Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 29 september 2013

Inspirerande helg

Vilken härlig helg det varit!

Ena stunden är det fredag em och jag känner mig så där förväntansfullt ivrig, och i nästa stund är det helt plötsligt söndag kväll och jag känner mig bubblande glad och full av energi. 

Jag har haft besök av min fina vän Mia och vi har hunnit med massor, och mitt i allt detta så känns det ändå som vi har tagit det väldigt lugnt. En riktigt bra kombination.

Bland annat så var vi och hälsade på hos Magnus i hans underbara butik Rost Interiör. Ja, det är lika inspirerande varje gång. Som vanligt så hittar man massor med saker som sätter hjärtat i brand!!!

Fler bra saker på listan "sätter-hjärtat-i-brand" var när Mia kom i fredags. Då hade hon nämligen med sig något som jag riktigt längtat efter att få hem. Tålamodet fick sin belöning till slut. Ska berätta mer om detta i ett annat inlägg. 


På eftermiddagen idag fyllde jag på energibanken med en härlig promenad. Det är så vackert alltså. Ibland när jag är ute och går känns det som jag ska drabbas av lyckorus nästan. Ser så många vackra motiv. Ja, och då blir det bara tvärnit, upp med telefonen och fotografera. Blir lika sprudlande lycklig precis varje gång. 



Under veckan som kommer ska jag ägna mig åt skapande. Har nämligen så härligt material som ligger här och väntar. Tänk att få förvandla detta till smycken...

Har kommit in i ett riktigt härligt skaparflow. Bland annat så har jag skickat iväg lite nyskapade smycken för påfyllning i en av mina favoritbutiker. Butik Vita Ranunkler i Hjo. Det är min vän Marie som har den och hon har en riktigt härlig mix av gammalt och nytt. Titta in här för att se mer och få inspiration. 

Härligt, härligt, härligt!

Önskar er alla en riktigt fin vecka


8 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Gokväll!

Ja det var en riktigt härlig helg! Den har gett inspiration och energi för en lång tid framöver :))

Det är fotogeniska trädet...det är magiskt alltså! Det ropade på mig flera gånger när jag gick förbi.

Kram o ha en fin vecka, så hörs vi snart på någon av kanalerna!
Mia

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Härligt med sådana helger.
Och vilka fin bilder. trädet är Helt Magiskt !
Så vackert det är nu i naturen med sina fina färger.

Önskar dig en ny oc

Villa Björkenäs Backen sa...

Och fin vecka ska det ju stå...

Spännande med smycken! Visst är Maroes Butik fin!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blev påmind om Rost nu, har ju inte varit där på jättelänge. Och så jättefint foto du tagit på älven.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Høres ut som du har hatt en kjempe koselig helg med masse gode opplevelser og avslaping:) godt man har gode venner som man kan være seg selv med og bare kose seg:)
Ser ut som en herlig butikk:)
Nydelig høstbilder:)
Klem Merete

Bitte sa...

Vilket otroligt vackert träd som speglar sig i vattnet! Hösten är så vacker och för första gången på flera år känns det OK att hösten är här.

Det verkar som att du hade en riktigt mysig helg! :-)

Ha en fin vecka i hösten!

Många kramar
Bitte

idémakeriet sa...

Underbar Mia att du har fått njuta av härlig sällskap tillsammans med Mia.
Ja det ger mycket positiv energie sådana dagar.
Hihi samma här har man fina material framför sig vill man ju skapa och skapa.
Såg dina fina smycken i Maries webshop, härliga.
Ha en skön dag.
Kram Gerda

kråke sa...

Wow vilket foto, magiskt!:))) härligt med inspiration till skapande:)))

Kram rara:)

Kråke