Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 7 september 2010

Att vara här och nu!

Nu är det natten och jag skulle egentligen ha lagt mig för längesedan.

Men, det är bara det att jag känner mig så fantastiskt glad och tacksam och det känns som om det vill bubbla över liksom. Den där "bubbligheten" har ofta en viss benägenhet att få mig att vilja skriva - och så blev det visst nu också.

Annars är det inte så mycket tid över till bloggande just nu faktiskt.

Dygnets vakna timmar går mest åt till att jobba och att umgås med familjen.

Har många olika jobb att sätta händerna i för tillfället och tänk att det kan vara så roligt...

Tycker så mycket om att träffa människor, att vara kreativ och om jag har möjligheten att förgylla någons tillvaro så känns det så lyckosamt, så värdefullt.

Att verkligen vara här och nu och njuta av det som livet har att erbjuda.

Tiden den tickar och den går och jag försöker verkligen leva efter att vara i stunden.

Därför varvar jag mitt nya jobb med att skapa och tillverka i min verkstad.
Mitt nya jobb?
Japp, faktiskt...

Fick en förfrågan och jag tackade ja - "att inspirera och vägleda med skapande i vardagen" kan man väl kalla det.

Det här är alltså en ny fas i mitt liv - IGEN!

Förstår ni nu att jag bubblar?!

När jag hade fått det jobbet så blev jag uppringd och tillfrågad om lite mer jobb *ler*

Det är då man känner sig så tacksam.

I verkstaden står ett litet, vackert skrivbord som jag lägger sista handen vid snart.
En i högen bland beställningarna.

Det börjar även komma in fler och fler beställningar där jag får uppdraget att skapa ett smycke utifrån ett kort på en person. Här arbetar jag helt och hållet utifrån känslan och det är så fantastiskt kul. Då kommer jag in i fasen när jag sprudlar kan jag säga.

Tack snälla ni som förgyller mitt arbete och mitt liv med era beställningar.


Blogg-loppisen gick ju fantastiskt bra måste jag säga och det lutar åt att det kan komma ett inlägg snart igen. Jag har några fler godbitar som väntar på ett nytt hem förstår ni.

Är jag frånvarande hos er andra för tillfället så beror det alltså på massivt jobbande!

Ha det gott och kom ihåg att dra i bromsen flera, flera gånger per dag.
Stanna, andas, landa - NJUT AV STUNDEN!

Det gör i alla fall jag.

Mia

28 kommentarer:

Anita sa...

Vilket possitivt och inspirerande inlägg. Lycka till med allt!
Kram Anita!

Home and Lifestyle sa...

Dear Mia,

It's great you are so positive about life, I also enjoy every day...especially in the summer!This morning my girlfriend will visit me, we didn't see each other during our vacations and to see her now also makes me happy!

Enjoy your day! Lovely greetings, Ingrid

Photo by Maria sa...

Vad härligt att vara bubblande av glädje och lycka :-) Och vad kul med nytt jobb..

Njut!!

Kram Mia

Fånga dagen sa...

Hej sprudlande Mia!
Grattis till nya jobbet, du ser det kommer till dig när du minst anar det. Men det är du verkligen värd, en enorm inspirerare är du skulle jag vilja påstå.
Men du får låta bli att boka in något den 9 oktober nu får då är du lite min vet du.
Pia kommer också, kul kul.
Det är så härligt att dela din energi men glöm nu inte att landa ibland och ta vara på dig själv också.
Kram på dig tills vi hörs igen.
Lena

Skogslyckan sa...

Hallå du glada. Ditt inlägg sprudlar inte bara du. Här är en till som sprudlar. Hade en fantastisk dag i Göteborg igår, och köpte så mycket fint. Emma var med så det var riktigt mys.
Kram Pia

Viola sa...

Min goa Mia...det skulle kunna varit VIOLAN som skrivit dessa rader...vi har ju den förmånen att få jobba med det som vi älskar mest....nu blir jag nyfiken...vad är det för spännande jobb du fått..hoppas du har en härlig dag, håller just på att inreda ett nytt rum i butiken, nu blir det alltså ett fjärde rum..fyllt utav textilier, ha det gott, kramar

Anki sa...

