Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 9 april 2012

Och julen varar än till påska....

Ja, så kändes det ju nästan den här påsken. 

För den här påskhelgen så kom ju den där snön som inte kom på självaste julafton - och här satt vi och åt jul.... nej jag menar påskmat. 

Vi hade i alla fall en riktigt trevlig påskmiddag med nära och kära på långfredagen. Och på påskafton fick jag besök av en bloggvän som jag aldrig träffat tidigare. Ibland är världen bra liten ändå, och här upptäckte vi att en av mina arbetskamrater är hennes svägerska.....

Så, då bestämde vi att de skulle komma hit och ta en fika. Jag stod som ett förväntansfullt barn och vinkade i dörren när de kom...   *ler*

Det är så roligt att träffas i verkliga livet när man tidigare bara "setts" i bloggvärlden. Vi fick oss några goa skratt när vi pratade inredning, infall och idéer. 

Vem som var här???

Jo, det var Anna med bloggen Annas hus i Dingtuna

-------------------------------

Igår kom Magnus hit och vi insåg att det oftare faller in att jag åker till hans butik. Jag undrar hur detta kommer sig???!!!!.....  Hmmmm, behöver jag förklara detta på något annat vis än - Rost Interiör?

--------------------------------

Och, idag rundade vi av påskhelgen med att få ännu ett besök. Tänk så bra med en påskhelg så att man träffar lite vänner. 

Idag kom Sussie och hennes man hit. Oj så mycket vi hade att ta igen, för nu var det ett tag sedan vi sågs sist.....  Jösses säger jag bara. Vi har ju sporrat varandra en del vi två, och idag fick vi till det igen kan man säga  *ler stort*

Ja, det är härligt med vänner minsann. 




Väldigt enkelt påskpyntat här inne. Det kändes gott i år.

---------------------------------------

Den här veckan ska jag förbereda en del inför Brocanten hos Gúa. 
Tjoho - nu är det inte länge kvar.....

Ha en bra vecka alla!

14 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Stora kramen till er! Underbarare annandagpåsk hade jag inte kunnat önska mig

Johanna Stålros sa...

Ja du det var bra knepigt när man tittade ut och det snöade man visste som sagt inte om det var påsk eller jul;) hihi. Önskar dig en fin vecka. Kram

Magnus sa...

Alltid så trevligt att träffa dig /er ,blev så inspirerad igår och lite avis på din fina atelje / verkstad! Just en sån man drömmer om att ha :-) får se hela min tomt som min verkstad / atelje! Snart är våren på g på riktigt ,då kan man skapa utomhus igen ! Kram Magnus på Rostinteriör

Magnus sa...

Alltid så trevligt att träffa dig /er ,blev så inspirerad igår och lite avis på din fina atelje / verkstad! Just en sån man drömmer om att ha :-) får se hela min tomt som min verkstad / atelje! Snart är våren på g på riktigt ,då kan man skapa utomhus igen ! Kram Magnus på Rostinteriör

Anki sa...

Så du kastade ut granen i helgen nu då?, fniss...
Låter som en toppenhelg, å du, tröttnar du på dom fina dörrarna så hör av dig...lovely!

Goa kramen!
Anki

Designe sa...

Vilken härlig helg! Så fina bilder hemifrån dig!:)Dörrarna är underbara! Ha en bra kommande vecka! Kram :)

annashusidingtuna sa...

Hej!
Kul att du skrev om mitt lilla besök hos dig och länken till rost ska jag genast spana in!
Är det ok om jag använder några av bilderna jag tog hemma hos dig på min blogg?
Ska skrapa si så där ett 20tal fönster idag wish me luck!
Kram Anna

annika sa...

Ååh så kul att träffa bloggvänner som det stämmer med. Härligt med helgdagar som man kan göra det man inte har tid med annars.
Önskar att jag kunde komma till Eslöv men det är lite väl långt dit. Ska bli kul att se bilder därifrån sen.

Kram

Vintage House sa...

Hej
Så mysig påsk du har haft och kul att träffa lite bloggvänner :)
Ja snön kändes lite fel men hoppas det var sista.
Kram
Sandra

Photo by Maria sa...

Vänner är en samling man aldrig kan få många av =)
Härligt helg du har haft med en massa goda vänner och god mat..

Kram Mia

Lilla Blanka sa...

Hej goaste Mia!

Det låter verkligen som en alldeles underbar påskhelgen!

Nu fick jag en attack av längtan igen :))
det skall bli så himla kul att ses igen, och jag är säker på att resan till Goa blir ett nöje bara den ;)

Tack för dina fina ord om min lilla stol <3
Du skall tro att det var roligt att jobba med den, riktigt helande på nåt konstigt sätt.

Kraaaaam, vi hörs snart om lite detaljer!
Mia

Marie sa...

Vilken härlig påskhelg ni haft, alltid mysigt att umgås med goda vänner. Här fick vi också en hel del snö, men idag har det sista regnat bort. Nu väntar vi ivrigt på sol och värme!

Jättefina bilder Mia!

Kram Marie

Designe sa...

Hej och tack snälla för ditt engagemang! Det ska bli så kul att åka neröver i vackraste årstiden!:) Hoppas det går bra för dig att vi kommer nån dag där! Kram :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du får trösta dig med att det var en himla tur du blev sjuk nu och inte när du ska till Goa, nu hinner du bli frisk. Jodå boken av mästerkocken är bra, hon har lite nya recept. Och upplägget är lite speciellt, en rolig bok och titta i. Hoppas du gosat ner dig i sängen med tidning och glass nu.
Krya på dig och kramar
AnnaMaria