Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

onsdag 16 juni 2010

Ärvda pärlor!


Idag ska jag visa ännu lite bilder på ett beställningsjobb!

Ärvda pärlor levererades i en plastpåse, med en önskan om att förvandlas till halsband, armband och örhängen till en student.

Återigen fick jag fria händer.
Enda kravet var att jag skulle använda mig av 925-silver.

UNDERBART!

Ja, så här blev armbandet och örhängena.

En vacker flicka på sin stora dag, bärandes farmors pärlor i ny skepnad.

Det är precis sådana här beställningsjobb som får mig att känna mig så lycklig.
Det är en ynnest att bli tillfrågad.

Nu ska jag iväg och jobba med administrativa uppdrag.
Ha en fin dag!

Mia

PS Det börjar bli nedräkning till en utlottning nu...... DS

27 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Men himmel alltså,,vad du är duktig, som kan förvandla en påse med pärlor till sååå underbara smycken..magi.örstår att du är lycklig då du får skapa fritt !!
Ha nu en toppen dag vännen..själv är jag ledig och har minst tusen saker att göra..men det allra bästa är att jag ska till frissan..åhh vad jag har längtat..
Kraaaam Anette

Vit som snö sa...

Jag tror det blev en lycklig student också! Så fina smycken!!!
Tack för din kommentar hos mej.
Jaa, det är faktiskt föör mycket nu. Jag törs inte ens räkna mina övertidstimmar. Men nästa vecka har jag flera lediga dagar över midsommar o då reser vi bort, känns härligt! Jag fick en ledig dag igår o handlade hem plantor i massor och grävde och planterade till sena timmen, det är själavård! Att man sen är myggbiten överallt är en bagatell;)
Nu ska jag snart ila vidare igen till jobbet. Ha en fin dag Mia!
Kram Cilla

Home and Lifestyle sa...

You made it wonderful Mia! Have a sunny day!

Many hugs, Ingrid

Unknown sa...

Va duktig du är!! Helt underbara blev dom! Du skapar så fint! Ha det gott. Kram Lenita

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej min vän. Du är så duktig. Jag kan se dig för mig där du sitter helt i din egna skaparvärd.
Vackra smycken skapad av en vacker själ.
Jag tycker så mycket om dig :)
Kramar från Harriet
PS: vet du om dom andra har flyttat in i stugan?

Goa sa...

*Sitter och gråter en skvätt*

Kära Mia...jag har inte ord för din hälsning. Vilken gåva!

Tusen miljoner tack!
Jag ska skriva ut dina ord, och försöka att sluta tvivla.

Hoppas du känner nu, hur jag skickar tillbaks alla dina ord, till dig, med min största kram!

Puss o massa kärlek till dig, alltid!

Fånga dagen sa...

Hej Mia!
Verkligen fina smycken, förstår din glädje med ett sånt beställningsjobb. Det på minner ju också om att andra tycker om det du gör.
Hoppas du har det bra annars och mår lika bra som jag, jag är så sugen på att kika in till dig men det får väl bli framöver, nu har jag fått så himla mycket jobb att fritiden är värdefull på alla sätt liksom.
Men dagen kommer då det blir av.
Ha en fortsatt fin vecka nu
Kram lena

Norregård sa...

Du har ny mall??
Vilken lycka att få jobba med det man brinner för!! Lyckliga, duktiga du;o)

Kram Malin

Skogslyckan sa...

Ja du Mia, ingen kan skapa som du. Vet ju hur du trollade med mitt hjärta..! Underbart med vita pärlor, har suktat många gånger över armbandet du har i shopen... Hade gärna haft målarhjälp av dig idag, men frågan är om det hade blivit så mycket målat..ler..Sticker till Danmark imorgon, ska bli skönt att verkligen vara ledig några dagar,
Varma kramar från Sösteradi

Les Cotrions sa...

I adore pearls and you made faboulous creations Mia!!! They're very elegant and feminine! Also Madame Coco loved them!!!
Enjoy a sunny day tomorrow!
Vale

Matilda sa...

Hej Mia!

Vilka underbar smycken du har skapat.=)
Om jag någonsin gifter mig så ska jag anlita dig som smyckes designer.

Jag vågar verkligen inte säga när jag ska öppna men jag hoppas kunna ha lite premiär nu på söndag. Jag lovar att höra av mig om det blir så.
Just nu är min syster från Sthlm här och tiden blir liksom lite knapp. Det verkar som om det inte har varit meningen att jag ska öppna som planerat i år helt enkelt.

Hoppas att allt är bra med dig.♥

Varma kramar, Matilda.

MODERN COUNTRY sa...

For noen utrolig vakre smykker du lager Mia!! Åh så dyktig du er. Jeg har alltid problemer med små ting jeg, få de til å ligge godt i hendene. Så dette egner nok ikke jeg meg til. Du skulle bare vite hvor ofte jeg har problemer med mine nåler, hihi Godt andre har et finere håndlag. Herlig at du selv får frie tøyler, det setter skikkelig fart på kreativiteten og trangen til å skape.

