad!


Om man har en önskan ska man nog tänka på vikten av att formulera den tydligt*ler*

Så inte det kommer en uppfinningsrik syster och pysseltokig mamma och tolkar den som de själva vill...........

Ha en fin vecka!

Mia

17 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Mia.
Jag visste inte vad en koenigsegg var, så jag googlade. Det var ett häftigt åk! Din och Linns tolkning var också häftig, och samtidigt väldigt söt.
Blir garanterat en present sonen minns.
Kram till dig
AnnaMaria

Home and Lifestyle sa...

Your son will be very happy with this gift!

Have a sunny week Mia! Lovely greetings, Ingrid

Skogslyckan sa...

Jag bara älskar din kärleksfulla humor, alltid med glimten i ögat, och en djupare tanke bakom. Jag tror han kommer att minnas det här mer än om han fått åka en riktig såna däringa Köningaägger...Stort grattis också till en helt ny look på bloggen. Rent snyggt och tilltalande! Ha det gott min vän!
Kramar till dig från Pia

♥ Pia... sa...

Hihi..du ÄR go Mia..och tydligen så har du lika goa ungar..blir jag förvånad...nää inte ett dugg:) Visste inte heller vad K...egg var för nåt....men NU vet jag och Fredrik kommer aldrig att glömma .. kram på dej pysselmia..
Pia

Fånga dagen sa...

Hej där min vän!
Ha ha säger jag, det hade han nog inte räknat med din Fredrik, men vad kul idé. Jag hoppas du har det riktigt bra, lika bra som jag har det nu.
Kikar bara in en liten stund på bloggen, måste snart krypa till kojs om jag ska ta mig upp halv fyra i morgon.
Alltså det är riktigt sjukt det här, jag riktigt längtar till jobbet, tänk att få ha det så bra.
Stor kram till dig Mia och ha en fin vecka
Lena

Norregård sa...

Hej!
Det är väl syskonkärlek!!
Så söt den är;o)

Kram Malin

Helena sa...

Hihi, vilken uppfinningsrikedom! Sötaste konungaätter jag sett! :) Kram Helena

Photo by Maria sa...

Ha ha.. den skulle herr Koenigsegg him self sett.. Snyggare än hans åk tycker ju jag ;-)
Vilken fantasi..

Kram Mia

Tigris Predikantan sa...

Är det inte tanken som räknas *ler*? Fiffigt!

Sussi sa...

Ja det var ett sött vrålåk! Med en fantasifull mamma och lillasyrra kan man ju aldrig vara riktigt säker på vad som ska hända...

Kram
Sussi

Noll54/Eva-Karin sa...

Åh vad ni är påhittiga och fint blir det också!
Sonen kommer alltid komma ihåg denna present!

Ha en skön midsommar!
E-K/noll54

Storarvid sa...

Nu jhar han ju en äkta Koenigsegg, eller ja kungsägg på hjul i alla fall. Riktigt påhittigt om jag får säga....

Inspiration i vitt sa...

Hej söta vän, jag tänkte först vad är det för nåt fordon hon ska hyra?? Hade ingen aning om att ägget heter så hihi. Det var det sötaste lilla ekipage jag sett. Kram på dig/Ingela.

Huset vid ån sa...

Det kallas syskonkärlek på hög nivå....Hoppas allt är bra med dig! Önskar dig den bästa midsommaren med mycket blommor o sång o gog mat! ! Många Sommarkramar Therese

Vitt hus med svarta knutar sa...

Preciiiis, det gäller ju att vara riktigt tydlig med vad det är man önskar...dessutom får han ju behålla detta vrålåk;-)

Önskar dig en underbar midsommarhelg, med extra allt!!
Kram,
Regina

Unknown sa...

☺ jaa, det gäller nog att vara tydlig i sina önskningar. Men er överraskning blev ju hur bra som helst!! i mindre version ☺ Ha en trevlig midsommar! Kram Lenita

Bitte sa...

Hej Mia!

Vilken underbar liten "Koenigsegg" din son fick, jag tycker den var så vacker med kungakronan på toppen :-).

Hoppas att studentdagen blev en minnesvärd dag! :-)

Önskar dig en riktigt härlig midsommar!

Många kramar
Beatrice