Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 26 januari 2014

Många projekt



Det blir inte så många inlägg på bloggen just nu, men desto mer blir det gjort här hemma. Om jag summerar en del av det jag sysslat med sen jag gjorde det senaste inlägget så ser det ut så här;
- spackla
- måla
- tapetsera
- såga
- slipa
- måla (ja, jag har målat en del faktiskt)
- vaxa
- borra
- spika
- limma

Och visst är det bra att stanna upp lite då och då - mitt i allt jobbande och grejande - och summera lite vad man FAKTISKT har gjort. Annars är det väldigt lätt att man tänker väldigt mycket på det som man INTE gjort, och då känns det oftast inte så bra. Och bra ska det kännas tycker jag. I alla fall så ofta som det bara går. Helst flera gånger per dag! 

Jag har fixat till en miniköpmansdisk som rymmer väldigt mycket skaparmaterial. Det är riktigt bra alltså. Så nu håller jag på att sortera in detta. Sen ska ett väggskåp som jag fixat till sättas upp i köket. En hylla upp på en vägg, ett bord målas klart och beställningar skapas. Och jag tycker att det är så himla roligt. Sååå, nu ska jag faktiskt ta och återgå till mina projekt. 

Ha en riktigt bra fortsättning på dagen!

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är full fart hos dig, roligt och göra om lite. Och det var mycket du fixat. Ha det gott.
Kramar/AM

Våglyckan sa...

Vad duktig du är! Önskar jag hade din energi. Har en gammal säng jag skulle behöva slipa av och måla om... Kanske kan skicka den till dig ;-) he he...
Ha en fin söndag och jobba på!
/maria

Lilla Blanka sa...

Du är som en Duracellkanin Mia, hihi.

Jag ser framför mig hur du sågar och fixar och rätt som det är så målar du lite och sen full fart med grejer från ett ställe till ett annat, bär och står i. :)))
Underbart..bra jobbat!!!

Kram
Mia

HWIT BLOGG sa...

Du har många järn i elden du! Toppen! Önskar jag hade samma energi...tycker jag bara hinner städa och tvätta! Hoppas på mer energi och inspiration till våren...
Önskar dig en finfin helg!
Varm kram,
Titti