Håper du har en fantastisk dag!
Solen skinner her i Norge, det gjør meg så glad :))

Aina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är så duktig, och det var en alldeles underbar present. Dubbelt värde eftersom det var gamla ärvda pärlor. Kommer och bli så fint på en solbrun arm.
Imorgon hoppas jag det är väder så vi kan åka upp till sjön. Då ska jag sätta upp dom andra två krokarna.
Kram till dig
AnnaMaria

hemtrevnad marie sa...

Härligt att få fria händer och det konststycket utförde du mycket väl!!
Kan tänka att tösen blev alldeles till sig!
Verkligen snygga örhängen till en ung tjej!
kraam

Huset vid ån sa...

Åhhh, Vad fint det blev....Du är verkligen superduktig Mia! Kul när man får fria händer också. Hoppas att du får en trevlig o skön helg! Ska du gå på Vicktoria o Daniels bröllop på lördag? Fniss! Sommarkramar till dig! Therese

Marie sa...

Underbara smycken Mia, jösses vad du är duktig! Måste vara superkul att skapa när man får fria händer.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Svarar på ditt mail under helgen.

Vit som snö sa...

Jodå Mia, en såå skön dag. Jag kan gott förstå att man ser framsteg hos utbrända personer som får vistas i och arbeta med trädgårdsarbete. Det gör så gott!
Jodå, vi ska nog mysa imorgonkväll också jag o tjejerna, har fixat en del för det.
Som tur är så har jag ganska gott om energi så det går bra det här även om det är hysteriskt ett tag. Desto skönare när ledigheten väl kommer o ganska skönt när nästa lön dimper ner;)
Ha en mysig helg nu goa du!
Kram Cilla

Galtholmen sa...

Tittar in som hastigast o säger hej... ser att du är i full gång o jobbar med ditt roliga kall. Här har varit mycket intensivt under en period o jag har inte hunnit med så mycket tid framför datorn.
Glädjande nog fick jag samtal från ett företag som ville komma till butiken på måndag med ett gäng besökande från Kina... ska bli mycket spännande.
Kram så länge
Ulrika

Lissboden sa...

Vad vackra smycken du gör!
Vad underbart att ha en sådan ådra och kunna skapa så vackra saker.
Kram/Maria

Viola sa...

Vilka smycke du skapat, helt underbara...väntar själv med förväntning på ett paket idag från en leverantör som oxå gör smycken, hon har designat ett för mig...:D önskar en skön helg, KRAM

Les Cotrions sa...

Have a nice wedding day and a relaxing week end Mia!
Hugs
Vale

rosmariin sa...

Det glädjer mig mycket att jag har hittat din blog. Det är just så som du har planerat det - ett rum för välbefinnande. Vackra saker, vackra bilder, vackra ord. Hit vill jag komma tillbacka.
Kram!

Anonym sa...

Mia!!!!!

Vad vackert du gör, helt ljuvligt och pärlor är ju min favorit så det gjorde ju inte direkt någonting att få sitta och se på dina vackra alster då *fniss*

Äntligen kan jag bara sitta och surfa och njuta nu. Sonen är på plats och mitt ljuvliga lilla barnbarn såg dagen ljus idag. Dottern är trött men mår bra och jag är såå lycklig för den nya lilla familjen :)

Tusen tack för dina alltid så gulliga ord inne hos mig

Varmaste kramen
Lena

Storarvid sa...

Tjusigt, tänk vad mycket vackert man kan skapa när någon med sinne för detta får använda sintalang på det sätt som du gör. Joo jag kollade in bilen, en riktig pärla det med om jag får vara lite vitsig :-) Min "pärla" står just nu och är lite ledsen i garaget, växelådan har tvärhavererat, ingen drining på någon växel inte ens backen fungerar snyft. VAr ute o "busade" lite, grabbarna tycker det är kul och av någon konstig anledning jag med, tur jag har barnen att skylla på, JAG? vuxna karl LEKA? näää eller...
Nåja jag ska meka loss lådan och fixa när jag får tid. Har hela 8 vekors semester i år så jag ska nog hinna.

Inspiration i vitt sa...

Hej min söta vän, du är perfekt för att få många sånna jobb, du kan konsten att få till det vackert med känsla. Kramar i massor/Ingela.

Huset vid ån sa...

God Kväll vännen! Hoppas allt är bra med dig och att du haft en trevlig helg. Du har väl varit på bröllop i helgen som dom flesta andra? Fniss! Jag satt framför tvn hela lördagen för jag tyckte det var så vackert o fint! Både med tal o känslor....Och allt vackert folk! Hoppas att du får en fin midsommarvecka! Många Sommarkramar till dig från mig. Therese

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Åh vad fint du har gjort med de vackra gamla pärlorna! Du är så himla duktig! *kram*

Vad underbart det låter med bröllopet, det är alltid så härligt att gå på bröllop och se så mycket kärlek och lycka!

Jag kikade på prinsessbröllopet och de såg verkligen lyckliga och kära ut!

Stor kram vännen, jag har inte glömt ditt mail, tror att det funkar med den helgen, men har en liten sak jag måste fixa till bara, så skall det nog gå bra! *hoppas*

Natti natti du goa!
Mia