Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 31 mars 2013

Påskhelgen - glädje och iver

I år kom påsken så fort och det beror säkert på att jag låg sjuk i nästan 2 1/2 vecka. 
Det var så härligt när jag piggnade till och kom ut igen och upptäckte att våren är på väg. 
Vilken underbar tid det är nu!!!

Den här påsken har jag inte alls pyntat så mycket här hemma. Jag har köpt hem lite fina blommor också har jag brytt mig lite extra mycket om mitt favorit-lamm som jag köpte för några år sedan hos Marie i hennes Butik Vita ranunkler. Är så förtjust i det...




Några andra som jag är väldigt förtjust i är mina barn - och de har verkligen bidragit till påsklyckan i år!
Alla tre är nämligen hemma den här helgen - SAMTIDIGT! 
Det är lite lyxkänsla faktiskt, för det händer inte så ofta.
Det blir sånt där glädjebubbel i kroppen då.
Till råga på allt så har jag fått en riktig inspirationsiver också.
Kan ni tänka er vilken kombo det blir ihop?!?...

Glädjebubbel + inspirationsiver = YIIIIHHHHHHAAAAAAAA 

Jag har skapat halsband och armband.
Det är återbruk och det är nytt.
Det är med peacemärke och utan peacemärke.
Det är skirt och det är rustikt.
Det är sötvattenspärlor och det är grova träpärlor.

Låter det som många olika modeller?

Japp, det är precis vad det är...
De kan ibland likna varandra i utseendet, men med tanke på att jag jobbar mycket med återbruk och att det då är begränsat med material så blir det oftast vissa detaljer som skiljer dem åt.
Det är det som är så roligt med skapandet.
Jag följer känslan i händerna och det får styra själva designen.
Jag följer "Känslans väg"

Därför känns det extra roligt när jag får personlig feed-back på att just precis "det där smycket" hamnade hos en person som sökt just precis "det där smycket".

Det är så mycket "Ahhhhhhhh vad jag blir lycklig" så ni anar inte. 
Och då får jag så mycket gott flow i kroppen så jag nästan svävar på små moln.

Idag ska jag posta några beställningar och sedan blir det en promenad i vårsolen. 
Sedan ska jag göra några fler smycken innan det är dags att umgås med nära och kära igen.

Ja, det är minsann en fin påskhelg detta!



GOD FORTSÄTTNING PÅ PÅSKEN!

6 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Här har det också varit lyxkänsla. Vi har varit tillsammans med barn och barnbarn och ätit god mat och annat gott. Äldsta dottern och hennes familj har vi träffat hemma hos dem. Solen har skinit och det har varit underbart att sitta ut i solen. Vårkänslorna spirar och det ger verkligen inspiration.

Önskar dig en fin fortsättning på påskhelgen!
Kram,
Regina

Home and Lifestyle sa...

Dear Mia, for you and your family...

HAPPY EASTER!!

Big hugs, Ingrid

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina bilder, ditt lilla får gillar jag också. Vilken fin påskhelg med alla barnen hemma, och skönt med två söndagar i rad.
Kramar
AnnaMaria

Lilla Blanka sa...

Härligt Mia!

Det låter alldeles underbart, precis som det skall vara..!

Jättefina bilder oxå!!! ❤

Kraaaaam

Rosemarie sa...

Snyggt smycke med Peacemärket.
Just Peace var väldigt inne när jag var tonåring,kul att se det igen för fred vill vi alla ha.Kerstianne

kråke sa...

Låter så härligt när allt bara stämmer med alla nära kära samlade och inspirationen är på topp:)) Smyckena är underbara med så mycket känsla:)))

kram fina Mia:))

kråke