Du är precis lika härlig som vanligt! Vackra tankar är verkligen du...och vackra bilder *ler*
Lycka till med nya jobbet vännen!

Kraaam!

Norregård sa...

Du är en sån otrolig inspiratör, klart att du lyckas med det du tar dig för!!! Härligt!!

Kram Malin

♥ Pia... sa...

Hej hopp min sköna...ska vi dansa i det gröna:)..näj da..inte ska vi danse du å ja..men en skulle kunne göre dä när en träffer däj vet du:)..Ja jag säger det än en gång..man blir bare glaaaare och glaaaare för hör gang en träffer däj..Du förgyllde en stund där i de gamle pappersbruke.. du har en lyster runt dej..skulle nästan kunna säga en ..håll i dej nu..gloria!!Ekler nykär:)och det kanske du är det vet ju inte jag..hihi..Men du skriver också så man blir glad..eller eftertänksam..Jajag har inte heller bloggtid nu..i morn firar vi vår minste i familjen mormors lille hjärtegryn fyller tre år..:)
nästa dag dess ytterlighet..det där som jag fasar för...begravning...men det får väl gå de med... sen far vi till rimfors under helgen och blir omhändertagna av vårt värdfolk där...ska bli skönt..fast det är egentligen en hemmahelg vi behöver.. och så nästa vecka rusar på i X2000 tåget...får väl slå till bromsen nån gång i slutet på månaden!!!.. Förresten så börjar äntligen mitt pysselbod smyga in på vår tomt...en stor hög med bräder landade där idag..så kanske innan jul har jag ett krypin..fast riktigt säker är jag inte än:).. storkramen ****Pia

Alberte sa...

Gratulerer! Deilig å være glad og spent!
Tusen takk for alle dine positive og hyggelige kommentarer.
- ♥ -

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon vännen.
Så roligt att du fått ett jobb till, låter som det passar dig som handsken. Och visst försöker man leva i nuet, men det är lätt och ligga lite före. Läste något väldigt bra i en kommentar hos Håkan, vänd dig om några ggr om dagen...
Ha en fin höstdag, nu ser jag att en fågel flugit in i uterummet, får hjälpa den ut.
Kramar
AnnaMaria

Bitte sa...

Hej Mia!

Nu var det ett tag sedan jag kikade in hos dig märker jag. Hoppas att allt är bra med dig, fast det verkar det vara :-).

Vad spännande det låter med nytt jobb! Och att du sedan blev uppringd angående ännu ett nytt jobb! :-) Stor grattiskram från mig! Det sägs ju att alla goda ting är tre, så du kanske får ytterligare ett samtal inom kort?

Jag tror också att bara man försöker vara positiv och fokusera på det goda i tillvaron så kommer goda saker till en. Det verkar du vara en mästare på! Det fullkomligen sprudlar positivitet om dina inlägg och man blir alltid lika glad när man kikar in här :-).

Jag såg något i din bloggloppis som jag skulle vilja ha, så jag mailar dig!

Många kramar
Beatrice

Made in Persbo...Carina sa...

Hi hi....ja visst behöver man en paus i arbetet eller hur :)

Så spännande med dina nya jobb-projekt! Förstår att du bubblar över av glädje :)))

Kraaaamar, Carina

an angel at my table sa...

Hej Mia,

Ville bara kika in och tacka för ditt stöd i mitt husköpselände!! Det känns så hemskt bra att få lite stöttande ord. Man har lagt ner hela sin själ i något i 4 månader vunnit budgivningen tror att man ska skriva på kontraktet och då kommer det bara pang nej du kan inte köpa huset för du kommer inte från byn!!!

Allt gott!

Mari

♥ Pia... sa...

Tack rara vän Mia..nu höll det nästan på att tippa över....Pia

Skogslyckan sa...

Goaste Mia ville bara titta in och tala om att tårarna kom när jag läste din kommentar. Vet vad du tänker på och tycker så mycket om dig för det. Rodnar ner till fotknölarna av dina vackra ord....
Kram och jobba nu inte ihjäl dig min sköna!
Pia

gamla skolan sa...

Så tänkvärda ord ! och stort grattis till ditt nya jobb och stort lycka till ! Kramar Susanne ♥

Lilla Blanka sa...

Hej du fina Mia!!!

Tusen tack för dina omtänksamma och vänliga ord!

Jag blir så lycklig över din lycka! Underbart att kunna jobba med det man älskar, och att du får förfrågningar om att vara inspiratör tycker jag låter som en ovanligt klok idé, för du är ju en idéspruta och glädjespridare av högsta klass!!!

Grattis och stoooor kram!!!
Mia

PS skickar dig ett litet mail om en liten stund...

Huset vid ån sa...

Åh, vad glad jag blir av dina ord, du verkligen sprudlar glädje o energi.....vad härligt att du känner så!

Lycka till med jobbet o Ha en underbar helg! Kram T

Frøken Jægers Hus sa...

Åååå så bra og godt å høre:) Ditt innlegg stråler av lykke! Flinke og travle du! Skjønner godt at du bobbler! Og du? Tusen takk for alle gode ord inne hos meg! Så gøy at det kommer hilsener helt fra sverige:)
Klem, H

Noll54/Eva-Karin sa...

Tack för alltid så rara rader!
Men vad spännande det låter med nya jobbet,,,,och massor av beställningar ,,,, men ta det lilla lugna och må väl!

Kram E-K/noll54

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kära vän vad jag blir glad av att läsa om din "bubblighet" och sprudlande livsglädje. Det smittar av sig ska du veta! Det är så härligt att läsa om människor som hittar sina egna vägar i livet och som skapar sin egen vardag. Det innebär även att ha en tro på sig själv och sin egen förmåga. Det är viktigt för att våga anta nya utmaningar. Jag tror jag började följa dig i samband med att du valde en ny väg i ditt liv "förra gången" och det är så härligt att se hur du gått från klarhet till klarhet. Spännande att se vad som händer härnäst....

Stor kram,
Regina

Vit som snö sa...

Hej Mia. Jag säger som du, tiden räcker inte till just nu. Men jag vet att för min del lugnar det sej när trädgårdssäsongen går mot sitt slut, alltså snart här i Norrland iallafall:) Det låter underbart att jobbet rullar på och att uppdragen rullar in hos dej, vilket jag gott förstår!
Det här med Q tyckte jag var ett kul förslag! O det vill jag nappa på känner jag:) Stolt Qvinna kanske;)Ingen brådska alls o är det något du undrar kring saken kan du väl skriva en rad till mej.
Ha en riktigt fin vecka nu vännen!
Kram Cilla

Unknown sa...

Åhh.. så härligt det där låter!! GRATTIS till ditt nya jobb! Härligt! Ha det så gott i skapandet. Kram Lenita

hemtrevnad marie sa...

Hej Mia!!
Äntligen har maken packat och vägt ditt paket...frakten går på 87 kr...är det okej?
Du kan väl maila mig, så du får kontonumer mm, och jag får din adress, har tyvärr inte kvar din mailadress...min finns i vänsterspalten på bloggen.
(Förlåt att vi är såå glömska , det är mycket nu!)
kraam

Britt sa...

Härligt vännen! Tänk vad lite Feng shui kan göra.

Kram britt

Galtholmen sa...

Åh Mia, din inspirerande aura liksom strömmar ut ur datorn o landar hos mig här. Mjukt o tankfullt... Min egen ångest över att tiden inte räcker till just nu, gick plötsligt upp i rök.
Underbart att höra om dina nya uppdrag. Hoppas du fortfarande har tid över att komma till oss o föreläsa om allt detta positiva!!!!!
Tusen Kramar/
Ulrika

Lotta-livets väv sa...

Oj, oj.....ja positiva saker har en viss tendens att attrahera mer positivt! Vad underbart ROLIGT! Riktig med versaler så att jag verkligen skriker ut det hela!!!!!

...å så kommer jag med en liten förfrågan.

Kan du böja till 8 st hyskor åt mig, sådana där gammaldags du vet (hyskor och hakar). Jag vill att de blir ungefär 8-10 mm stora. För någon med "böjarhand" bör det inte vara särskilt svårt...men för mig som inte får till snitsiga böjar är det inte lika lätt. Om du använder silvertråd så är det bra, annars duger vilken tråd som helst. Jag ska kunna snöra ihop ett livstycke....
Tacksam för så snabb leverans som möjligt....
(dvs om du åtar dig uppdraget vill säja)
Kram, kram
/Lotta